Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har BF 9/1. Chefen tycker jag ska jobba längst till lucia, gärna egentligen slutet av denna månad. Får se! :D Men jag är sugen på att gå hem och boa in mig här hemma.
Jobbar på restaurang och har ganska slitigt på jobbet men det går väldigt bra än så länge!

Ni andra som inte är sjukskrivna, hur länge har ni tänkt jobba? Min plan är att jobba tom 5/12, BF är 18/12. Sista dagarna tar jag ut lite semester och timmar som jag sparat för jag vill inte ta ut föräldradagar innan liten är beräknad iaf. Jag mår oförskämt bra så jag vill gärna fortsätta jobba ett tag till.

Jag tycker verkligen synd om er som mår så dåligt och tvingas vara hemma. Jag hade nog fått spader.

BF 8/2, har lagt in mina sparade semesterdagar från 23/1. Känns som att det är hundra år tills dess, sitter just nu yrslig framför en datorskärm och ser inte fram emot pendlingen hem i mörkret. Slänga i sig något supersnabbt men förhoppningsvis näringsrikt (typ... äggröra...), hopp i säng, sen är det upp igen och börja om karusellen. Mår ärligt talat skit av att jobba heltid vanligtvis också, men nu är jag nåde less. Jag vill hinna tänka och planera inför bebis, hinna börja städa och fixa hemma, hinna göra något annat än jobba och köra bil och sova.

Men eftersom jag mår fysiskt bra (förutom lite svullna slemhinnor, därav yrseln) så är det bara att bita ihop. Eller?

Inkräktar lite här, tycker ju att jag ska föda i Februari fast UL visar Mars ;)

Vi fick barn 1 samma år har jag för mig. Då jobbade jag o mådde dåligt o blev sjukskriven. Nu blev jag sjukskriven i tid o mår toppen när jag tar det lugnt men visst är det tråkigt!!! Jobbar lite då o då (utan betalning) för o sysselsätta mig. Ska försöka promenera o hitta nån hobby/nåt att pyssla med.
Ja vår son är född 2009 så vi har samma årgång!

Jag kraschade förra gången in i en sjukskrivning och det gör jag inte på samma sätt nu. Nu har jag liksom hunnit klart lite mer och haft ett mål som jag klarat. Dock tycker jag att omställningen mellan att jobba och gå hemma är svår.

Sen förstår jag dig @skiesabove att det suger att jobba ibland. Och visst kan det se lockande ut att gå hem men det är f-n inte värt det när man inte mår bra!
Kanske kan du bli sjukskriven deltid för att du känner dig trött och sliten? Prata med din barnmorska!

Mvh Miks

Och hur var det, fanns det fler i närheten av Stockholm som vill dra ihop något, kanske redan nu när man är hemma och har tråkigt, men framförallt sen?
Jag bor i Stockholm! Hittar gärna på något! Jag har bil men kan inte gå :meh: Bilen är en av mina bästisar just nu! Jag kan dessutom droppa den nästan vart som helst eftersom jag har handikappstillstånd så jag är ganska flexibel! Vad gör vi och när!?! :)

Mvh Miks

Jag deppade hela fredagen. Kände mej hyfsad på lördagen och söndan. Idag har jag varit hos kiropraktorn och det var ok. Jag behövde visst en tyck synd om mej dag! Tack för att ni peppar och lyssnar! Guld värt! :up:

Imorgon ska vi på aurora samtal på BB Stockholm. Jag hoppas på lika bra resultat som @Blueberry!
Mannen och jag har pratat igenom allt ganska noga men jag känner mej fortfarande nervös. Just nu är vi inne på att sikta på en naturlig start, ta det som det kommer och om jag känner att det blir upprepning mot förra gången ha en utväg, typ kodord, för kejsarsnitt. Funkar inte det så siktar vi på att få ett planerat snitt som det känns nu. Jag hoppas att samtalet i vilket fall känns bra imorgon! Sen har vi profylaxkurs på onsdag. Stora förhoppningar på den med :)

By the way så är det 58 dagar kvar till nyår (vår bf) vilket betyder 51 dagar kvar till julafton!

Mvh Miks

Smart! Det har jag inte tänkt på, men om vi ska bo på bb-hotellet som SöS har så måste man ha med sig alla kläder själv, dom hade tydligen inget av landstingets grejer där...:down:

Vårt badrum stambyts av föreningen så det "är klart när det är klart" men dom har sagt 7/12 så vi hoppas att dom håller tiden:)

Ahh ja det kanske jag ska kolla upp, för yngsta blir ju nio nu snart och då låg alla på samma BB. Men även Växjö har patienthotell/lättBB så vet inte hur det fungerar. Dock ska jag snittas så gissar nästan att jag hamnar på gamla BB (där jag typ känner mig hemma, men som gjorts om till kvinnoavdelning och de blandar hej vilt alla sorter -så länge de tillhör gyn och förlossning.
-Är inte så förtjust i blandavdelning, de hade det på -90talet och då jag fick ett sent missfall med operation osv. så var det rena tortyren att behöva ligga vägg i vägg med nyförlösta vars bäbisar skrek.

Jag deppade hela fredagen. Kände mej hyfsad på lördagen och söndan. Idag har jag varit hos kiropraktorn och det var ok. Jag behövde visst en tyck synd om mej dag! Tack för att ni peppar och lyssnar! Guld värt! :up:

Imorgon ska vi på aurora samtal på BB Stockholm. Jag hoppas på lika bra resultat som @Blueberry!
Mannen och jag har pratat igenom allt ganska noga men jag känner mej fortfarande nervös. Just nu är vi inne på att sikta på en naturlig start, ta det som det kommer och om jag känner att det blir upprepning mot förra gången ha en utväg, typ kodord, för kejsarsnitt. Funkar inte det så siktar vi på att få ett planerat snitt som det känns nu. Jag hoppas att samtalet i vilket fall känns bra imorgon! Sen har vi profylaxkurs på onsdag. Stora förhoppningar på den med :)

By the way så är det 58 dagar kvar till nyår (vår bf) vilket betyder 51 dagar kvar till julafton!

Mvh Miks

Hur går det, har ni varit där än?
Jag håller tummarna för att det känns bra och tryggt efteråt.

Hur går det, har ni varit där än?
Jag håller tummarna för att det känns bra och tryggt efteråt.
Precis hemkomna! Jag grinade hela tiden. Suck! Vi fick prata med bitr. överläkaren. Hon var jättebra. Vi kom fram till att det inte är så enkelt alltihopa. Jag har en hel del som jag kånkar omkring på. Sammanfattningsvis kan jag se mej själv genomföra hela latensfasen och hela öppningsskedet men där är det liksom slut. Sen går det inte mer. Det ska vi arbeta vidare med.

Jag har en tid bokad med en specialsamtalskontakt som ska utreda hur pass låst paniken är och om det finns något att arbeta vidare med eller om vi ska boka ett snitt direkt. Innan och under tiden kommer jag träffa en av aurorabarnmorskorna 2 gånger för vanliga samtal.

Det känns verkligen som att de tar mig på allvar och att de vill att det ska bli bra och det känns väldigt positivt. Dock känns det inte som att dagens träff gjort så att jag kommit närmare förlossningen men nu har vi en plan så får vi se vart vi landar.

Nu har jag ont i huvudet av allt grinande och tänkande :)

Mvh Miks

Precis hemkomna! Jag grinade hela tiden. Suck! Vi fick prata med bitr. överläkaren. Hon var jättebra. Vi kom fram till att det inte är så enkelt alltihopa. Jag har en hel del som jag kånkar omkring på. Sammanfattningsvis kan jag se mej själv genomföra hela latensfasen och hela öppningsskedet men där är det liksom slut. Sen går det inte mer. Det ska vi arbeta vidare med.

Jag har en tid bokad med en specialsamtalskontakt som ska utreda hur pass låst paniken är och om det finns något att arbeta vidare med eller om vi ska boka ett snitt direkt. Innan och under tiden kommer jag träffa en av aurorabarnmorskorna 2 gånger för vanliga samtal.

Det känns verkligen som att de tar mig på allvar och att de vill att det ska bli bra och det känns väldigt positivt. Dock känns det inte som att dagens träff gjort så att jag kommit närmare förlossningen men nu har vi en plan så får vi se vart vi landar.

Nu har jag ont i huvudet av allt grinande och tänkande :)

Mvh Miks

Jag förstår precis, är ungefär på samma ställe när det gäller själva förlossningen. Jag har ju varit på tre samtal nu, har mitt fjärde om en månad. Då ska vi prata mer om förlossningen och jag behöver vara påläst om de olika stadierna och veta mer vad jag vill och sådär. Det blir kanske ett besök på förlossningsavdelningen då också, och jag blir nervös bara jag tänker på det.

Stackars er som har det tufft! För mig känns det äntligen bättre :) började nästan tro att jag skulle bli sjukskriven för resten av graviditeten eftersom jag hade så himla dåliga värden och var så jäkla sjuk så länge, men nu har jag jobbat ett par veckor sen lunginflammationen och börjar återhämta mig så jag känner mig till och med lite piggare. Hostar knappt nånting heller :) så nu känns det som jag nog kommer klara jobba ett bra tag till ändå! På jobbet är det gaalet, gör mer eller mindre tre personers jobb (p g a folk som har slutat och gått på föräldraledighet), men jag överlever :)
Igår var jag förresten och vaccinerade mig mot influensa, har ni andra gjort det eller planerar att göra det?

BF 8/2, har lagt in mina sparade semesterdagar från 23/1. Känns som att det är hundra år tills dess, sitter just nu yrslig framför en datorskärm och ser inte fram emot pendlingen hem i mörkret. Slänga i sig något supersnabbt men förhoppningsvis näringsrikt (typ... äggröra...), hopp i säng, sen är det upp igen och börja om karusellen. Mår ärligt talat skit av att jobba heltid vanligtvis också, men nu är jag nåde less. Jag vill hinna tänka och planera inför bebis, hinna börja städa och fixa hemma, hinna göra något annat än jobba och köra bil och sova.

Men eftersom jag mår fysiskt bra (förutom lite svullna slemhinnor, därav yrseln) så är det bara att bita ihop. Eller?

Prata med din BM, dom borde ta hänsyn även till om du mår psykiskt dåligt, du ska ju inte vara stressad inför bebis ankomst...

@Girasol Här i Stockholm på SöS så är det bara de som mår super efter förlossning som bor på hotellet om jag fattade det rätt, de har kvar bb även på sjukhuset för de som snittas och som behöver ha "tillgång" till läkare.

@Miks Trevligt! Jag har bil och tunnelbanekort och kan gå, även om jag föredrar korta promenader :D

Kl
Inga fler i närheten som vill hänga på? Lite kaffe och bebisprat :love: Kanske lite annat prat också :)

@westernsuzie
Är kluven inför vaccinet, har inte tagit de senaste influensa vaccinen. Sist jag tog i skolan så blev jag jätte dålig, kroppen kunde inte ta hand om vaccinet.
Så har nog blivit rätt anti sprutor överlag..

Kl
Vad synd att jag bor så långt ifrån! Hade vart kul att träffas. :)

Jag minns inte att jag någonsin tagit ett influensavaccin, förutom mot svininfluensan. Tog inget sånt när jag gick med dottern heller och då var jag gravid hela vintern också (hon är född i början av maj). Får väl se om BM säger något om det nästa vecka.

Jag har tagit influensa vaccinet, har inte tagit tidigare inte heller svininfluensan.
Kommer ta kikhosta vaccinet i v28 också.
Här erbjuds båda influensa och kikhost vaccinet gratis till alla gravida, vilket känns bra, räcker med att dom ska sticka mej med nålar vill inte betala för tortyren. Har även ett frikort på receptbelagda mediciner under hela graviditeten fram tills barnet är ett år.
Hur ser det ut i Sverige? Betalar ni för vaccination? Medicin och frikort har jag koll på iaf

Jag har tänkt ta vaccinet. Min mamma jobbar på vårdcentral och där rekommenderar de vaccinet iaf. Ska bara komma till skott och ta mig dit någon dag.

I morse var vi hos BM och pratade, lyssnade på hjärtljud, mätte magen och sådär (och kiddot karatesparkade henne lite).

Vi pratade lite om TENS, jag sa att hon skulle beställa en sån till mig. Då kan jag ta med den hem vid nästa besök. Tror att det kan vara underbart att ha, särskilt eftersom jag känner av fogarna och har ont i ländryggen emellanåt. Plus superbra om jag känner min apparat när det väl sätter igång liksom, då kan jag ju ta med den till förlossningen.

Och nästa vecka ska jag influensavaccinera mig också.

Vi pratade om motion också, jag berättade att jag har ganska dåligt samvete över att jag inte har sportat och motionerat tillräckligt. Nu kan jag gå ungefär 200 meter i lagom raskt tempo innan magen blir som pansar. :cautious:
Hon ba: Det är sammandragningar. Du inte gå 200 meter i raskt tempo i så fall.
Kul! :arghh:
(Detta blåbär tänker således släpa ut sin mountainbike några gånger i veckan från och med nu och tills det blir halkigt.)

Saker jag älskar med min barnmorska:
Hon tjatar inte om vikt.
Hon tjatar inte om amning.
Hon tjatar inte om någonting, faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 080
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 777
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar