Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hm, det där med vikten är skit svårt tycker jag.. Gick inte ner allt från första graviditeten och gick upp 40 (!!!) kg denna gång, mest vätska pga havandeskapsförgiftningen men ändå. Har 10 kg kvar till min trivselvikt. Har precis börjat småträna lite efter Olga Rönnbergs bok. Jäklar vilken träningsvärk jag hade efter första passet... I höst tänkte jag börja på min älskade spinning igen några dagar i veckan.Tycker det är jättesvårt att klä bebis när det är så varmt, han svettas så otroligt lätt också..
Igår vägdes han 4mån gammal till 8,5kg 67,5cm lång.
Idag är en riktig depp dag, hur fasiken skall man lyckas gå ner i vikt?? Hur hittar man motivationen när energin tryter och deppigheten tar över?
Här går det bara braHur går det för er alla?
Axel växer så det knakar, vägning och mätning om två veckor igen men känns som han blivit bra mycket längre!
Vi har strålande sommarväder här så Axel har fått ligga på en filt på gräsmattan i skuggan och spana på omvärlden. Det är jättekul och spännande och han blir helt slut
Hur gör ni andra med kläder nu när det är varmt? Undvika direkt sol bör man ju göra men det är inte alltid det är möjligt... Lång ärm och långa ben känns ju tokvarmt när det är 25 grader varmt!
Googla på UV-tält baby så kommer du hitta på dem. Vi köpte ett på Barnens land (fd barnens hus) men de finns nog på många ställen.Har du någon länk till UV-tältet?
Vi ska kanske köpa hus Har hittat ett hus som är bra läge, tillräckligt stort och bra pris. Men det har varit till salu jättelänge, nästan ett år! Börjar genast fundera över vad som är fel på huset och som vi missar...
Här går det bara bra
I är 5 månader, väger 8,2kg och är 68 lång. Han har börjat att ta sig framåt nu, det är trögt och han får kämpa men framåt kommer han. Lite tidigt enligt mig men vad ska man göra.
Jag tappar också mycket hår. Stör mig inte så mycket mer än att det är irriterande att det ligger överallt. Droppen va när I hade mina hårstrån i blöjanhär går det bra, lillen sover fortfarande bra på nätterna. Men har kommit in en gnällig period på dagarna. tror det är värmen dock.
jag tycker jag tappar hår hela tiden :/ gör ni också det? det tjocka hår är nu allt annat än tjockt.
vikten då..jag gick ner allt efter ca 3 veckor efter förlossingen, men kom in i en godisperiod pga att jag var så trött av amningen och ville ha snabb energi (amningen strulade som sagt mkt för mig en längre tid) och har väl gått upp alldeles för mkt igen. svårt att komma iväg och träna med bebis så motivationen är noll på den biten just nu. (jag är van att röra på mig regelbundet innan..)
när ska ni sluta amma?