Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni andra som inte är sjukskrivna, hur länge har ni tänkt jobba? Min plan är att jobba tom 5/12, BF är 18/12. Sista dagarna tar jag ut lite semester och timmar som jag sparat för jag vill inte ta ut föräldradagar innan liten är beräknad iaf. Jag mår oförskämt bra så jag vill gärna fortsätta jobba ett tag till.
Jag tycker verkligen synd om er som mår så dåligt och tvingas vara hemma. Jag hade nog fått spader.
Ja vår son är född 2009 så vi har samma årgång!Inkräktar lite här, tycker ju att jag ska föda i Februari fast UL visar Mars
Vi fick barn 1 samma år har jag för mig. Då jobbade jag o mådde dåligt o blev sjukskriven. Nu blev jag sjukskriven i tid o mår toppen när jag tar det lugnt men visst är det tråkigt!!! Jobbar lite då o då (utan betalning) för o sysselsätta mig. Ska försöka promenera o hitta nån hobby/nåt att pyssla med.
Jag bor i Stockholm! Hittar gärna på något! Jag har bil men kan inte gå Bilen är en av mina bästisar just nu! Jag kan dessutom droppa den nästan vart som helst eftersom jag har handikappstillstånd så jag är ganska flexibel! Vad gör vi och när!?!Och hur var det, fanns det fler i närheten av Stockholm som vill dra ihop något, kanske redan nu när man är hemma och har tråkigt, men framförallt sen?
Smart! Det har jag inte tänkt på, men om vi ska bo på bb-hotellet som SöS har så måste man ha med sig alla kläder själv, dom hade tydligen inget av landstingets grejer där...
Vårt badrum stambyts av föreningen så det "är klart när det är klart" men dom har sagt 7/12 så vi hoppas att dom håller tiden
Jag deppade hela fredagen. Kände mej hyfsad på lördagen och söndan. Idag har jag varit hos kiropraktorn och det var ok. Jag behövde visst en tyck synd om mej dag! Tack för att ni peppar och lyssnar! Guld värt!
Imorgon ska vi på aurora samtal på BB Stockholm. Jag hoppas på lika bra resultat som @Blueberry!
Mannen och jag har pratat igenom allt ganska noga men jag känner mej fortfarande nervös. Just nu är vi inne på att sikta på en naturlig start, ta det som det kommer och om jag känner att det blir upprepning mot förra gången ha en utväg, typ kodord, för kejsarsnitt. Funkar inte det så siktar vi på att få ett planerat snitt som det känns nu. Jag hoppas att samtalet i vilket fall känns bra imorgon! Sen har vi profylaxkurs på onsdag. Stora förhoppningar på den med
By the way så är det 58 dagar kvar till nyår (vår bf) vilket betyder 51 dagar kvar till julafton!
Mvh Miks
Precis hemkomna! Jag grinade hela tiden. Suck! Vi fick prata med bitr. överläkaren. Hon var jättebra. Vi kom fram till att det inte är så enkelt alltihopa. Jag har en hel del som jag kånkar omkring på. Sammanfattningsvis kan jag se mej själv genomföra hela latensfasen och hela öppningsskedet men där är det liksom slut. Sen går det inte mer. Det ska vi arbeta vidare med.Hur går det, har ni varit där än?
Jag håller tummarna för att det känns bra och tryggt efteråt.
Precis hemkomna! Jag grinade hela tiden. Suck! Vi fick prata med bitr. överläkaren. Hon var jättebra. Vi kom fram till att det inte är så enkelt alltihopa. Jag har en hel del som jag kånkar omkring på. Sammanfattningsvis kan jag se mej själv genomföra hela latensfasen och hela öppningsskedet men där är det liksom slut. Sen går det inte mer. Det ska vi arbeta vidare med.
Jag har en tid bokad med en specialsamtalskontakt som ska utreda hur pass låst paniken är och om det finns något att arbeta vidare med eller om vi ska boka ett snitt direkt. Innan och under tiden kommer jag träffa en av aurorabarnmorskorna 2 gånger för vanliga samtal.
Det känns verkligen som att de tar mig på allvar och att de vill att det ska bli bra och det känns väldigt positivt. Dock känns det inte som att dagens träff gjort så att jag kommit närmare förlossningen men nu har vi en plan så får vi se vart vi landar.
Nu har jag ont i huvudet av allt grinande och tänkande
Mvh Miks
BF 8/2, har lagt in mina sparade semesterdagar från 23/1. Känns som att det är hundra år tills dess, sitter just nu yrslig framför en datorskärm och ser inte fram emot pendlingen hem i mörkret. Slänga i sig något supersnabbt men förhoppningsvis näringsrikt (typ... äggröra...), hopp i säng, sen är det upp igen och börja om karusellen. Mår ärligt talat skit av att jobba heltid vanligtvis också, men nu är jag nåde less. Jag vill hinna tänka och planera inför bebis, hinna börja städa och fixa hemma, hinna göra något annat än jobba och köra bil och sova.
Men eftersom jag mår fysiskt bra (förutom lite svullna slemhinnor, därav yrseln) så är det bara att bita ihop. Eller?
@miiiiiiia, är höstmammor också välkomna? Jag skulle gärna hänga på, och jag tror säkert att @Cocos (som föder barn i detta nu) också är intresserad Vi kan för övrigt tipsa om vart man ska fika om man vill få igång värkarna