Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Var inte min ordinarie läkare utan en jourläkare. Hon menade att hennes uppgift i te var att ta några prover utan bara lösa det akuta därav migränmedicin. Jag som inte ens hade migrän igår. Försökte säga att jag har det någon gång/vecka men vanlig huvudvärk alla andra dagar. Svaret blev ett jaha, men nu har bag skrivit ut tabletter åt dig och blir det inte bättre får du åka till akuten...
Jag lovar att det var mitt livs sämsta läkarbesök!!
Bara 3 dagar kvar till ultraljud nu, längtar! Ska bli spännande att se vilken vecka jag är i. Jobbigt att inte veta exakt.
Tycker att jag känner ganska mycket rörelse, så gissar att moderkakan inte ligger i framkant denna gång.
Kl
Själv har jag spenderat 2h på förlossningen då jag trodde att jag skulle föda barn vilken sekund som helst. Sammandragningar från helvetet ihop med mensvärk i ryggslutet. Trodde jag skulle gå av på mitten.
Tack och lov ingen förlossning på g och bebis mådde toppen. Däremot hävdade läkaren att det är foglossning, vilket jag har svårt att tro men ja, inget annat fel kunde hittas. (Har haft ont av foglossning sen v 10 men aldrig känt sånhär smärta) Så nu är jag livrädd för att bli helt handikappad (vilket jag lär bli om det ska göra såhär ont i ryggen i 16 veckor till) och sjukskriven igen Dumma dumma kropp. Men så länge bebis mår bra kan jag lida!
Idag ska jag in och mäta tappen.
Jag har en Väldigt kort tapp sen innan sonen kom pga operation för cellförändringar och han kom för tidigt.
Nu tror dom att denna kan komma för tidigt oxå för min försvagade tapp.
Denna bebben vill gärna sparna och knuffa mot utgången!
Håller nu tummarna att allt ser bra ut!
Idag har vi vari på vårat rutin UL och allt såg bra ut, det var en väldigt livlig krabat där inne som inte alls var stilla. Med 99% säkerhet så är det en liten tjej och vi fick bf satt till den 30/1, alltså samma datum som är fram räknat enligt ÄL
Nu är jag glad att vi har sparat så pass mycket (framför allt kläder) från vår stora tös, så nu är det bara dags att börja den stora barnvagnsjakten
Grattis! Då kör vi på samma tema men det skiljer några veckor! (pojke 6 jan)
Här har foglossningen blivit rejält sämre sista dagarna. Beskrev det förut som att jag legat på en 7:a (10 må bra) och nu på några dagar rasat ner till 4-5. Vill så gärna fortsätta må ok och kunna jobba men det vetefan om det går så länge till. Vi ska till Italien om två veckor och innan det vill jag inte bli sjukskriven.
Och bebis är vild och håller mig vaken på kvällarna. Inatt kissade första barnet i sängen (typ bara hänt en gång innan) och när vi väl var klara med klädbyten och handduksinklädnad av sängen satte bebis i magen på att dansa gangnam style eller nåt och jag låg vaken nästan en timme till. SEEEEEG dag idag. Nu ska jag ta ett varmt bad och sen hoppa i säng. Kort dag på jobbet imorgon!
Jag tror att det gick bra.. tyckte dock att de inte berättade så mycket..
Fick ligga jätte länge i stolen för hon visste inte hur man använde vulvultraljudets apparaten och fick ringa in personer som visade hur man startade..
Mätte lite snabbt och tog ut en bild på tappen.
Denna bilden skulle jag lägga i ett kuvert och ha med mig om det skulle hända något så att andra läkare kan se bilden och jämföra och så att de vet hur lång tappen var vid detta tillfälle!!?? Jag frågade om de inte kunde skriva in i jounalerna men de gjorde de inte för att det skulle ta alldeles för lång tid om de skulle göra det på alla patienter. .. okeeej?
Tappen var iaf 2,9 cm och skulle jag få sammandragningar skulle jag komma in på en gång sa hon.
Men har inte de flesta sammandragningar i graviditeten? Att kroppen tränar inför förlossningen? Hur känner man sammandragningar? Får inte min kropp träna eller kan tappen min utplånas tidigare pga det?
Jag blev inget klokare under detta besöket snarare mer oroligare för det verkade som om hon höll inne med information och svarade inte på mina frågor. .
Jag hade så gott som aldrig sammandragningar förra graviditeten. Kanske på slutet men inget jag kommer ihåg, men alla är vi ju olika och det är inte ovanligt med lite sammandragningar då och då.
Ring sjukvårdsupplysningen eller till din barnmorska och berätta och säg att du har en massa frågor. Stå på dig tills du hittar nån som kan svara dig! Du ska veta vad som händer med din kropp och inte oroa dig i onödan. Vilken vecka är du i? Blandar ihop alla...
Jag hade/kännde inga sammandragningar heller förra grav.. han kom tidigt iaf utan någon symtom förutom att det droppade lite fostervatten men inga mängder.
Så jag tror att denna kan komma tidigt utan sammandragningar oxå
Jag ville veta hur pass mycket sammandragningar får min kropp utsättas för..(Om de ens börjar) det lät ju på henne att jag inte får ha sammandragningar överhuvudtaget. ..men fick inga direkta svar.
Ja jag får ringa min bm hon har varit mycket till hjälp innan.
Ah, det sa de inget om. Bara att jag skulle få med mig ett intyg hem. Har aldrig varit sjukskriven innan så har noll koll och fattar inte mycket av försäkringskassans hemsida...
Det är en av anledningarna till att jag har ångest för att jag ska bli sjukskriven. Hade heller aldrig varit det innan förra graviditeten och det blev så mkt strul med flörsäkringskassan och sena utbetalningar (typ två mån utan pengar) att jag har ångest redan nu. Då anser jag mig vara "minst normalbegåvad" och fattar inte hur människor som är lite halvsvaga får ihop det...
Jag tolkar det som att eftersom jag är sjukskriven i 14 dagar totalt så är det arbetsgivaren som ska ha läkarintyget och gör sjukanmälan till försäkringskassan eftersom det är de som betalar ut sjuklön. Men så på nästa sida står det att man ska sjukanmäla sig till försäkringskassan istället för till arbetsgivaren... Tänk om det kunde vara enkelt med information!
Det är verkligen rörigt och jag hade missat att skicka in något när det strulade för mig och jag minns ju inte vad det var...
Ser att det finns en vårtråd 2014 nu och det innebär att vi inte är sist längre och att det närmar sig. Jag kör med "denial - denial - denial". Fick ett sms idag från en kompis där det stod "passa på att vila dig för sen ska du orka två barn". Ja hur i hela friden ska det gå? Första barnet kräver ju 200% närvaro och alla energi jag har nu, hur ska det då gå med en till och troligtvis sömnlösa nätter osv.
Fick en riktig tankeställare efter diskussion med läkare som jobbat på barnakuten förra vintern och hon hade ALDRIG låtit ett storasyskon gå på dagis med alla infektioner de får med sig hem samtidigt som de har ett spädbarn hemma. Förra vintern hade vi epidemier av RS-virus här och det är inte kul när det drabbar de små. Min brorsson fick det när han var 7 mån och det var tufft, och våra kommer ju vara så små och känsliga. Så jag vill verkligen hålla den äldsta hemma även om hon eg hellre är på dagis lite och leker med kompisarna.
Men en sak i taget, vet ju inte hur det blir förrens jag står där. Det här barnet kanske sover hela nätter och i vagn, och då är det ju inga problem. Men det vågar jag ju inte tro.
Gravid - 1år
Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.