Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Hektor har varit lite ledsen "utan orsak", sovit sämre och samtidigt varit pigg och vaken längre stunder -för första gången verkar han uppriktigt intresserad av sin omgivning. Det har också varit ett fasligt suttande, han använder tutten som napp när han inte är hungrig längre. Kan det redan vara dags för första utvecklingssprånget? Han är ju bara 3,5 veckor...

Hektor har varit lite ledsen "utan orsak", sovit sämre och samtidigt varit pigg och vaken längre stunder -för första gången verkar han uppriktigt intresserad av sin omgivning. Det har också varit ett fasligt suttande, han använder tutten som napp när han inte är hungrig längre. Kan det redan vara dags för första utvecklingssprånget? Han är ju bara 3,5 veckor...

När var BF? Utvecklingssprången utgår från BF och inte när den faktiska födseln är :)

Trodde att det skulle bli bättre med sömnen men alltså det verkar inte som att han ens kan sova längre än 1.5h i sträck. Det blir ju sämre, innan var det iaf 2h. Känns som jag knäcks snart av detta. Det blir ju inte bättre av att jag inte kan somna om heller när jag väl varit vaken!

Trodde att det skulle bli bättre med sömnen men alltså det verkar inte som att han ens kan sova längre än 1.5h i sträck. Det blir ju sämre, innan var det iaf 2h. Känns som jag knäcks snart av detta. Det blir ju inte bättre av att jag inte kan somna om heller när jag väl varit vaken!

Fy :( A sover knappt någonting på dagarna, men nätterna har faktiskt varit okej hittills med mat vid 22, 02 och 05 ungefär sen en tid. Några gånger nu har jag lyckats få honom att sova första perioden i nestet, men sen ligger han bredvid mig och liggammar. Inatt minns jag inte när jag lyfte över honom :p
Hur gammal är din nu? Det kommer ju bli bättre så småningom, men förstår att det är skittufft just nu!

Här ligger vi fortfarande kvar i sängen och myser :) Och laddar upp inför påskhelgen. Ikväll kommer sambons föräldrar hit från England och stannar till på tisdag. De är trevliga och så, men det känns ändå liiite tufft med besök i så många dagar med en liten 5-veckors bebis hemma. Han vill ju mest ligga vid bröstet på dagarna och det känns lite sådär att slänga fram tuttarna i tid och otid med folk hemma :cool: Fast frågan är om jag kommer få ha honom hos mig alls, svärföräldrarnas första barnbarn och de är såklart väldigt exalterade!
Hur blir er påsk?

Här ligger vi fortfarande kvar i sängen och myser :) Och laddar upp inför påskhelgen. Ikväll kommer sambons föräldrar hit från England och stannar till på tisdag. De är trevliga och så, men det känns ändå liiite tufft med besök i så många dagar med en liten 5-veckors bebis hemma. Han vill ju mest ligga vid bröstet på dagarna och det känns lite sådär att slänga fram tuttarna i tid och otid med folk hemma :cool: Fast frågan är om jag kommer få ha honom hos mig alls, svärföräldrarnas första barnbarn och de är såklart väldigt exalterade!
Hur blir er påsk?

Velade kring om jag skulle följa med mamma till fjällen eller inte men valde att stanna hemma. Bilresan avskräcker bland annat.

Vi firar inte påsk så mycket tyvärr men imorgon kommer en kompis på besök och sen ska vi försöka besöka sambons familj tror jag.

@Lilltess fy, tycker synd om dig med de nätterna :(

Jag fascineras av hur en liten på knappt 6 kg kan sparkas så mycket... Somnar jag vid amning ligger vi typ mage mot mage, sen hamnar jag allt längre ut mot kanten. Måste ju flytta mig för hans sparkar och han lyckas flytta efter på något sätt.

Jag fascineras av hur en liten på knappt 6 kg kan sparkas så mycket... Somnar jag vid amning ligger vi typ mage mot mage, sen hamnar jag allt längre ut mot kanten. Måste ju flytta mig för hans sparkar och han lyckas flytta efter på något sätt.

Så var det här också! :p På nåt vänster lyckades han alltid kravla efter så till sist låg man antingen emot sambon eller ute på kanten. :p

Här blir det lite fika i påsk så det lär väl droppa in lite släkt och vänner kanske. Jag är lite enstöring av mig så vill mest att de kommer in, säger hej och åker igen. Haha. :D Nä, inte riktigt kanske, men det är så drygt när hela släkten kommer på samma gång och man ska lyckas vara glad och trevlig flera timmar medan huset är absolut smockfullt. :p Sambon har så stor släkt och på nåt sätt prickar de alltid in att komma alla samtidigt även fast man ber några komma tidigt och andra sent...

När var BF? Utvecklingssprången utgår från BF och inte när den faktiska födseln är :)
Han är född i v 40 + 4 så då är han egentligen 4 v. Verkar som om olika författare säger olika saker? Läste först att språnget kommer vid 5-6 v men på ett annat ställe 4 v.

Nytt besök på BVC idag, lille Buddha väger 5466 g :D. Han siktar nog på att ta sig upp till den översta kurvan!

Kan inte pappan ta honom på en tur med barnvagnen på kvällen så du får sova lite då? Tror det är bra om du kan hitta andra tider på dygnet när du får sova lite om det är så tufft på nätterna just nu.

Jag försöker få till en amningsteknik där Hektor ligger på rygg och bara vrider på huvudet. Det skulle i teorin göra att han sparkar uppåt istället för på min mage. Resultaten är ännu inte särskilt lovande men skam den som ger sig...

Vi åker upp till min pappas sommarställe över påsk så att vi får öva på att vara på bortaplan men ändå hemma :p det är ca 2.5 h bilfärd så det blir spännande, tidigare har vi kört max 45 min. Så då blir det en massa gött käk och häng med familjen.
Stannar hos en kompis imorgon på väg upp så då blir det fullt ös för där finns en ettårig tös som är vildare än vildast :D

Jag försöker få till en amningsteknik där Hektor ligger på rygg och bara vrider på huvudet. Det skulle i teorin göra att han sparkar uppåt istället för på min mage. Resultaten är ännu inte särskilt lovande men skam den som ger sig...
Jag brukar tänka som med hästar, håll dig nära så får han inte sån kraft i sparkarna :p
Nä men hä rfunkar det faktiskt med honom på rygg och att han vrider huvudet, när han inte sparkar :grin: när han sparkar har han så mycket för sig så ska han äta får man försöka hålla honom mot sig så att han inte kan fokusera så mycket på allt annat

V ammar på båda sätten, men halkar ner på sidan mot mig i sängen

Här var det precis det första extrema anfallet magknip på länge för en stund sen. Han låg helt nöjd på soffan och hade roligt åt en dinglis som sambon gungade med. Pang bom från ingenstans började han tokskrika och skrek tills han nästan tappade andan. Hela ungen blev tomatröd och svettig och tårarna bara sprutade. Det var väldigt länge sen nu... Som tur var höll det bara i typ tio minuter och nu är han däckad på sambon.

Jag skyller ju självklart direkt på mjölken... I tisdags gjorde vi hemmagjord pizza så då åt jag ost. Igår blev det lite mer ost och lite bregott. Idag lite bregott och ost igen. Det kan ju vara en slump, men jag mår inte bra för tillfället... Barnläkaren ville ju att vi skulle prova i två veckor, men åh vad det känns motigt att fortsätta nu... :cry:

Här var det precis det första extrema anfallet magknip på länge för en stund sen. Han låg helt nöjd på soffan och hade roligt åt en dinglis som sambon gungade med. Pang bom från ingenstans började han tokskrika och skrek tills han nästan tappade andan. Hela ungen blev tomatröd och svettig och tårarna bara sprutade. Det var väldigt länge sen nu... Som tur var höll det bara i typ tio minuter och nu är han däckad på sambon.

Jag skyller ju självklart direkt på mjölken... I tisdags gjorde vi hemmagjord pizza så då åt jag ost. Igår blev det lite mer ost och lite bregott. Idag lite bregott och ost igen. Det kan ju vara en slump, men jag mår inte bra för tillfället... Barnläkaren ville ju att vi skulle prova i två veckor, men åh vad det känns motigt att fortsätta nu... :cry:

Jag förstår att en kväll kan vara slump så du ska fortsätta därför, men två hela veckor om han fortsätter ha så ont? :( känns ju onödigt (ska väl tillägga att jag inte kan något om allergi hos bebisar dock)..

Det är inte tandsprickning på gång? Då beter sig väl bebisar ungefär på samma sätt som magont, iaf vad jag läst lite om på nätet så kan ju ha fel.
Börjar nästan misstänka tandsprickning här hemma då lillen dreglar något bedrövligt och ska gärna bita på kläder/filtar/handdukar/händer och ibland har han skrikit till men har inte verkat ha ont i magen.
Kan ju vara det och ren slump att det kom just nu när du börjat äta mjölkprodukter igen.

Ge det några dagar nu över påsk tex. Är det likadant de andra dagarna hade jag försökt få en telefontid med läkare eller dietist som ni träffade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka