Vinterföräldrar 2013/2014

Oj! Vet dem varför?

Nej, glukosbelastningen var godkänd. Både jag och lillskrutten är friska (bortsett från hans misstänka mjuka broskringar då). Läkarna och BVC säger bara att det kan bero på min och sambons gener. Svärfar vägde tydligen något liknande när han föddes, men f.ö har vi mer vettiga vikter på båda sidor. Eftersom han är frisk så bryr dom sig inte att undersöka varför han blev så stor, och är stor än. De säger bara att det kommer plana ut med tiden.

Har för mig det skiljer bara någon/några veckor mellan våra söner och din väger drygt 3 kg mindre. För mig är det helt otroligt och blir helt fel syn då i mina ögon blir alla små medan det är faktiskt lillskrutten som är enorm. Han ska vägas på fredag så tippar på mellan 10,5 och 11 kg nånstans.

Inte ofta jag hinner in här...

Måns blev två månader i måndags. Han är en snäll bebis som växer så det knakar. Vid 7 veckor var han 61 cm och vägde 6,4 kg.

Ett tag hade han ganska mycket magknip men sedan jag låtit bli att äta lök så har han inga problem.

Min lille plutt är nu lite mer än 3 månader gammal, skrattar, jollrar, griper saker (aj mitt hår!), gör bra vädninsgsförsök men lyckas inte helt,blir vansinnig när han ligger på magen.
När vi gjorde 3 månaders kontrollen vägde han 7,5kg. Sover ganska bra på nätterna, 4-8 timmars mellanrum, matas 1-2ggr per natt. Känns ganska skönt :)

@Linduzz Tänker du på när eller om man planerar fler barn?
I vårt fall är det 9 år emellan mina 2 barn, sambons första, och får enligt rekommendation från läkare inte skaffa fler barn förrän tidigast om 2 år för att mitt kejsarsnittsärr ska läka ifred. Sen vet vi inte än om vi vill ha fler, jag var ändå nöjd länge med 1 barn så 2 är en omställning på alla sätt :o

Skrutten här hemma har börjat titta på allting, extra spännande att kika runt är det när han ska äta. Därför trodde jag inte att han gått upp så mycket, men jodå han följer sin kurva med tendens på att vandra neråt mot den högsta kurvan. Vilken skillnad att ta 5 månaders vaccinet mot 3 månaders, nu gick det att distrahera med leksaker och roliga planscher. Liite ledsen blev han efter en spruta men så fort leksaken började spela så var han glad igen. Nu hoppas vi på en lugn kväll och helg för skrutten.

Kan vi inte göra en lista på hur gamla barnen i tråden är? Fyll på om jag missat någon månad, har lite dålig koll på vilka månaderna som tillhör vintern :confused:

December
11/12 Bexzor fick en pojke

Januari

Axel blev 3 månader i tisdags och utvecklingen går verkligen framåt i raketfart! Älskar att ligga och "prata", helst med en annan människa men själv går nästan lika bra!

Vi ska in och ta första sprutan nästa vecka, hoppas det går bra men är lite orolig att han ska bli jätteledsen...

December

Januari

Februari

7/2 Mirtai fick en pojke, Axel

@Linduzz Vi har inte fått den frågan, men det kan ju bero på att det finns 4 barn i hushållet :p

Däremot verkade många av de vi träffat utgå från att vi ska ha flera, för när jag på olika sätt uttryckt att jag är lite besviken över hur vår förlossning blev så svarar de "men nästa gång blir det säkert som du vill ha det"...

December

Januari

Februari

Mars
5/3 Dalatjej fick en pojke, Måns (som var beräknad till 17/2)

December
29/12 *gotlandsrusset* fick en pojke

Januari
Februari

Mars

December

Januari
12/1 Terqa fick en pojke, Charlie

Februari

Mars

December

Januari

Februari
9/2 Qbaby fick en pojke, Alfred (beräknad 8/3)
Mars

Nejdå, här kom en liten tjej ;)
Skriver på mobilen så vet inte hur ja lägger till i listan.
Så om.någon vänlig själ vill lägga in så ska de stå:
Februari
26/2 saint__anger fick en flicka, Joella

Lagt till dig @saint__anger :)

December

Januari

Februari
7/2 Mirtai fick en pojke, Axel (beräknad 22/2)
9/2 Qbaby fick en pojke, Alfred (beräknad 8/3)
26/2 saint__anger fick en flicka, Joella

Mars

Fått mjölkstockning för första gången med de här barnet och jag får de inte att släppa! Och nu vill hon.knappt äta på de bröstet för de kommer knappt nåt. Börjar alltid med de bröstet, men idag (3e dagen med stockning) så somnar hon bara när jag försöker på den onda sidan. Byter ja till den.bättre sidan vaknar hon till igen och äter som hon ska.
Jag har ammat i alla möjliga konstiga ställningar för att försöka få hakan där stockningen är, duschat och masserat, sett till att vara varm osv. Vad mer kan man göra?!

Fått mjölkstockning för första gången med de här barnet och jag får de inte att släppa! Och nu vill hon.knappt äta på de bröstet för de kommer knappt nåt. Börjar alltid med de bröstet, men idag (3e dagen med stockning) så somnar hon bara när jag försöker på den onda sidan. Byter ja till den.bättre sidan vaknar hon till igen och äter som hon ska.
Jag har ammat i alla möjliga konstiga ställningar för att försöka få hakan där stockningen är, duschat och masserat, sett till att vara varm osv. Vad mer kan man göra?!

Du kan be din pojkvän/make/sambo försöka suga ur det samtidigt som du masserar. Eller om du har något mer, äldre barn?

Tanken kanske inte är så rolig men det är effektivt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10