Nej vad trist är det för att andra har syskonförtur?Och där fick vi platserbjudande på dagis! På vårt fjärdehandsval Och inte kan jag ringa kommunen förrän vi kommit hem för att se vilken köplats vi har på de andra valen
Mvh Miks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej vad trist är det för att andra har syskonförtur?Och där fick vi platserbjudande på dagis! På vårt fjärdehandsval Och inte kan jag ringa kommunen förrän vi kommit hem för att se vilken köplats vi har på de andra valen
Mvh Miks
Ja jag antar det... Jag vet iallafall tre syskon som fått plats som alla är yngre än lilla C. Det suger ju lite för ossNej vad trist är det för att andra har syskonförtur?
Härligt det låter!Nu befinner vi oss på en ö, måste ta färja för att komma hit, skog runt om havet 100m bort och så tyst och lungt. A älskar att springa runt och har mer ytor att röra sej på än hemma. Tur med vädret har vi också så det blir mycket tid att springa runt ute och motionera mormor och morfar
Hej gott folk!
Det var ett tag sen jag skrev något helt enkelt för att jag inte hunnit. Två småkids, jobba heltid (+ lite till, har helt galet på jobbet...) och häst är en halvt omöjlig ekvation för mig just nu så jag hinner knappt sova och äta, men jag kikar in någon gång ibland och läser lite och det är så kul att ta del av alla uppdateringar
Jag har haft en allmänt jättetuff vår hittills, alldeles för hög arbetsbelastning på jobbet som sagt, barnen har haft det jobbigt eftersom jag jobbar så mycket och så blev min kära ridhäst tyvärr sparkad i hagen så pass illa för några veckor sen att vi fick ta bort henne. Jättetung och riktigt sorgligt! Har en kallblodstravare kvar hemma nu, men hon är väldigt nervig och inte riktigt ridhästmaterial så det känns tomt.
Roligare saker är att lillebror växer så det knakar och utvecklas massor, har fått tre tänder och jag ska byta jobb efter sommaren (även om det är riktigt hemskt att sluta på nuvarande jobbet) och min sambo och jag ska gifta oss i juni!! Storasyster pratat MASSOR nu och säger ohyggligt gulliga saker som "Mamma, du och jag är flickor. Den ena flickan blir så ledsen när den andra flickan går till jobbet." som hon sa häromdagen. Då smälter man ju fullkomligt och får även rätt dåligt samvete
Hur får man sitt barn att sluta dra blad från blommorna?!
Jag har många pelargoner och "elefantöron" som är så stora och fina men som blir mindre och mindre för varje dag för att den lille drar blad, ser asglad ut och ger dem till mig.
Jag har ingen möjlighet att flytta på blommorna än (de ska ut sen), för det är ett 50-tal det handlar om.
Antar att han försöker vara trevlig och ge mamma en present men alltså det funkar inte att han förstör varenda blomma som jag lagt så mycket tid på.
Jag har försökt bli jätteledsen, jättearg, lugn och sansad och berättat att "fy så gör man inte, mamma blir ledsen" osv men han bara skrattar...
Ställ in alla blommor i ett rum och sätt en grind för?
De måste ha dagsljus, fungerar inte riktigt. Vi har inte så många möjligheter att stänga in allt. :P
Ställ in ongen i ett rum och sätt en grind för?
Här har vi det riktigt jobbigt nu, en infektion i luftvägarna som var på väg att bli bättre men som verkar gå utför igen igår somnade hon vid 19 för att sen vara vaken 22-02 och vakna igen kl6. Sover till och från i famnen och när hon är vaken är det världens undergång typ tycker så synd om henne.
Fick börja med antibiotika (igen) och har inte kräkts upp allt efter 5 min så den biten går framåt iaf.
Mamman är helt slut, har knappt sovit senaste veckan är själv förkyld och så bråkar den där ***** gallan dessutom drog jag till nått i ryggen när vi var i sverige så det gör ont till och från och är allmänt jobbigt.
Slut på gnäll nu
Hur är det med er andra?
Hur går de för de som börjat på förskolan?
Alltså hostan under natten - jag orkar inte mer!
Den tar knäcken på oss allihopa