Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Ge det några dagar nu över påsk tex. Är det likadant de andra dagarna hade jag försökt få en telefontid med läkare eller dietist som ni träffade.

+ @Jenka
Vi har en telefontid med barnläkaren på tisdag efter påsk. Sambon tyckte också att vi skulle tjura på och försöka ett tag till för det kan ju ha varit en slump. Med tanke på att det gick över på typ tio minuter, lika snabbt som det kom, så kan jag väl hålla med. Såvida det inte eskalerar och blir sämre så försöker vi väl tills på tisdag iaf.

@Riru
Tror inte på tänder än... Han visar inga andra tecken på att det skulle vara på gång, men jag ska ha det i åtanke. :)

Igår kväll vid halv tio brakade till rejält i blöjan så jag är ganska övertygad att det var det som spökade. Han har sen sovit lite oroligare än vanligt och vaknat ett par gånger av att han varit tvungen att prutta. I sig inget ovanligt. Nu skickade jag nyss ner sambon med honom för att jag skulle få vila lite men det skriks så det är väl lika bra att jag kravlar mig upp...

Intressant att sprången räknas från BF, då är Edvin alltså 12 veckor nu och lär komma in i nummer två snart. Känns som att det blev mycket på samma gång för lilleman nudå. Inte riktigt optimalt kanske... Spruta och feber, mjölk och utvecklingssprång på samma gång. :o

Intressant att sprången räknas från BF, då är Edvin alltså 12 veckor nu och lär komma in i nummer två snart. Känns som att det blev mycket på samma gång för lilleman nudå. Inte riktigt optimalt kanske... Spruta och feber, mjölk och utvecklingssprång på samma gång. :o
Det gör ju att det är lite svårt att veta vad som är vad om inte annat, därav att de vill att man ger det lite längre tid. Vi hade också den fantastiska tajmingen när vi återinförde mjölken, men det har ju gått bra så det var nog någon av de andra faktorerna som gav gnällig bebis här iaf. Men fiser, det gör hon och luktar illa, det gör de.

Här har det ordnat upp sig! Barnet åter mycket glad och enkel att underhålla, lägga och ha med. Vi har haft problem med fördelningen av ansvar och ffa tid med sonen så det har varit en tung period nu men det verkar ha lättat. I och med att han blev så "pappig" och ratade mig fick pappan den tid som verkar ha krävts för att han ska hitta på egna tricks och lösningar. Igår jobbade jag förmiddag, gick kanon här hemma. De var ute i butiker och besökte släktingar. Imorse fick jag fixa om och snickra lite i lösdriften för att få till en sjukbox. In igen och "skulle bara fixa" med sonen innan jag åkte på affären. "Åk du, det där kan jag göra". Så nu blir det ett glas must, en dusch och horisontalläge i soffan för min del :D

Glad påsk allihopa!

Fy :( A sover knappt någonting på dagarna, men nätterna har faktiskt varit okej hittills med mat vid 22, 02 och 05 ungefär sen en tid. Några gånger nu har jag lyckats få honom att sova första perioden i nestet, men sen ligger han bredvid mig och liggammar. Inatt minns jag inte när jag lyfte över honom :p
Hur gammal är din nu? Det kommer ju bli bättre så småningom, men förstår att det är skittufft just nu!

Han blir tre månader nu i slutet av mars. :)

Kan inte pappan ta honom på en tur med barnvagnen på kvällen så du får sova lite då? Tror det är bra om du kan hitta andra tider på dygnet när du får sova lite om det är så tufft på nätterna just nu.

Alltså vi har provat men jag kan inte somna då, jag blir så stressad för att jag ska hinna somna och då blir det bara fel. Det är bara att stå ut. Det kan ju knappast vara såhär förevigt ;)

Det gör ju att det är lite svårt att veta vad som är vad om inte annat, därav att de vill att man ger det lite längre tid. Vi hade också den fantastiska tajmingen när vi återinförde mjölken, men det har ju gått bra så det var nog någon av de andra faktorerna som gav gnällig bebis här iaf. Men fiser, det gör hon och luktar illa, det gör de.

Det enda jag märkt på punkten utsläpp är att bajset ändrat karaktär de senaste dagarna. Det är mycket tydligare grynigt med små klumpar nu. Samma där, kan ju vara en slump. Nyss vart det en överfylld blöja utan ledsen bebis. :up: Att man kan bli så glad åt att måsta tvätta kläder. :p

Det enda jag märkt på punkten utsläpp är att bajset ändrat karaktär de senaste dagarna. Det är mycket tydligare grynigt med små klumpar nu. Samma där, kan ju vara en slump. Nyss vart det en överfylld blöja utan ledsen bebis. :up: Att man kan bli så glad åt att måsta tvätta kläder. :p
Ni får väl se vad som händer framöver, men grynigt bajs är väl en av de grejer jag fattat att man skall se upp med just vad gäller mjölkkänsligheten. Inte att det är farligt eller något, men just att det är ett tecken på känslighet. Skönt iaf att han kunnat göra ifrån sig. Min lilla söta har idag bajsat både liggande i min famn (översvämning) och liggande i min säng (jag hörde smattret och hann rädda situationen).

KL. Denna veckan har vi faktiskt varit ganska aktiva, jag och dottern. Vi har både varit på babysim, mammajympa, BVC (1 cm längre och 200 g tyngre på 2 v), köpt reservdel till toaletten och lagat toaletten, hunnit med att lämna över ett påskägg till en kompis, handla, städa badrum, kök och damsuga, planera dopet, ta hand om hästen mm. Var länge sedan vi (jag) fick så mycket gjort.

Ni som skall döpa era barn, vad har ni funderat över för musik? Det skall tydligen sjungas tre psalmer om man följer den gudstjänstordning som står i Svensk psalmbok. "Trygga räkan" är ju självskriven tycker jag, men för övrigt? Vad har ni valt? Gäller såklart även ni från Hösttråden.

Ni som skall döpa era barn, vad har ni funderat över för musik? Det skall tydligen sjungas tre psalmer om man följer den gudstjänstordning som står i Svensk psalmbok. "Trygga räkan" är ju självskriven tycker jag, men för övrigt? Vad har ni valt? Gäller såklart även ni från Hösttråden.

Vi har förutom trygga räkan valt 791 Du vet väl om att du är värdefull och 197 Du blida vår med samma melodi som Den blomstertid nu kommer. Den sista på förslag från prästen. Sen finns ju även 21 Måne och sol,
169B I himmelen, 289 Guds kärlek är som stranden, 190 Bred dina vida vingar.

Sen har vi valt Vart du än går som solosång. Vi har en bekant som pluggar på operahögskolan som ska sjunga. Han sjöng även på Måns kusins dop.

Vi har förutom trygga räkan valt 791 Du vet väl om att du är värdefull och 197 Du blida vår med samma melodi som Den blomstertid nu kommer. Den sista på förslag från prästen. Sen finns ju även 21 Måne och sol,
169B I himmelen, 289 Guds kärlek är som stranden, 190 Bred dina vida vingar.

Sen har vi valt Vart du än går som solosång. Vi har en bekant som pluggar på operahögskolan som ska sjunga. Han sjöng även på Måns kusins dop.
Åh, 791 "Du vet väl om att du är värdefull" är ju jättefin. Ska ha den i bakhuvudet. 21 "Måne och sol" har vi också funderat på.

Hej övertrött bebis! Sambons föräldrar kom ju hit igår kväll och redan då hade A svårt att somna efter allt gosande med nya människor. Idag har unge herrn knappt sovit alls. Ögonen har nästan gått i kors på stackaren men han har vägrat att sova, för mycket att titta på! Nu har jag stängt in mig med honom i ett mörkt sovrum och äntligen har han varvat ner... :up:

Ni får väl se vad som händer framöver, men grynigt bajs är väl en av de grejer jag fattat att man skall se upp med just vad gäller mjölkkänsligheten. Inte att det är farligt eller något, men just att det är ett tecken på känslighet. Skönt iaf att han kunnat göra ifrån sig. Min lilla söta har idag bajsat både liggande i min famn (översvämning) och liggande i min säng (jag hörde smattret och hann rädda situationen).

KL. Denna veckan har vi faktiskt varit ganska aktiva, jag och dottern. Vi har både varit på babysim, mammajympa, BVC (1 cm längre och 200 g tyngre på 2 v), köpt reservdel till toaletten och lagat toaletten, hunnit med att lämna över ett påskägg till en kompis, handla, städa badrum, kök och damsuga, planera dopet, ta hand om hästen mm. Var länge sedan vi (jag) fick så mycket gjort.

Jaså, det visste jag inte! Det blev väldigt tydligt grynigt när jag började prova. Så det ska jag hålla koll på, tack! Ska ta upp det med läkaren på tisdag också. Idag har det annars gått bra. :)

Vad härligt att du hunnit med så mycket! Jag har inte fått mycket uträttat alls känns det som. :o De dop jag varit på har det alltid varit "Du vet väl om att du är värdefull", tycker den är jättefin!

@Evenstar
Kämpigt med mycket nya intryck, hoppas ni får sova gott inatt!

@Bluefish
Vad härligt att den tyngre perioden är över. :) Skönt att pappan fått bättre kontakt nu också! :)

Har för mig det varit uppe innan, men när tänkte ni börja jobba igen?
Från början hade jag tänkt vara hemma till januari nästa år. Men nu hittade jag ett jobb jag är sugen på att söka... Start i augusti "eller enligt överenskommelse". Januari kanske är väl långt bort att ha enligt överenskommelse... Augusti känns dock lite tidigt, lillen är bara ett halvår då... Lättast för mig att börja jobba antingen augusti eller januari (lärare). Skulle kanske vara fint i och för sig med en mjukstart att jobba typ 3 dagar i veckan och vara fl-ledig resten men inte så smidigt att få till det schemat i mitt yrke.

Grattis @Maja_Kandi :)

3C1C5D80-2E86-41E2-81D0-9248690C81E6.png_zpsvc25ck5p.jpeg

Glad påsk alla mammor och bebisar :)

@Maja_Kandi Vi har också haft de där panikskrikontet, visade sig igår att det var tänder på g. I förgår kväll var det 16-22 och absolut inget hjälpte, allt testades. Var och petade lite i munnen igår förmiddag då hon var otroligt gnällig och mycket riktigt, tand på g i överkäken. Så senare på eftermiddagen när hon blev värre och värre så petade vi i henne minimalt med flytande Alvedon och *poff* en snäll och glas bebis igen. Nu vet vi varför gnälligheten finns där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka