Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var sura en dag! Imorgon är en annan dag. Tvinga ut er på en liten promenad eller lång om kroppen vill. Ta med kamera o ta lite fina höstbilder. Eller somna i soffan i tid o otid?

Klart som korvspad ni mår dåligt om ni tror att ni förväntas vara o känna på ett visst sätt som inte inträffar!

Heja, heja!

Uff, kram på er båda – @Girasol och @nagelbitarn.

Bara för att jag helt plötsligt har börjat må bra för första gången under hela graviditeten känns det så futtigt att peppa. MEN, kan ni inte ha som mål att göra en grej om dagen? Det fungerade för mig. Baka och äta scones är en grej, till exempel. Tvätta kläder är en grej. Köpa julklapp är en grej. Bädda rent i sängen är en grej. Ta en promenad är en grej. Binda en himla höstkrans till dörrjäveln är en grej. Det hjälpte mig att kunna säga "I dag har jag gjort det här", så att det i alla fall kändes som att jag hade gjort något annat än legat i soffan med netflix hela dagen.

Uff, kram på er båda – @Girasol och @nagelbitarn.

Bara för att jag helt plötsligt har börjat må bra för första gången under hela graviditeten känns det så futtigt att peppa. MEN, kan ni inte ha som mål att göra en grej om dagen? Det fungerade för mig. Baka och äta scones är en grej, till exempel. Tvätta kläder är en grej. Köpa julklapp är en grej. Bädda rent i sängen är en grej. Ta en promenad är en grej. Binda en himla höstkrans till dörrjäveln är en grej. Det hjälpte mig att kunna säga "I dag har jag gjort det här", så att det i alla fall kändes som att jag hade gjort något annat än legat i soffan med netflix hela dagen.

Bra tips :) Tyvärr gör jag alla de sakerna, men är sur och uttråkad ändå..kanske ska jag våga göra tvärtom? bara sätta mig i soffan och lägga ner dagens alla måsten (utom hundpromenader såklart ;) ) och se på netflix :P Jag är katastrofalt dålig på att tillåta mig att vara inaktiv.
Eller ja, någon dörrkrans har jag inte provat mig på :P

Glukos belastningen avklarad, smakade apelsin med bismak av nått mer blä-igt men det gick ner utan att komma upp iaf.

Har börjat bli yr i tid och otid, tog upp det med bm idag som bara rekomenderar vila så vi kör på det nu.

I övrigt känner jag mej också less på att va hemma, har ju varit det sen maj iofs men jag har ju kunnat och orkat göra saker. Nu däremot så kan jag inte för att det gör ont och de dagar jag kan så gör jag för mycket och blir helt slut vilket slutar i tårar för att jag blir frustrerad och trött.
Jag testade baka bullar i fredags och dom hjälper faktiskt, känns genast lite bättre efter en bulle eller 2 :D

Idag testar jag göra pulled pork, sköter sej själv så perfekt när man inte vill/kan göra annat än sitta i soffan men ändå får en god middag. Har planerat fler sånna rätter framöver, mimimalt med jobb och välagad middag

Och jag är lite avis på er som får gå hemma och "ta det lugnt".... jag har inga besvär att skylla på annat än att jag är trött och arbetsmoralen är i botten, så ingen sjukskrivning för mig inte :(. Det är ju helknasigt att bara för att jag har ett kontorsjobb så förväntas jag jobba tills värkarna börjar.

Min BM tyckte dock att jag ska se till att vara ledig en månad innan åtminstone, för det har man igen efter förlossningen. Att man hunnit vila hjärnan och varva ner ordentligt. Jotack, jag behöver vila hjärnan redan nu. Känns dock trist att börja plocka föräldrapeng innan man blivit förälder...

*dagens i-landsproblem*

Och jag är lite avis på er som får gå hemma och "ta det lugnt".... jag har inga besvär att skylla på annat än att jag är trött och arbetsmoralen är i botten, så ingen sjukskrivning för mig inte :(. Det är ju helknasigt att bara för att jag har ett kontorsjobb så förväntas jag jobba tills värkarna börjar.

Min BM tyckte dock att jag ska se till att vara ledig en månad innan åtminstone, för det har man igen efter förlossningen. Att man hunnit vila hjärnan och varva ner ordentligt. Jotack, jag behöver vila hjärnan redan nu. Känns dock trist att börja plocka föräldrapeng innan man blivit förälder...

*dagens i-landsproblem*

Jag har tagit semester tre veckor innan bf för jag vill inte jobba ända in på värkarna. Så planerade jag sist också men blev då sjukskriven ett par månader innan ändå så semesterdagarna blev aldrig utnyttjade den gången. Hoppas däremot att jag kan jobba enligt min planering den här gången! Har också kontorsjobb.

*dagens i-landsproblem*

Hmm jag skulle mer än gärna byta med dig. Har jätteont av foglossningarna så jag haltar rejält + att jag har mina blödningar och sammandragningar. Skulle mer än gärna klara jobba och/eller plugga -för det här är inte vila -det är rena tortyren. (ingen av mina fyra tidigare grav har varit i närheten av detta. Tycker jag åtminstone kunde få slippa placenta praevia). Men är bara å härda ut :(. I övrigt vet jag vad du menar, även om jag jobbade ända fram.... Så DET kan jag väl egentligen vara tacksam över -att jag är hemma för hjärnan är i ett mindre fungerbart skick den här gången:angel: snacka om seg kola.

Idag känner jag mig riktigt glad och tillfreds med livet, trots regn och allmänt tråkigt höstväder. För idag är det bara 40 dagar kvar till BF! Som längst är det 7 veckor kvar. (Räknat med två veckor över tiden) Nedräkningen börjar kännas rimlig och jag ser snart ett "slut" på den eviga väntan. :D

Hmm jag skulle mer än gärna byta med dig. Har jätteont av foglossningarna så jag haltar rejält + att jag har mina blödningar och sammandragningar. Skulle mer än gärna klara jobba och/eller plugga -för det här är inte vila -det är rena tortyren. (ingen av mina fyra tidigare grav har varit i närheten av detta. Tycker jag åtminstone kunde få slippa placenta praevia). Men är bara å härda ut :(. I övrigt vet jag vad du menar, även om jag jobbade ända fram.... Så DET kan jag väl egentligen vara tacksam över -att jag är hemma för hjärnan är i ett mindre fungerbart skick den här gången:angel: snacka om seg kola.

Jo jag ska inte gnälla egentligen, skulle inte vilja prova på ens lite foglossning :-). Men det börjar bli väldigt tungt psykiskt att heltidsjobba och pendla nu när hjärnan inte är på topp längre. Så jag tillåter mig lite gnäll ändå :p.

Jo jag ska inte gnälla egentligen, skulle inte vilja prova på ens lite foglossning :-). Men det börjar bli väldigt tungt psykiskt att heltidsjobba och pendla nu när hjärnan inte är på topp längre. Så jag tillåter mig lite gnäll ändå :p.
Självklart! Gnäll på -det brukar faktiskt hjälpa att få häva ur sig emellanåt. Jag tror att min hjärna glömdes kvar i Edsbyn när vi hälsade på svärföräldrarna på semestern, för det mesta känna sådär lite vacuumpackat typ... Glömmer allt och är ju tusan i mig slötänkt så det förslår. :banghead:

Klart man får gnälla lite...eller mycket också för den delen, bara man inte fastnar där...:) Visst är det supermysigt att vara gravid, oftast iaf, men jag börjar känna mig trött och känner att det räcker nu, vi har 35 dagar kvar till bf så max 49 dagar kvar innantill får träffa den lille, eftersom min mamma gick över tre veckor med mig så börjar jag ställa mig in på att fira julafton på bb..:D Men vi får väl se, han kommer väl tidigt bara för att vår lägenhet inte är klar förrän precis innan bf...:grin:

Var på fotvård idag och satan så skönt det var, svävade hem :love:

Vi var på föreläsning på SöS i veckan och då pratade en som jobbade på bb-hotellet att kläder till bebis inte är så nödvändigt men däremot filtar, glömde fråga om det innebar att man skulle ha med två eller tio...har två plus en "finfilt" som min mamma har stickat. Räcker det eller "måste" (:o) jag köpa fler?

Klart man får gnälla lite...eller mycket också för den delen, bara man inte fastnar där...:) Visst är det supermysigt att vara gravid, oftast iaf, men jag börjar känna mig trött och känner att det räcker nu, vi har 35 dagar kvar till bf så max 49 dagar kvar innantill får träffa den lille, eftersom min mamma gick över tre veckor med mig så börjar jag ställa mig in på att fira julafton på bb..:D Men vi får väl se, han kommer väl tidigt bara för att vår lägenhet inte är klar förrän precis innan bf...:grin:

Var på fotvård idag och satan så skönt det var, svävade hem :love:

Vi var på föreläsning på SöS i veckan och då pratade en som jobbade på bb-hotellet att kläder till bebis inte är så nödvändigt men däremot filtar, glömde fråga om det innebar att man skulle ha med två eller tio...har två plus en "finfilt" som min mamma har stickat. Räcker det eller "måste" (:o) jag köpa fler?
Det brukar gå att ordna fram back-uper på bb. Jag hade två st med mig men båda kräktes ner första natten :o

Och hur var det, fanns det fler i närheten av Stockholm som vill dra ihop något, kanske redan nu när man är hemma och har tråkigt, men framförallt sen?

:D Men vi får väl se, han kommer väl tidigt bara för att vår lägenhet inte är klar förrän precis innan bf...:grin:

När jag fick dottern som nu blir 9 så skulle vi renovera badrummet. Hon var beräknad till 12/12 men jag fick blödningar tredje veckan i november och blev inlagd då moderkakan började lossna. Vet att jag i offerten skrivit att badrummet skulle vara klart senast 1 dec. (vi hade bara en toa/badrum). Hon föddes med akutsnitt den 2 december och badrummet stod mycket riktigt klart den 1 december -så de hantverkarna höll tiden, trots sjukdom och vabbande från deras sida. Men liite oroligt var jag då jag blev inlagd och de inte ens börjat gjuta golvet...

Oj, jag har använt landstingets kläder och filtar tills jag skulle ta bebben under armen och åka hem.... Skönt att slippa lite tvätt ;)

Smart! Det har jag inte tänkt på, men om vi ska bo på bb-hotellet som SöS har så måste man ha med sig alla kläder själv, dom hade tydligen inget av landstingets grejer där...:down:

Vårt badrum stambyts av föreningen så det "är klart när det är klart" men dom har sagt 7/12 så vi hoppas att dom håller tiden:)

Jag hoppas bara att min inte väljer att bli supertidig och passa på när vi flyttar, kan inte tänka mig ett värre kaos än att få värkar halvvägs till Tromsö med hästen i transporten...:D Då får man bara hoppas att ambulanshelikoptern kan lyfta i Gällivare (inte troligt md tanke på det normala decembervädret här uppe ..). Jag har skämtsamt bett en av mina kollegor att ta skift min flyttdag, för då kan ju hon tvinga upp helikoptern åt mig ;)

Bara jag är på plats i den nya lägenheten så är jag nöjd helt enkelt!

Kaos kommer det vara ändå, med allt vad utlandsflytt heter. Bara att ordna med nya stallplatsen och medryttare ger mig gråa hår, men det får gå som det går :angel:

Ni andra som inte är sjukskrivna, hur länge har ni tänkt jobba? Min plan är att jobba tom 5/12, BF är 18/12. Sista dagarna tar jag ut lite semester och timmar som jag sparat för jag vill inte ta ut föräldradagar innan liten är beräknad iaf. Jag mår oförskämt bra så jag vill gärna fortsätta jobba ett tag till.

Jag tycker verkligen synd om er som mår så dåligt och tvingas vara hemma. Jag hade nog fått spader.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 961
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 084
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 785
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar