Vinterföräldrar 2015-2016 #3

För övrigt är det fortfarande halvt omöjligt att ha honom liggandes på mage, han hatar det och bara skriker så fort man försöker. Om han ligger på nån av oss går det bra en stund men annars - nej. Han har inte förstått hur man använder armarna än, så även om man lägger in armarna under bröstkorgen så drar han bara ut dem åt sidan och sen ligger han där som en säl och är arg. :meh: Så att träna nacke och armar är inte jättelätt!

Så här ser det ut i vår liggdel. Sorry att katten och sambons sämre sida fick följa med på bilden :p

1622259_10208954320874282_2302028719890542792_n.jpg

Hur gör du för att hon inte ska glida ner? :)

För övrigt är det fortfarande halvt omöjligt att ha honom liggandes på mage, han hatar det och bara skriker så fort man försöker. Om han ligger på nån av oss går det bra en stund men annars - nej. Han har inte förstått hur man använder armarna än, så även om man lägger in armarna under bröstkorgen så drar han bara ut dem åt sidan och sen ligger han där som en säl och är arg. :meh: Så att träna nacke och armar är inte jättelätt!

Vi fick tipset att lägga på mage på en stor kudde, Bönan hatade oxå magliggande länge. Men lägger man en stor kudde i soffan, så hon kan ha fötterna mot ryggstödet (vi har divan och sch... hur det nu stavas). Men så att hon ligger lite uppåt redan, sedan hjälpte vi henne att få fram armarna och plötsligt var det helkul att ligga på mage. Gärna framför tvn i början för att vilja titta upp. Det var tipset vi fick av Bvc

Hur gör du för att hon inte ska glida ner? :)
Allt är beroende på vad hon har för byxor. Alla byxor glider inte. Men annars kan vi ha vagnkudden vid fötterna.
Men vår böna är ganska stor och kan nog inte ha liggdelen i så många veckor till hur som. Hon börjar växa ur 68 redan :o Sedan är hon väldigt stadig och har vart från start.

Hav förströstan. Vi gjorde ungefär som @YaHilweh beskriver men vi lade fröken i sängen istället. Vi har väldigt fina tapeter som är kul att titta på :) Denna varianten tillsammans med att ligga på oss har varit det vi har gjort plus lite, lite att ligga på magen efter badet vid smörjning tex. Trots dessa brister i vårt föräldraskap lyckades fröken vända sig från mage till rygg igår när hon låg på golvet...

Hav förströstan. Vi gjorde ungefär som @YaHilweh beskriver men vi lade fröken i sängen istället. Vi har väldigt fina tapeter som är kul att titta på :) Denna varianten tillsammans med att ligga på oss har varit det vi har gjort plus lite, lite att ligga på magen efter badet vid smörjning tex. Trots dessa brister i vårt föräldraskap lyckades fröken vända sig från mage till rygg igår när hon låg på golvet...

Ja Edvin har vänt sig från mage till rygg flera gånger rätt länge, men om man hindrar honom och lägger armarna så att han inte kan så blir han arg! Om man inte hindrar honom så välter han över direkt. Tror dock inte att det är meningen riktigt utan det är nog mest tur. :p

Ska prova med kuddar, tack! :)

Ja Edvin har vänt sig från mage till rygg flera gånger rätt länge, men om man hindrar honom och lägger armarna så att han inte kan så blir han arg! Om man inte hindrar honom så välter han över direkt. Tror dock inte att det är meningen riktigt utan det är nog mest tur. :p

Jag känner dock lite, vill han inte, så vill han inte. Kryper/hasar/krälar gör han så småningom ändå. Alla barn kryper inte, min kusin rullade dit han skulle, han tyckte det var lättare. Så rullar han över, är det träning i sig :)

Kan han vända sig så har han ju ändå rätt bra kroppskontroll och styrka så jag tror inte att du behöver oroa dig. Testa med kuddar och se om han gillar det, annars löser det säkert sig med tiden.

Nu är sambons 30-årspresent bokad. Svärmor är barnvakt från 05.30 på morgonen tills lite senare på eftermiddagen. Jag är sjukt nervös för att Bönan ska vara där så länge. Alltså, dom har vart barnvakter åt henne tidigare och hon kommer inte bli bättre omhändertagen någon annan stans än där. Jag är mest orolig för att jag kommer sakna henne :angel:

Ska nu bara hitta någon som vill baka en glutenfri 2-personers tårta med polistema som han kan få till frukost vid fem på morgonen :bump::bump:

Vänder sig de flesta äldre här nu? Våran kan rulla över på sidan men sedan är det stopp. Förståeligt, det börjar bli mycket bebis att manövrera :D

Jag hanterar inte vårkänslorna särskilt bra, jag vill UT. Håller på bli tokig av att bara gå inne eller på sin höjd promenera runt byn. Igår nattade sambon en gnällig son, gick jättebra, så jag är helt lugn inför ett jobbpass ikväll. Det ska bli riktigt skönt att träffa människor, lyssna på ljudbok och klappa kor hela kvällen. Vill börja jobba heltid nu, mitt humör är verkligen i botten hur underbar sonen än är att vara kring. Ska fixa till ett hönshus nu under våren och sedan dressera lillen att hämta ägg varje morgon ;)

Vänder sig de flesta äldre här nu? Våran kan rulla över på sidan men sedan är det stopp. Förståeligt, det börjar bli mycket bebis att manövrera :D

Jag hanterar inte vårkänslorna särskilt bra, jag vill UT. Håller på bli tokig av att bara gå inne eller på sin höjd promenera runt byn. Igår nattade sambon en gnällig son, gick jättebra, så jag är helt lugn inför ett jobbpass ikväll. Det ska bli riktigt skönt att träffa människor, lyssna på ljudbok och klappa kor hela kvällen. Vill börja jobba heltid nu, mitt humör är verkligen i botten hur underbar sonen än är att vara kring. Ska fixa till ett hönshus nu under våren och sedan dressera lillen att hämta ägg varje morgon ;)
Jag kan ju bara svara för min (som är äldst), men hon vänder sig inte. Det har hänt av misstag att hon trillat runt, men inget hon gör ofta eller medvetet.

Nöjd mamma idag. Baxade in vagn och barn i bilen och åkte och shoppade lite snabbt, eftersom jag var i stort behov av amningsbehåar med lite mer stöd än de jag haft. Var lite nervös att A skulle skrika sig genom besöket i affären men han sov från att bilen rullade hemifrån tills dess att vi kom hem igen :eek: Så skönt att få lite uträttat! :)

Adrian rullar från rygg till mage nu, han har nu i dagarna fått in det ordentligt så kan knappt lägga ner honom innan han rullar runt. Från mage till rygg har han gjort men vet inte om det varit tur bara ;) han blev tre månader igår :)

Nu har vi varit på vårt första mammabarn-yogapass och det var toppen! Skönt att röra på sig och få använda muskler, balans och koordination igen :) men oj vad de små övningarna kändes i kroppen, muskelstyrkan är ju inte direkt vad den var innan :o:p

Nu har vi varit på vårt första mammabarn-yogapass och det var toppen! Skönt att röra på sig och få använda muskler, balans och koordination igen :) men oj vad de små övningarna kändes i kroppen, muskelstyrkan är ju inte direkt vad den var innan :o:p
Snacka inte om det. Balans, styrka, koordination - allt har på något märkligt sätt bara havererat fullständigt under det senaste året:p

Snacka inte om det. Balans, styrka, koordination - allt har på något märkligt sätt bara havererat fullständigt under det senaste året:p
Haha ja det kändes lite konstigt att vara alldeles skakig i benen efter lite miniövningar. Men en sån skön känsla ändå när man känner att man faktiskt har tränat och inte bara kånkat runt på bebis:p

Vi var på mammajympa i onsdags. Träningsvärk sen men som ni känner,skönt att röra sig. Jag börjar ändå känna mig hyfsat normal.

Idag har vi bland annat varit hos min farmor och farfar. Känns skönt att få visa upp barnbarnsbarn nummer två :)

Idag var det dags att vara utan liten en stund igen. Sist jag klippte mig var hos min kompis som går frisörutbildning. Då tog det drygt 2,5 timme men de lovade att det skulle gå snabbare nästa gång. Eh... Från det att jag lämnade E hos sin farmor tills att jag kom tillbaka hade det gått nästan 4 timmar. :banghead: Han hade såklart hunnit bli både ledsen, trött och hungrig. Nu har farmor en väldigt stor vana med fem egna och nio barnbarn så jag var inte orolig för den sakens skull. Hon hade stoppat ner honom i vagnen och varit ute och gått nästan en timme så han hade sovit då och ett par korta snuttar, men däremellan mest varit ledsen. Såklart jättehungrig när jag kom. Däckade i bilen, vaknade när vi kom hem (45 min resa). Sen gick sambon en tur med vagnen kl 17 för att han skulle få sova och nu sover han fortfarande. O_o Tog in honom från vagnen nu när det börjar bli lite kallare men han sov sig genom hela avklädningen och allt. Tröttsamt att va liten... :heart Kan ju hoppas att han sover inatt också. :p

Imorrn blir det Ikea också, ujujuj...

Det var ju någon som frågade om det här med att vända sig. Tror att det var du @Maja_Kandi? Nu har lilla fröken istället börjat snurra runt liggande på rygg. Hon skjuter alltså fart i sidled och snurrar på det sättet runt på golvet. Jag lade henne så att hon såg mig när jag duschade och innan jag var klar hade hon kasat runt och låg på tvären. Medan jag klädde på mig fullföljde hon vändningen och hade vänt 180°. Senare i köket fick jag konstatera att hon bara kan snurra åt ett håll än så länge. När benet tog emot köksbordet fick mamma rycka ut och hjälpa till så att hon kunde snurra vidare. Kom runt ca 1,5 varv medan jag bakade en kaka :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka