Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är viktigt att kolla upp för alla som har en försäkring och får någon form av komplikation. Vi fick ersättning för de dygn lillan var inskriven på neo. Vet även att man bla kan få ersättning för allvarliga bristningar.Pratade just med försäkringsbolaget jag hade min gravidförsäkring hos. Får ut 3000:- för akutsnittet. Glad att jag kollade upp det, hade i stort sett glömt den där försäkringen.
Det är viktigt att kolla upp för alla som har en försäkring och får någon form av komplikation. Vi fick ersättning för de dygn lillan var inskriven på neo. Vet även att man bla kan få ersättning för allvarliga bristningar.
Tror hon menar bristningar i underlivetVad räknas som allvarliga bristningar? Min mage ser HEMSK ut!!
@Mois har rätt, det är inte skönhetsfel som ersätts utan grad 3-4 av underlivsskador, sprickor är kanske ett bättre ord. Grad 1-2 räknas som normalt och ersätts inte. Grad 3-4 involverar analsfinktern i någon grad och berättigar till ersättning från vissa försäkringar .Vad räknas som allvarliga bristningar? Min mage ser HEMSK ut!!
Vi börjar i majVi var på babysim idag apropå kvarstående vikt, randiga magar osv. En liten, smal tjej stod och beklagade sig över att hon fått ett hudveck på magen efter graviditeten. Såklart är det ju olika för alla, men jag tyckte synd om den betydligt större tjejen bredvid som besvärad tyckte att "hellre hudveck än traktordäck runt magen".
Babysim var mysigt men bökigt. Det löser sig nog när man fått lite vana av att fixa bad och omklädning av både bebis och sig själv samtidigt. Fröken tyckte att det var kul men var lite avvaktande. Tror att hon kommer att kunna ha riktigt kul längre fram.
Någon mer som ska gå?
Vi var på babysim idag apropå kvarstående vikt, randiga magar osv. En liten, smal tjej stod och beklagade sig över att hon fått ett hudveck på magen efter graviditeten. Såklart är det ju olika för alla, men jag tyckte synd om den betydligt större tjejen bredvid som besvärad tyckte att "hellre hudveck än traktordäck runt magen".
Babysim var mysigt men bökigt. Det löser sig nog när man fått lite vana av att fixa bad och omklädning av både bebis och sig själv samtidigt. Fröken tyckte att det var kul men var lite avvaktande. Tror att hon kommer att kunna ha riktigt kul längre fram.
Någon mer som ska gå?
Vet inte om det beror på att jag inte gick tiden ut men jag fick inte en enda ny bristning. Å andra sidan hade jag en hel del sedan gammalt, dock inte på magen. Höfter, bröst och knän är av någon anledning randiga sedan många år.Vi ska också gå! Inget startdatum bestämt än.
Jag fick också lite bristningar på magen typ sista två veckorna. Annars är det mest brösten som är hemskt stygga... Alldeles lilarandiga överallt... Tur det inte är så många som ser dom.
Det fick inte jag heller och jag tror helt enkelt att det är olika från person till person och graviditet till graviditet i och med att det beror på hormonerna.Vet inte om det beror på att jag inte gick tiden ut men jag fick inte en enda ny bristning. Å andra sidan hade jag en hel del sedan gammalt, dock inte på magen. Höfter, bröst och knän är av någon anledning randiga sedan många år.
Ja, här ingår rotavaccinet.@Jenka Jag har tänkt så många gånger men oftast har inte dagsovandet påverkat natten för oss i alla fall.
Får ni rotavaccinet per automatik eller hur fungerar det? Jag tog upp det på bvc här och det är inget som ingår och mina bvc sköterskor hade aldrig vaccinerat med det. Men vi fick det om vi ville.
Ja, här ingår rotavaccinet.
Jag fick inga bristningar under graviditeten, men en tre veckor efter förlossningen