Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Jag blev visad så som du blev visad i butiken @Balahé! Helt galet krångligt att försöka tråckla ner bebis ovanifrån när selen redan är på plats på mig. Hopplöst! Vet inte vad det är för modell, jag har fått den. Det är remmar överallt.
Om du lägger in en bild kanske någon av oss kan hjälpa dig med ett bättre sätt? Annars provar du som jag och @YaHilweh beskrivit. Det är mycket lättare än som de visade i butiken.

Jag tror vår bebis har två typer av skratt O_o Ett som är lite lagom som han använder hela tiden, sedan ett där nästan hela kroppen guppar med och känns som att det kommer när något är så roligt att han inte kan hejda sig. Låter annorlunda :p
På tal om selar så är en Ergobaby 360 påväg hem till oss! :D Hoppas den duger åt lillen, sjalen gillar han att sova i men jag tycker det är för bökigt att knyta.

Nätterna har börjat jämna ut sig nu mellan bra och dåliga nätter, nästan att vi har fler bra än dåliga (peppar peppar), åtminstone senaste veckan. Hoppas det fortsätter i denna riktningen då jag fram tills nu (snart 3 månader) bara fått någon enstaka timme sömn här och där under nätterna så det har varit riktigt gräsligt jobbigt.

Måste för övrigt skaffa ett satinörngott till bebis att lägga under huvudet i sängen.. Han har fått en kal fläck på baksidan av huvudet som troligtvis kommit från att han vrider huvudet åt alla håll ibland när han ligger ner och skaver bort håret :meh:

Han har börjat testa på nya ljud, pratar nu med mycket schhh/chhhh-ljud :laugh: Pigg och glad, vill gärna "promenera" (håller upp och stöttar honom och så flyttar han benen som att han går, Bm som sa att detta var något som skulle försvinna :p) och stå/studsa och han vill helst sitta när man bär honom. Babygymmet är roligt, han är speciellt förtjust i en rosa spindel som hänger i den :D
Han har även börjat skoja runt när han äter, kan äta lite sedan helt plötsligt slutar han och när jag tittar ner så ligger han och tittar på mig, säger jag då något så börjar han skratta eller prata lite och sedan vänder sig för att fortsätta äta. Sen gör han samma sak igen, flera gånger :D

Vi börjar faktiskt få till ett riktigt trevligt sovmönster (det är väl då man bara ska vara tyst så att man inte jinxar nåt :p). Försöker natta vid 19, och sen får han lite käk när vi går och lägger oss 21-22 och så vaknar han 02 och 04. Vid 04 lyfter jag över honom i sängen och ammar lite halvt sovandes. Sen blir det sprallig morgon vid lite olika tid varje dag, någon gång mellan 06 och 08 måste man ha ett jympapass:D

Påsken var riktigt trevlig och det var skönt att prova på att sova borta på det viset. Lite oroligare första natten och andra var hyfsat som hemma. Helt slut var vi allihopa igår!

Glad påsk sådär sista dagen i Påsk :D
Här har vi under helgen som gått börjat greppa saker i babysittern, med båda händerna. :D

Igår fyndade jag en Ergobaby sele på blocket för 200:- en sprillans ny :love:

Nu kommer jag låta som världens partypooper, men kolla så att det verkligen är en ergobaby. Säljs en del kopior billigt som är livsfarliga (spännen går sönder, sömmar som går upp m.m.). Googla eller ännu hellre ta kontakt med ergobaby och verifiera att det är en äkta. Normalt säljs ergobaby för minst 5-600, allt under det brukar vara för bra för att vara sant. Tyvärr. :(

Provade babybjörnen idag igen men att en unge ens ska få plats i den verkar osannolikt. Nu är jag så less så jag skiter i den. Det är en äldre modell, har som sagt fått den begagnad. Den har inget midjestöd utan går bara i kors över ryggen. Smal sittyta för barnet och smal i stödet också, så nej.

För övrigt läste jag förut i tråden att det var nån av er som redan använder sittdelen i vagnen. Hur gör/gjorde ni då? Vi ska åka till Ikea imorrn och jag tror nog att unge herrn skulle uppskatta att kunna se sig omkring. Men när vi provade sätta honom i sittdelen hamnar han fel i den, rumpan skulle behöva komma bak en decimeter drygt för att han ska hamna rätt. Annars får han inget stöd alls för svanken utan hamnar helt hopsjunken liksom. Vagnen ska med oavsett men jag tror inte han kommer vara så värst nöjd om han inte får titta...

Nu kommer jag låta som världens partypooper, men kolla så att det verkligen är en ergobaby. Säljs en del kopior billigt som är livsfarliga (spännen går sönder, sömmar som går upp m.m.). Googla eller ännu hellre ta kontakt med ergobaby och verifiera att det är en äkta. Normalt säljs ergobaby för minst 5-600, allt under det brukar vara för bra för att vara sant. Tyvärr. :(

Tro mig, det är en Ergobaby. Så länge kända babybutiker i Sverige inte säljer oäkta, vilket är tämligen ovanligt. Det kan ju vara så enkelt att jag faktiskt gjort ett fynd?!

Provade babybjörnen idag igen men att en unge ens ska få plats i den verkar osannolikt. Nu är jag så less så jag skiter i den. Det är en äldre modell, har som sagt fått den begagnad. Den har inget midjestöd utan går bara i kors över ryggen. Smal sittyta för barnet och smal i stödet också, så nej.

För övrigt läste jag förut i tråden att det var nån av er som redan använder sittdelen i vagnen. Hur gör/gjorde ni då? Vi ska åka till Ikea imorrn och jag tror nog att unge herrn skulle uppskatta att kunna se sig omkring. Men när vi provade sätta honom i sittdelen hamnar han fel i den, rumpan skulle behöva komma bak en decimeter drygt för att han ska hamna rätt. Annars får han inget stöd alls för svanken utan hamnar helt hopsjunken liksom. Vagnen ska med oavsett men jag tror inte han kommer vara så värst nöjd om han inte får titta...

Min är skitarg om han inte får se över kanten men istället för att försöka palla upp honom i sittdelen tröck mamma ner en vanlig huvudkudde i liggdelen så han kan halvsitta, lutandes mot den. Nu är han helnöjd! Mamma lovade att jag och mina syskon åkt så utan att få diskbråck eller kvävas, så jag är lugn med den lösningen! :up:

Min är skitarg om han inte får se över kanten men istället för att försöka palla upp honom i sittdelen tröck mamma ner en vanlig huvudkudde i liggdelen så han kan halvsitta, lutandes mot den. Nu är han helnöjd! Mamma lovade att jag och mina syskon åkt så utan att få diskbråck eller kvävas, så jag är lugn med den lösningen! :up:

Åh ja men det lät som en bra idé! Det ska jag prova! Hade varit toppen om man fick till det!

Tro mig, det är en Ergobaby. Så länge kända babybutiker i Sverige inte säljer oäkta, vilket är tämligen ovanligt. Det kan ju vara så enkelt att jag faktiskt gjort ett fynd?!

Är det så så är jag den första att gratulera! På ergobaby.se har de listat sina auktoriserade återförsäljare. Finns de där är det frid och fröjd. Jag nämner det mest för att det hänt en del rätt otäcka incidenter med kopior. Kopiorna säljs ofta via tradera eller blocket och är rätt svåra att skilja mot en äkta.

Är det så så är jag den första att gratulera! På ergobaby.se har de listat sina auktoriserade återförsäljare. Finns de där är det frid och fröjd. Jag nämner det mest för att det hänt en del rätt otäcka incidenter med kopior. Kopiorna säljs ofta via tradera eller blocket och är rätt svåra att skilja mot en äkta.

Jag vet, men jag vet även att denna är äkta. Självklart är det bra att varna, så det är ingen fara. :)
Men att anta att det är en kopia bara för att den var billig är inte alltid rätt.

Så gör vi med, det funkar toppen. Dock börjar jag fundera på det där med sele i liggdelen, Bönan börjar blir väl bra på sina situps. Får hon armen över kanten är det kört. Börjar fundera att byta till sittdelen bara för det, sedan går min sittdel att ha i fullt liggläge, vilket oxå känns ganska bra.

Finns det inte flera lägen på sittdelen? Min har nyligen börjat anv sittdelen i båda sina vagnar. Hon klarar dock inte att sitta på det mest upprätta läget utan steget innan som gör att hon sitter lite lutandes. Då får hon bra stöd. När hon sedan blir trött så fäller jag till helt liggläge. Min är supernöjd med att vi bytt. Jag kuddade också upp i liggdelen förut när vi var hemma, men jag skulle aldrig köra henne ute så när man inte har ngn sele.

Så gör vi med, det funkar toppen. Dock börjar jag fundera på det där med sele i liggdelen, Bönan börjar blir väl bra på sina situps. Får hon armen över kanten är det kört. Börjar fundera att byta till sittdelen bara för det, sedan går min sittdel att ha i fullt liggläge, vilket oxå känns ganska bra.

Min sittdel går också att fälla till fullt liggläge. Liggdelen kan man fälla upp ett stöd till antingen 45 eller 90 grader. Nu blev Ikea-resan uppskjuten tills på lördag så har några dagar på oss att testa vad som blir bäst. Han var himla nöjd igår när vi satte honom i sittdelen, så synd att han är för liten för den än... Men funderar på att bulla upp honom med en kudde i den istället, han sitter ju ändå säkert i den med selen (fempunkts). Ska prova! ;)

Finns det inte flera lägen på sittdelen? Min har nyligen börjat anv sittdelen i båda sina vagnar. Hon klarar dock inte att sitta på det mest upprätta läget utan steget innan som gör att hon sitter lite lutandes. Då får hon bra stöd. När hon sedan blir trött så fäller jag till helt liggläge. Min är supernöjd med att vi bytt. Jag kuddade också upp i liggdelen förut när vi var hemma, men jag skulle aldrig köra henne ute så när man inte har ngn sele.

Jo det finns många lägen för ryggstödet, men bältet mellan benen hamnar för långt fram så han glider ner med rumpan och hamnar jättedåligt med ryggen... Ska som sagt prova bulla upp med en kudde i den så får vi se hur det blir. Problemet är ju att få plats med en kudde trots bältet fästen...

Min sittdel går också att fälla till fullt liggläge. Liggdelen kan man fälla upp ett stöd till antingen 45 eller 90 grader. Nu blev Ikea-resan uppskjuten tills på lördag så har några dagar på oss att testa vad som blir bäst. Han var himla nöjd igår när vi satte honom i sittdelen, så synd att han är för liten för den än... Men funderar på att bulla upp honom med en kudde i den istället, han sitter ju ändå säkert i den med selen (fempunkts). Ska prova! ;)

Så här ser det ut i vår liggdel. Sorry att katten och sambons sämre sida fick följa med på bilden :p

1622259_10208954320874282_2302028719890542792_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka