Jag ska även leta fram min ridhjälm och promenera upp till grannen i veckan för att få åka lite häst
Åh vad underbart!
Jag drömde igår natt att jag mockade - abstinens någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska även leta fram min ridhjälm och promenera upp till grannen i veckan för att få åka lite häst
Jag var jättenervös inför första babysimmet angående logistiken men jag hittade snabbt vad som funkar för oss. Jag har med babyskyddet som jag lägger dubbelvikt handduk i. Byter om själv först och klär sen av bebis allt utom blöja och sätter honom i stolen igen och viker över handduken över honom. Duschar själv och ammar en liten stund innan vi går till bassängen. Där byter vi från blöja till badbyxor och ställer stolen vid bassängkanten så det bara är att hoppa i den när vi är klara. Sen snabbt in till duschen så han inte hinner gotta till det för mycket innan vi duschar av kloret liggandes på en skötbädd. Sen ammar jag en skvätt igen innan han får sitta i stolen invirad i handduk så att jag kan duscha själv i lugn och ro. Sen klär jag på honom allt utom overall innan jag själv klär på mig.Vi var på babysim idag apropå kvarstående vikt, randiga magar osv. En liten, smal tjej stod och beklagade sig över att hon fått ett hudveck på magen efter graviditeten. Såklart är det ju olika för alla, men jag tyckte synd om den betydligt större tjejen bredvid som besvärad tyckte att "hellre hudveck än traktordäck runt magen".
Babysim var mysigt men bökigt. Det löser sig nog när man fått lite vana av att fixa bad och omklädning av både bebis och sig själv samtidigt. Fröken tyckte att det var kul men var lite avvaktande. Tror att hon kommer att kunna ha riktigt kul längre fram.
Någon mer som ska gå?
Jag gjorde i princip som du men hade en bit plastad frotté under handduken i stolen och duschade av mig själv först efteråt och sen lillan eftersom jag fick en dusch utan handtag, bara takdusch. Fick alltså hålla henne under duschen, inte så smidigt.Jag var jättenervös inför första babysimmet angående logistiken men jag hittade snabbt vad som funkar för oss. Jag har med babyskyddet som jag lägger dubbelvikt handduk i. Byter om själv först och klär sen av bebis allt utom blöja och sätter honom i stolen igen och viker över handduken över honom. Duschar själv och ammar en liten stund innan vi går till bassängen. Där byter vi från blöja till badbyxor och ställer stolen vid bassängkanten så det bara är att hoppa i den när vi är klara. Sen snabbt in till duschen så han inte hinner gotta till det för mycket innan vi duschar av kloret liggandes på en skötbädd. Sen ammar jag en skvätt igen innan han får sitta i stolen invirad i handduk så att jag kan duscha själv i lugn och ro. Sen klär jag på honom allt utom overall innan jag själv klär på mig.
Det viktigaste för nöjd och glad bebis är att tänka på att hålla honom varm. Anledningen till amning innan och efter är matglad bebis och så tänker jag att det är lättare att behålla värme/få upp den igen är att få en energiboost.
Skriver detta mest för de som inte varit iväg är för att jag själv hade varit mindre nervös om jag fick läsa om någon annan tillvägagångssätt innan första gången
Det där med att duscha småttingarna verkar jättekrångligt... Är rädd att hälla vatten över ansiktet. Hade hoppats det skulle finnas en balja att typ doppa ner dem i efteråt. Jag är skitnervös inför detta men ser ändå fram emot det. Tur det är några träffar (6 st som det lät) så man kanske har hunnit få till knycken lagom till sista gången.
Vi har babysimmat på två ställen och där har de Ikea-stolar i duscharna. Jättepraktiskt! Och ta med badbyxorna in i duschen när du duschar barnet och prångla på dem så fort ni duschat klart. Det är enklare att få på blöta brallor på blöt bäbis än torra brallor på halvblöt bäbis.
När du ska duscha huvudet på barnet så blöt bakifrån och fram och säg "Nu kommer det vatten" eller liknande (bara du säger samma sak varje gång). Kommer inte ta många vändor innan barnet kopplar att de där orden + vatten på bakhuvudet = snart kommer det vatten i ansiktet också. Högst troligt kommer ni få lära er något sådant på första tillfället.
@YaHilweh, ditt svar hamnade i fel tråd, men vad trist ändå att ni inte hade pengar. Du kunde inte få avbetalning? Eller bidrag från Bönans mor- eller farföräldrar?
Apropå pengar så är jag tacksam att sambon tog alla djurförsäkringar denna månaden, var ca 3000:- i räkningar bara där. Annars hade jag inte kunnat betala varken mammajympa eller babysim. Men han vill ju också att jag och lillan ska kunna vara med på grejer om dagarna så han ser det som självklart att han får bidra lite mer till hästen nu. Normalt sett är hästkontot detsamma som mitt nöjeskonto eftersom jag vill betala för henne själv.
Jag känner lite så jag med.Åh vad underbart!
Jag drömde igår natt att jag mockade - abstinens någon?
Synd. Ni får hoppas på nästa gång det är en ny grupp. Oj, snällt av henne att ställa upp så tidigt. Hoppas att ni får en trevlig spa-dagHaha, fel tråd, vad spännande Hjälpte oss inte med avbetalning för stunden tyvärr. Både mina föräldrar och svärmor betalar redan alldeles för mycket när det kommer till bönan (vi ber dom absolut inte om det).
Frågade om hon kunde vara barnvakt några timmar den dagen sambon fyller 30. Inga problem alls och nu ska Bönan dit redan vid 5 på morgonen Jag frågade om 8 då sista sittningen på spa-frukosten är då. Hon tyckte vi skulle ta den första istället.
När de får vaccin, blir de påverkade efteråt? Har tid för det imorrn på morgonen. Funderade på att gå på familjecentralen efteråt, det är babyöppet på onsdagar...
Det kan bli lite feber ett par timmar senare. Min blev bara extra trött vid första vaccinet. Hon sov ett par timmar extra. Ingen feber.När de får vaccin, blir de påverkade efteråt? Har tid för det imorrn på morgonen. Funderade på att gå på familjecentralen efteråt, det är babyöppet på onsdagar...