Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Tips mot mjölkstockning?
Jag brinner upp men tutten göe inte så ont o är inte så knölig längre. Har ammat o duschat varmt. Hur länge har man feber tror ni?
Värmekudde på, jag klippte en bit av en fleecefilt att ha innanföramningslinnet så fort jag inte kunde ha kudden. Kort sagt, värme värme värme! Jag har haft feber i 1,5 dygn som mest innan det började släppa.

Hämtade en kasse kläder hos min mormor igår, mycket kul där. Hon stickar mössor åt honom och nu har han fått en likadan som jag hade när jag var liten :D Älskade den, hon fick göra nya när de blev för små. Invigde den på en promenad med hunden i vårsolen. Nu funkar sjalen bra, han somnade i den efter en stund och jag har fått in snitsen på hur "hårt" den ska knytas.

Det blir en bild på lilla bärpågen
js0sd4.png

Vilken söt mössa :D hade också en sån som liten, som jag sen hade tills jag blev tio år... (Ja inte exakt samma då, mamma fick göra nya i takt med huvudet växte). Sen blev jag för cool för den ;)

Vad få bajsblöjor ni har! Tror jag bytt tre sen kl 12, det är normalt här... Har inte räknat hur många vi kommer upp i på ett dygn, det är rätt många.
Även jag har en liten bajsmaskin till barn. Ibland hinner vi inte ens ut från toa innan det är dags igen...

Tack för pepp, idag känns det bättre. Han har sovit halvdant inatt men pappa tog ner honom 06.00 så jag fick sova ett par timmar till. @Milosari Han jobbar skift så varannan vecka kommer han hem 23.30 :turd: Men det har peppar peppar aldrig varit "tungt" mer än ett par dagar i rad så jag hoppas han mår bättre på måndag när jag fått vila lite. Jag blir frustrerad oftare och tidigare när jag haft 5 kvällar ensam och allra helst när han har en ledsen period så jag får tanka positiva tankar i helgen!

Vad har Havanna för mått nu @YaHilweh? Provar 68 här men får inte kläm på om de sitter bra eller är för stora..

Jag tänkte prova utan spädbarnsilägget idag när vi ska åka, tycker han blir lite klämd och svettig. Men jag har läst att så snart barnet kan sitta hyfsat bör man byta till en bilbarnstol, att de är mycket säkrare? Tänkte ha skyddet tills det är litet men kanske är dumt?

När vi mätte/vägde henne för 2v sedan var hon 62.4lång och 6670g Vissa av 68orna är stora medan vissa är perfekta. Men 62 r tight, speciellt om magen :p

Hämtade en kasse kläder hos min mormor igår, mycket kul där. Hon stickar mössor åt honom och nu har han fått en likadan som jag hade när jag var liten :D Älskade den, hon fick göra nya när de blev för små. Invigde den på en promenad med hunden i vårsolen. Nu funkar sjalen bra, han somnade i den efter en stund och jag har fått in snitsen på hur "hårt" den ska knytas.

Det blir en bild på lilla bärpågen
js0sd4.png
Havanna har en likadan mössa :love:

Vilken söt mössa :D hade också en sån som liten, som jag sen hade tills jag blev tio år... (Ja inte exakt samma då, mamma fick göra nya i takt med huvudet växte). Sen blev jag för cool för den ;)

Jag hade nog min tills jag var 13.. Har aldrig varit särskilt cool :o

Haha ja då tror jag att våran också bör ha sina plagg i 68, nu har jag bytt ögon och tycker de sitter utmärkt på hans 7,2 kilo och 64 centimeter @YaHilweh!

Tack för svar! Febern fortsätter hålla i sig och även ömheten i bröstet. Det blir nog en dag i sängen.
Kram!

Lyckan när unge Herrn bestämmer sig för att vara vaken från kl 07 istället för 05 som i vanliga fall!:laugh:

Sen ett par dagar tillbaka har han lärt sig att räcka ut tungan efter att det var favoritgrimasen att titta på. Nu gör han det hela tiden :rofl:

Lyckan när unge Herrn bestämmer sig för att vara vaken från kl 07 istället för 05 som i vanliga fall!:laugh:

Sen ett par dagar tillbaka har han lärt sig att räcka ut tungan efter att det var favoritgrimasen att titta på. Nu gör han det hela tiden :rofl:
Visst är det gulligt när de härmas. Här försöker vi pussas. Jag och sambon pussar ju lillan stup i kvarten och nu när man gör pussljud och närmar sig hennes ansikte ska hon pussa tillbaka - med vidöppen mun och tungan halvvägs ut :D Det blir väldigt blöta pussar...

Så himla gulligt när man får sådan respons @Positron och @Balahé !

Jag är fortsatt febrig och med huvudvärk. Tuttarna verkar dock ok och rent generellt så mår jag bättre men jag är fortfarande sängliggande. Himla tråkigt!

Inatt sov M från 23-5:30 och då åt hon lite sen somnade hon om o sov vidare. Trodde inte att det var sant att såhär små kunde sova hela nätter. Stora dottern gjorde ju inte det och M är ju bara 1 1/2 månad. Vi får väl se om det upprepas :)

Lillen är 1 månad idag! :eek: Det är så konstigt, för även om månaden gått snabbt har dagarna/veckorna varit ganska långa, på något vis...
Nu väntar vi på påsk, då kommer farmor och farfar över från England och träffar honom, deras första barnbarn så det är roligt. Jag tror knappt jag kommer få hålla honom under tiden de är här :p (hur det praktiskt ska gå till vet jag inte då han fortfarande är klistrad vid bröstet... :p) När de åker hem efter 6 dagar kanske min syster och systerson vill komma så det lär bli fullt upp!

Här är en bild på sötnöten :love:
D0A72BA7-D3B2-49D0-A701-CE62737F6749_zpsqwuakitn.jpg

Bara en matning inatt! Rekord, glad mamma fast brösten var inte helt nöjda... ;)

Hans mormor fyller år så vi har firat med hotellbrunch, han uppförde sig riktigt bra och ikväll blir det lite släktträff.

Bara en matning inatt! Rekord, glad mamma fast brösten var inte helt nöjda... ;)

Hans mormor fyller år så vi har firat med hotellbrunch, han uppförde sig riktigt bra och ikväll blir det lite släktträff.
Håller det i sig så vänjer sig brösten på ett par dygn. Inser ju att vi är rätt bortskämda här hemma med bebis som i stort sett alltid sovet natten igenom från kl 21-22 till någon gång mellan 6 och 8.

Håller det i sig så vänjer sig brösten på ett par dygn. Inser ju att vi är rätt bortskämda här hemma med bebis som i stort sett alltid sovet natten igenom från kl 21-22 till någon gång mellan 6 och 8.
Man inser ju att allt är relativt när man läser det där ;) jag blir lycklig när bebis inte ville starta dagen förrän kl 07 (dvs gå upp och göra något i ett par timmar) men då har vi varit vakna kl 23, 02, 04 och 06 :p

@Jenka och @Milosari vi hade också många bajsblöjor fram tills för några veckor sedan så det kan ju lugna ner sig :)
Då var det ofta så att man bytte tre blöjor på raken för det räckte att man satte på en ny så kom det mer :grin:

Jag är ändå glad över att han brukar sova så bra som han gör, ca 22-07 (ganska ofta kan han sova ytterligare ett par timmar) men äter med 2-3 timmars mellanrum för att sen somna om direkt.

Här börjar det också sovas bättre och bättre. Inatt sov han redan från 20.30 och ville ha mat 03.45! Så länge har han aldrig sovit på raken förut! Nu sover han än men kommer ner med sambon när han nu behagar kliva upp. :p Igår kväll somnade liten i famnen och vi kunde gå upp och lägga honom och gå ner igen och se på tv. Lämnade babylarmet men han sov så gott! :love: Gudomligt att få sova så lång tid i sträck!

För övrigt tyckte jag att ögat såg sämre ut igår. Har tyckt mig se ett litet hårstrå som ligger där, jag och mamma såg ett i onsdags, och igår igen alltså. Om det är samma förstår jag att han blir irriterad! Imorrn ska vi till sjukhuset och träffa barnläkare och dietist, kanske kan passa på att fråga om ögat då... Annars ska vi på Bvc på onsdag morgon för vaccin :nailbiting: så kan fråga dom då. Hc har varit helt omöjligt att komma fram till. Det mest värdelösa system jag nånsin stött på...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka