Vinterföräldrar 2015-2016 #3

@Evenstar vet inte om jag sagt det innan men har två hästar i södra Sthlm om du vill mocka ;) eller borsta.

Nice! Jag bor ca 5 mil söder om Sthlm. Om du vet var tv-programmet "Gympaläraren" är inspelad så vet du var jag bor ungefär :D
Än så länge sitter dock lillen fast vid mig på dagarna, men det borde väl bli lite lättare snart.
Idag sov han faktiskt en timme i sitt nest när jag lade ner honom :eek:
Mina tuttar kände såhär när de fick vila lite: :banana:

Bor granne med en ridskola så brukar gå förbi där och sniffa när längtan blir för stor :D:angel:

Är det någon här som både ammar och ger flaska? När/Hur introducerade ni flaskan och vad för slags flaska har ni? Har det gått smärtfritt att växla eller har någon upplevt tuttförvirring och att barnet ratar/föredrar det ena eller andra?
Skulle gärna växla mellan amning och flaska, så sambon kan ta en del matningar och så att brösten får vila lite ibland. Men har hört så mycket skräckhistorier om hur flaskmatning slagit ut amningen, att barnet vägrar amma efter att flaskan kom. Eller att de inte vill ta flaskan för den delen.

Är det någon här som både ammar och ger flaska? När/Hur introducerade ni flaskan och vad för slags flaska har ni? Har det gått smärtfritt att växla eller har någon upplevt tuttförvirring och att barnet ratar/föredrar det ena eller andra?
Skulle gärna växla mellan amning och flaska, så sambon kan ta en del matningar och så att brösten får vila lite ibland. Men har hört så mycket skräckhistorier om hur flaskmatning slagit ut amningen, att barnet vägrar amma efter att flaskan kom. Eller att de inte vill ta flaskan för den delen.

Jag introducerade flaska strax innan A var 2 månader. Förutom att det tog ett par gånger att få in sugtekniken på flaskan så har det fungerat helt smärtfritt. Vi använder MAMflaskor! :)

Hör ju till vårtråden eg. Men jag både ammar och ger flaska och har så gjort sedan bebis var 3 dagar (gjorde så med äldre dottern också). Ingen tuttförvirring än så länge, använder Tommee Tippee och MAM.

Jag är också lite inne på att variera med flaska så småningom men vill ge bröstmjölk. Vilken sorts pump rekommenderar ni?

Vi ammar men ger bröstmjölk på flaskan vid behov. Har gjort så från början. Använder MAM anticolic-flaskor. Det har fungerat bra, i början åt hon bättre på flaskan men när hon fått in amningstekniken efter någon vecka så gick det bra vilket som.

Nice! Jag bor ca 5 mil söder om Sthlm. Om du vet var tv-programmet "Gympaläraren" är inspelad så vet du var jag bor ungefär :D
Än så länge sitter dock lillen fast vid mig på dagarna, men det borde väl bli lite lättare snart.
Idag sov han faktiskt en timme i sitt nest när jag lade ner honom :eek:
Mina tuttar kände såhär när de fick vila lite: :banana:

Bor granne med en ridskola så brukar gå förbi där och sniffa när längtan blir för stor :D:angel:
Men då borde vi ju bo rätt nära varandra? :)

V har fått flaska två gånger och då har det gått bra i alla fall.

Varit på BVC idag. A väger nu 4800g och har blivit 57 cm lång :eek: Han har gått upp nästan 400g på en vecka.
Fick även recept mot svamp i brösten, sköterskan tyckte det lät som det på mina besvär och det flytande medlet jag fått innan att pensla på har inte hjälpt.
Hon sa att jag kunde amma på tabletterna, på Apoteket när jag hämtade ut dem sa de att jag helst inte skulle amma. :cautious:

Nu har vi också varit på BVC. 59 cm lång och 6055g! Har gått upp nästan ett kilo på en månad! :) Han fick första vaccinsprutorna idag, sambon var med när de stack honom medan jag pös iväg och gömde mig på toaletten i väntrummet. Jag avskyr sprutor... Blev alldeles kallsvettig och skakis i hela kroppen bara av att tänka på det. Och jag vill inte överföra min rädsla på E så därför fick pappa vara trygga famnen tills det var överstökat. Funkade bra. Jätteledsen typ en minut och sen var det bra. Skönt! Jag hade gråtit minst lika mycket som honom om jag varit med. :o Nu behöver jag ju "bara" oroa mig över att han ska få feber och ha jätteont i låren... (Jag vet att jag är mesig.)

Min bästa jobbakompis ska sluta så vi ska ut och äta hela skiftlaget tillsammans. Det kommer vara en fredagkväll på en gastropub här i stan. Jag vet inte alls hur jag ska göra med bebis. Sambon vill helst följa med, vi jobbar på samma arbetsplats så han känner ju gänget också. Men naturligtvis har jag "förtur" att gå.
Så hur gör man? Tar man med bebis? Lämnar hemma med sambon?
Lämna bort till barnvakt är inte aktuellt.

Min bästa jobbakompis ska sluta så vi ska ut och äta hela skiftlaget tillsammans. Det kommer vara en fredagkväll på en gastropub här i stan. Jag vet inte alls hur jag ska göra med bebis. Sambon vill helst följa med, vi jobbar på samma arbetsplats så han känner ju gänget också. Men naturligtvis har jag "förtur" att gå.
Så hur gör man? Tar man med bebis? Lämnar hemma med sambon?
Lämna bort till barnvakt är inte aktuellt.
Först - Grattis på födelsedagen!:D
På mitt jobb vill de helst att jag tar med lillan när jag hälsar på. De står på kö för att få hålla henne :) Så om det inte är en väldigt högljudd pub där du räknar med hög alkoholhalt så gå båda två och ta med bebis. Vill du koppla av helt så lämna bebis hemma med sin far om ni kan lösa matning av bebis och ev urmjölkning av brösten så att du inte börjar läcka.

Jag var inbjuden till jobbets julbord och planerade att gå dit utan bebis. Tyvärr blev jag sjuk och fick hoppa över det.

Tack! @Maja_Kandi, @Balahé och @Evenstar

Det var nog det jag ville höra, att jag inte är en puckad morsa som vill släpa med bebis på pub :p
Det borde inte vara för stimmigt i och med att vi äter lite tidigare på kvällen. Dessutom lär vi sitta lite avsides eftersom vi är ett gäng som ska äta. Och så har vi bara några minuter hem med bilen så då får väl sambon köra hem med unge Herrn ifall han kinkar ur totalt.
Och alla arbetskollegor är väldigt glada i barn så det är inget problem:)

Så nästa fråga; vagn, babyskydd eller sele in på puben?

Tack! @Maja_Kandi, @Balahé och @Evenstar

Det var nog det jag ville höra, att jag inte är en puckad morsa som vill släpa med bebis på pub :p
Det borde inte vara för stimmigt i och med att vi äter lite tidigare på kvällen. Dessutom lär vi sitta lite avsides eftersom vi är ett gäng som ska äta. Och så har vi bara några minuter hem med bilen så då får väl sambon köra hem med unge Herrn ifall han kinkar ur totalt.
Och alla arbetskollegor är väldigt glada i barn så det är inget problem:)

Så nästa fråga; vagn, babyskydd eller sele in på puben?
Vad brukar han sova bäst i? Jag hade nog valt vagn, sitta i knät kan de ju göra så länge de är vakna och sen lägga i vagnen om det skall sovas.

Grattis @Positron! Jag hade också tagit med om det inte är ett stökigt ställe. Vi hörde av oss till restaurangen och kollade så det fick plats och var okej med vagn vid bordet. Jag hade valt babyskydd eller vagn beroende på hur ni tar er dit och vad han sover bäst i. V är inte så förtjust i att sitta i selen när jag sitter, och smidigare att kunna lägga ifrån sig bebis.

Idag var vi på babycafe och babyrytmik! Kul att träffa lite folk, även om det mest var lite äldre barn(typ 9 mån), de har en yngre grupp på fredagar. Rytmiken blir nog kul på sikt!

@Evenstar VH bor jag :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat