Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur fungerar det med studiemedel och föräldradagar?
Om jag studerar och tar ut endast bidraget, inget lån. Finns det då möjlighet att samtidigt ta ut FP? Eller kan jag ta en viss % av lånen?
Du kan bara ta ut fp och studiebidraget om du pluggar på distans. Pluggar du på campus får du ingen fp. Vilket ju är rätt för då är man ju inte föräldraledig om man pluggar
Som jag tänkte alltså, kommer läsa distans =)
Väldigt ot men neonatal. Den ahaupplevelsen fick jag när jag blev inlagd där
Någon som börjat titta på eller beställa/köpa babyskydd? Lokala butiken här hade en tillfällig kampanj på Akta Graco (tror jag det var) men sista var slut när jag kom till butiken. De tipsade om en Brio Primo eftersom den är den enda som passar till vår vagn. Har inte haft möjlighet att känna eller kolla på den live eftersom det var beställningsvara. Någon som vet något om vad de olika modellerna väger? Provlyfte 3 olika i butik och konstaterade att det skiljde en del i vikt. Känns ju extra viktigt att den är någerlunda lätt att bära om den inte går att fästa i vagnen utan måste hänga på armen.
Hur tänker ni kring att hyra av försäkringsbolagen? Läste något om att det inte fanns några garantier för att de stolar man fick via dem var nya.
@Tassetass Har vänner som också varit nöjda med sin. Hur 17 hittade du vikten? Har sökt och tittat på flera sidor men bara hittat vilken vikt barnet i den får ha... Ang det helgjutna handtaget har jag sett samma reflexion från fler så det skall jag försöka ha i åtanke, utöver vikten. Till en början lär det ju mest vara jag som bär den, utflykterna blir nog mest till och från stallet på dagen när mannen är på jobbet. När bebis blir större och tyngre får mannen kånka, eller stanna hemma med bebis
Om bebis kommer 11/12 som planerat, jag med diabetes kommer till 99% chans att ligga inne i 5 dagar för både min och bebis skull innan vi får åka hem.
Det är förklaringen jag har fått. Men kan självklart ha fel, men så förstod jag det när jag pratade med f-kassan.
Att det funkar på samma sätt som att skulle jag och bebis ligga hemma i kräksjuka båda två så är pappa hemma och vabbar bebis. För att jag är inte kapabel till att ta hand om bebis när jag är dålig.
Men lita som sagt inte på mitt ord!
Har barnmorskan sagt det? För jag tror inte att det är någon rutingrej, inte i Kalmar iaf, men vad jag har förstått bor du inte kvar här längre ändå så.
Nu låg vi visserligen inne efteråt ändå, men jag hade kraftig havandeskapsförgiftning och dottern behövde ligga på neo ett tag p.g.a.annat. Dottern är f.ö. född 11/12 var dock beräknad till 28/12.
Jag är typ 1:a.
Skumt, det var inte tal om något sånt här, utan då var det bara att diabetiker är uppkollade till tusen fram tills förlossningen, Jag var på medicinmott var 3:e vecka och gjorde en massa extra ultraljud bl.a. en bara på barnets hjärta i v. 24. Var på ögonbottenfotografering 2 eller 3 ggr under grav. Men när barnet väl var ute behandlades man som vilken mamma som helst. Visst medicinmott kollade ju att allt funkade med diabetesen men inget extra på bb, inte ens diabetesanpassat käk.
Visst är han bra, har honom också (läste nån blogg du hade för typ 100 år sedan och där stod det vilken ssk du hade).
De kan ju inte vägra dig insulin väl? Låter ju livsfarligt!
Det är säkerligen bebis som du känner! Jag hade moderkakan i framvägg både förra och denna gången och förra gången dröjde det till efter RUL nån gång i v 19 om jag minns rätt till jag var "säker" på att jag kände bebis. Denna gången har jag redan känt, just eftersom jag minns hur det kändes och vet att det där bubblandet faktiskt är bebis Är snart i v 17 men kände redan i v 15.Trots att jag sett pyret två gånger på ul börjar jag fundera på om det är något därinne Vecka 17 nu, första barnet och moderkaka i framvägg så att jag inte känt några rörelser än är ju inget konstigt egentligen. Det är ju fortfarande ganska tidigt för det, även om jag tycker tiden sprungit iväg Känt några typ "bubblor" några gånger som skulle kunna vara något. I övrigt känner jag mig som vanligt - bara tröttare och känsligare (ska man verkligen må så bra? ) RUL om drygt två veckor, ska bli så kul att se pyret igen.