Operation finns inte på kartan för mig och det är av rent principiella skäl. Är grymt missnöjd med kroppens utseende efter två graviditeter och det handlar inte om överflödiga kilon utan om huden. Hoppas på att det drar ihop sig lite till iaf. Vet att efter första graviditeten så blev det bättre o bättre/jag vande mig mer o mer.
Att genomgå en skönhetsoperation är för mig att smita undan problemet - många ser ut så här efter att ha fött barn och skulle jag operera mig så skulle jag bidra till den onormala hetsen o jakten på den perfekta kroppen.
Jag vill visa mina döttrar att alla är vackra o underbara på sitt sätt, vi ser olika ut och det är inget fel med det. Operation skulle för mig innebära att jag inte blir trovärdig när jag säger att "alla är vackra på sitt sätt" - alla utom mamma då...
Äsch är sämst på att förklara ibland men hoppas att ni fattar vad jag menar.
Förstår precis vad du menar men håller inte med. Jag tycker inget är rätt eller fel utan vill man opa, gör det! Vill man inte, gör det inte!
För mig är det iaf så att mår jag dåligt över/är missnöjd med något som jag kan åtgärda så gör jag det. Skulle aldrig orka gå omkring och vara missnöjd med tex kroppen eftersom det påverkar så mycket (inte för alla). Däremot saker man inte kan fixa (typ "önskar jag vore 10 cm längre" eller liknande) får man väl lära sig leva med antar jag.