Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Pratade just med försäkringsbolaget jag hade min gravidförsäkring hos. Får ut 3000:- för akutsnittet. :up: Glad att jag kollade upp det, hade i stort sett glömt den där försäkringen.
Det är viktigt att kolla upp för alla som har en försäkring och får någon form av komplikation. Vi fick ersättning för de dygn lillan var inskriven på neo. Vet även att man bla kan få ersättning för allvarliga bristningar.

Det är viktigt att kolla upp för alla som har en försäkring och får någon form av komplikation. Vi fick ersättning för de dygn lillan var inskriven på neo. Vet även att man bla kan få ersättning för allvarliga bristningar.

Vad räknas som allvarliga bristningar? Min mage ser HEMSK ut!!

Vad räknas som allvarliga bristningar? Min mage ser HEMSK ut!!
@Mois har rätt, det är inte skönhetsfel som ersätts utan grad 3-4 av underlivsskador, sprickor är kanske ett bättre ord. Grad 1-2 räknas som normalt och ersätts inte. Grad 3-4 involverar analsfinktern i någon grad och berättigar till ersättning från vissa försäkringar .

Min mage ser inte heller särskilt rolig ut :( Jag klarade mig utan bristningar fram till sista veckorna... Hade jag inte behövt gå över tiden hade jag nog sluppit dem :meh: Nu är magen randig. Naveln är dessutom svart :crazy:

Men får väl hoppas det mesta återställer sig hyfsat så småningom... Har tappat över 10 kg på en månad, magen är fortfarande mjuk men det känns som saker börjar komma på plats igen i alla fall.

Vi var på babysim idag apropå kvarstående vikt, randiga magar osv. En liten, smal tjej stod och beklagade sig över att hon fått ett hudveck på magen efter graviditeten. Såklart är det ju olika för alla, men jag tyckte synd om den betydligt större tjejen bredvid som besvärad tyckte att "hellre hudveck än traktordäck runt magen".

Babysim var mysigt men bökigt. Det löser sig nog när man fått lite vana av att fixa bad och omklädning av både bebis och sig själv samtidigt. Fröken tyckte att det var kul men var lite avvaktande. Tror att hon kommer att kunna ha riktigt kul längre fram.

Någon mer som ska gå?

Vi var på babysim idag apropå kvarstående vikt, randiga magar osv. En liten, smal tjej stod och beklagade sig över att hon fått ett hudveck på magen efter graviditeten. Såklart är det ju olika för alla, men jag tyckte synd om den betydligt större tjejen bredvid som besvärad tyckte att "hellre hudveck än traktordäck runt magen".

Babysim var mysigt men bökigt. Det löser sig nog när man fått lite vana av att fixa bad och omklädning av både bebis och sig själv samtidigt. Fröken tyckte att det var kul men var lite avvaktande. Tror att hon kommer att kunna ha riktigt kul längre fram.

Någon mer som ska gå?
Vi börjar i maj :)

Någon mer som ska gå?

Vi ska också gå! Inget startdatum bestämt än. :)

Jag fick också lite bristningar på magen typ sista två veckorna. Annars är det mest brösten som är hemskt stygga... Alldeles lilarandiga överallt... :( Tur det inte är så många som ser dom.

Vi ska också gå! Inget startdatum bestämt än. :)

Jag fick också lite bristningar på magen typ sista två veckorna. Annars är det mest brösten som är hemskt stygga... Alldeles lilarandiga överallt... :( Tur det inte är så många som ser dom.
Vet inte om det beror på att jag inte gick tiden ut men jag fick inte en enda ny bristning. Å andra sidan hade jag en hel del sedan gammalt, dock inte på magen. Höfter, bröst och knän är av någon anledning randiga sedan många år.

Vet inte om det beror på att jag inte gick tiden ut men jag fick inte en enda ny bristning. Å andra sidan hade jag en hel del sedan gammalt, dock inte på magen. Höfter, bröst och knän är av någon anledning randiga sedan många år.
Det fick inte jag heller och jag tror helt enkelt att det är olika från person till person och graviditet till graviditet i och med att det beror på hormonerna.

I första graviditeten kom bristningarna sista veckan o blev därför inte så många eller djupa men nu i andra så eskalerade de gamla i takt med att magen växte. Ser hemskt ut. Dock inte så många djupa så de är inte så lila eller blå. Men min mage är väldigt brun (av någon konstig anledning), degig, hängig, randig och det mörkbruna strecket var gigantiskt runt naveln vilket gör att området kring naveln är typ svart nu. Upplever att min mage ser smutsig ut. Känns sådär. Men tycker ändå att den fortfarande förändras till det bättre varje vecka.

Börjar fundera över vad jag har att vänta mig inatt. V har varit vaken kanske 3 timmar idag, max. Betydligt mindre än vanligt, vilket fick mig att inse hur mycket det har ändrats dock på bara några veckor. Blev lite mycket intryck igår med släkt, inte hemma på hela dagen osv.

Fick hem ett paket med kläder idag, storlek 68 ser STORT ut!
BVC imorgon med rotavirus vaccin.

@Jenka Jag har tänkt så många gånger men oftast har inte dagsovandet påverkat natten för oss i alla fall.

Får ni rotavaccinet per automatik eller hur fungerar det? Jag tog upp det på bvc här och det är inget som ingår och mina bvc sköterskor hade aldrig vaccinerat med det. Men vi fick det om vi ville.

@Jenka Jag har tänkt så många gånger men oftast har inte dagsovandet påverkat natten för oss i alla fall.

Får ni rotavaccinet per automatik eller hur fungerar det? Jag tog upp det på bvc här och det är inget som ingår och mina bvc sköterskor hade aldrig vaccinerat med det. Men vi fick det om vi ville.
Ja, här ingår rotavaccinet.

Inatt har Edvin sovit hela natten! :o :D Somnade vid halv tio och sov ända tills klockan väckte honom halv sex! Yeey! :banana: Fast jag har vaknat flera gånger ändå, helt i onödan. Vaknade två, innan fyra och innan klockan ringde. :p Typiskt när ungen äntligen sover åtta timmar i sträck, men morsan får ändå inte sova. :p

Idag ska vi iväg till sjukhuset och träffa barnläkare och dietist. Får väl se vad det innebär, jag har ingen aning om vad vi ska dit och göra...

Jag sitter nu och väntar på att dimman ska försvinna så bönan och jag kan bege oss ut och måla en stol samt pyssla lite i trädgården. Igår körde vi massor med ris till återvinningen så idag får vi städa efter oss.

Jag ska även leta fram min ridhjälm och promenera upp till grannen i veckan för att få åka lite häst :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka