Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Nej vad trist :( är det för att andra har syskonförtur?
Ja jag antar det... Jag vet iallafall tre syskon som fått plats som alla är yngre än lilla C. Det suger ju lite för oss :(

Men jag hoppas att om vi har is i magen så kommer vi få en plats på ett högre val. Dock kanske inte vårt förstahandsval. Hon ska ju inte börja förrän augusti så än finns det tid. Krisar det så har vi föräldradagar kvar så att vi kan vara hemma till april 2017 men så lång tid ska det väl inte ta att få en plats hoppas jag!

Mvh Miks

Nu befinner vi oss på en ö, måste ta färja för att komma hit, skog runt om havet 100m bort och så tyst och lungt. A älskar att springa runt och har mer ytor att röra sej på än hemma. Tur med vädret har vi också så det blir mycket tid att springa runt ute och motionera mormor och morfar :D

Nu befinner vi oss på en ö, måste ta färja för att komma hit, skog runt om havet 100m bort och så tyst och lungt. A älskar att springa runt och har mer ytor att röra sej på än hemma. Tur med vädret har vi också så det blir mycket tid att springa runt ute och motionera mormor och morfar :D
Härligt det låter!

Igår upptäckte A snö :D hon har inte haft chansen innan så det var raka vägen till snön och ner med händerna för att känna sen tog det ett tag innan hon skulle provsmaka och självklart skulle mamma smaka hon också (tvångsmatas ;):D)

I andra trådar pratar de om babblarna som bebisknark, mitt barn har inte fattat det men är helt galen i de hör två :o

Snabba härliga bildväxlingar, precis vad en liten växande hjärna behöver :o:o:o

Hej gott folk!
Det var ett tag sen jag skrev något helt enkelt för att jag inte hunnit. Två småkids, jobba heltid (+ lite till, har helt galet på jobbet...) och häst är en halvt omöjlig ekvation för mig just nu så jag hinner knappt sova och äta, men jag kikar in någon gång ibland och läser lite och det är så kul att ta del av alla uppdateringar :)

Jag har haft en allmänt jättetuff vår hittills, alldeles för hög arbetsbelastning på jobbet som sagt, barnen har haft det jobbigt eftersom jag jobbar så mycket och så blev min kära ridhäst tyvärr sparkad i hagen så pass illa för några veckor sen att vi fick ta bort henne. Jättetung och riktigt sorgligt! Har en kallblodstravare kvar hemma nu, men hon är väldigt nervig och inte riktigt ridhästmaterial så det känns tomt.

Roligare saker är att lillebror växer så det knakar och utvecklas massor, har fått tre tänder och jag ska byta jobb efter sommaren (även om det är riktigt hemskt att sluta på nuvarande jobbet) och min sambo och jag ska gifta oss i juni!! :love::love::love: Storasyster pratat MASSOR nu och säger ohyggligt gulliga saker som "Mamma, du och jag är flickor. Den ena flickan blir så ledsen när den andra flickan går till jobbet." som hon sa häromdagen. Då smälter man ju fullkomligt och får även rätt dåligt samvete :love::(

Hej gott folk!
Det var ett tag sen jag skrev något helt enkelt för att jag inte hunnit. Två småkids, jobba heltid (+ lite till, har helt galet på jobbet...) och häst är en halvt omöjlig ekvation för mig just nu så jag hinner knappt sova och äta, men jag kikar in någon gång ibland och läser lite och det är så kul att ta del av alla uppdateringar :)

Jag har haft en allmänt jättetuff vår hittills, alldeles för hög arbetsbelastning på jobbet som sagt, barnen har haft det jobbigt eftersom jag jobbar så mycket och så blev min kära ridhäst tyvärr sparkad i hagen så pass illa för några veckor sen att vi fick ta bort henne. Jättetung och riktigt sorgligt! Har en kallblodstravare kvar hemma nu, men hon är väldigt nervig och inte riktigt ridhästmaterial så det känns tomt.

Roligare saker är att lillebror växer så det knakar och utvecklas massor, har fått tre tänder och jag ska byta jobb efter sommaren (även om det är riktigt hemskt att sluta på nuvarande jobbet) och min sambo och jag ska gifta oss i juni!! :love::love::love: Storasyster pratat MASSOR nu och säger ohyggligt gulliga saker som "Mamma, du och jag är flickor. Den ena flickan blir så ledsen när den andra flickan går till jobbet." som hon sa häromdagen. Då smälter man ju fullkomligt och får även rätt dåligt samvete :love::(

Beklagar hästen

Nu har vi kommit hem igen, A har verkligen fått in vanan att flyga, är bara jobbigt att man ska sitta fast i start och landning annars så kan hon roa sej rätt bra och sover en del.

Vi kom hem och fick sjukstuga på en gång, jag med feber och ont i halsen pch A febrig, snorig och dregglar som hon inte gjort annat, mer tänder på G mao. hon har inte dregglat så här sen i somras, om ens då, så vi har inga dregglisar :down:

Lägger på kräk på sjuklistan :(
vad hon ätit de senaste dagarna är vad hon äter på en fm annars :down:
Väntar på att jouren ska ringa tillbaka

Hur får man sitt barn att sluta dra blad från blommorna?! :cry:
Jag har många pelargoner och "elefantöron" som är så stora och fina men som blir mindre och mindre för varje dag för att den lille drar blad, ser asglad ut och ger dem till mig. :cry::cry:
Jag har ingen möjlighet att flytta på blommorna än (de ska ut sen), för det är ett 50-tal det handlar om.

Antar att han försöker vara trevlig och ge mamma en present men alltså det funkar inte att han förstör varenda blomma som jag lagt så mycket tid på. :cry:
Jag har försökt bli jätteledsen, jättearg, lugn och sansad och berättat att "fy så gör man inte, mamma blir ledsen" osv men han bara skrattar... :confused:

Hur får man sitt barn att sluta dra blad från blommorna?! :cry:
Jag har många pelargoner och "elefantöron" som är så stora och fina men som blir mindre och mindre för varje dag för att den lille drar blad, ser asglad ut och ger dem till mig. :cry::cry:
Jag har ingen möjlighet att flytta på blommorna än (de ska ut sen), för det är ett 50-tal det handlar om.

Antar att han försöker vara trevlig och ge mamma en present men alltså det funkar inte att han förstör varenda blomma som jag lagt så mycket tid på. :cry:
Jag har försökt bli jätteledsen, jättearg, lugn och sansad och berättat att "fy så gör man inte, mamma blir ledsen" osv men han bara skrattar... :confused:

Ställ in alla blommor i ett rum och sätt en grind för?

Här har vi det riktigt jobbigt nu, en infektion i luftvägarna som var på väg att bli bättre men som verkar gå utför igen :( igår somnade hon vid 19 för att sen vara vaken 22-02 och vakna igen kl6. Sover till och från i famnen och när hon är vaken är det världens undergång typ tycker så synd om henne.
Fick börja med antibiotika (igen) och har inte kräkts upp allt efter 5 min så den biten går framåt iaf.
Mamman är helt slut, har knappt sovit senaste veckan är själv förkyld och så bråkar den där ***** gallan :arghh::turd: dessutom drog jag till nått i ryggen när vi var i sverige så det gör ont till och från och är allmänt jobbigt.

Slut på gnäll nu :p

Hur är det med er andra?
Hur går de för de som börjat på förskolan?

Här har vi det riktigt jobbigt nu, en infektion i luftvägarna som var på väg att bli bättre men som verkar gå utför igen :( igår somnade hon vid 19 för att sen vara vaken 22-02 och vakna igen kl6. Sover till och från i famnen och när hon är vaken är det världens undergång typ tycker så synd om henne.
Fick börja med antibiotika (igen) och har inte kräkts upp allt efter 5 min så den biten går framåt iaf.
Mamman är helt slut, har knappt sovit senaste veckan är själv förkyld och så bråkar den där ***** gallan :arghh::turd: dessutom drog jag till nått i ryggen när vi var i sverige så det gör ont till och från och är allmänt jobbigt.

Slut på gnäll nu :p

Hur är det med er andra?
Hur går de för de som börjat på förskolan?

Vad mycket tråk på en gång! :(

För oss går det bra på förskolan, den är väldigt trevlig. John verkar trygg och trivas riktigt bra. Vi har haft någon enstaka jobbig lämning, men det är garanterat värst för mig. Personalen är toppen! Jag gillar att de sover i sin vagn (inomhus i ett svalt rum med lugn och skön musik - tänk bakgrundsmusik på spa :D) för då har de liksom sin plats och ett tryggt skrymsle och det kan liksom inte hända något.

Just nu är han hostig emellanåt, men pigg och glad och feberfri i övrigt - vi kämpar på. :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 227
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar