Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

*smyger in från hösttråden*.
Jag mådde inget vidare förrän framåt vecka 17 och hade en dimp igen runt v20-21 så jag svor åt min app och ville inte öppna den :D

Från v14-15 mådde jag mycket bättre iaf fri från illamåendet. Idag v 22 mår jag jättebra. Visst är jag trött på kvällen men sover inget på dagarna och orkar tom promenera :) Vissa mår ju tyvärr illa hela graviditeten, men förhoppningsvis vänder det snart för dig med :)

Kl

Nu känner jag bebis dagligen, jättemysigt och på söndag åker vi till Malta :D

Går in i v 19 på söndag, mår fortfarande dåligt emellanåt, de blev bättre efter v12.

Alla appar och sidor jag läser hävdar ju redan i vecka 12 att nu börjar man må bättre vilket känns som ett litet hån när jag springer för att kräkas :meh:

Tänk dig då hur det känns med samma sak i vecka 28 :D
Men, jag får säga att man på sätt och vis vänjer sig.

En kompis mådde illa i 9 månader. Sista två månaderna kunde hon inte äta något efter klockan 16 för då kräktes hon hela nätterna. Så här i efterhand gissar jag att det hade med magmun eller nåt annat att göra också men just då var hon bara trött och for illa. Jobbade hårt för "hon kunde lika gärna må illa på jobbet som hemma" och berättade aldrig för läkare hur illa det var, rädd för att bli sjukskriven.

Nu är det ett par veckor sedan jag mådde som sämst och det är lustigt hur man redan glömt. Jag känner såklart nu när jag börjat jobba igen att jag är lite tröttare än normalt men absolut inte som det var runt vecka 10-16. Foglossningen har blivit sämre nu när jag jobbar så vi får se hur länge det går. Vore skönt att få ett par hela löner innan sjukskrivning, föräldraledighet osv men inte värt det om jag får ondare. Än så länge kan jag sova på nätterna och det är värt allt.

Idag har vi stora ultraljudet kl 16.30. Håll tummarna!

KL

Tänkte att det kanske är dags att göra en BF-lista nu när fler utav er vart på ultraljud. Kopiera och fyll i :)

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari

Februari
14 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Mars

Lägger in mig här även om jag inte varit på ul så har jag ju en beräknad bf från barnmorskan :)

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari

Februari
20 - Mirtai (första barnet)

Mar

Har vi inte redan en BF lista? På sidan 10.
Eller det kanske inte var den riktiga listan?

Jag lägger också in mig fast vi inte har varit på ul än. Har tid för ul om precis 2 veckor :)

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
30 -BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11)

Februari

Mar

Jo vi hade en lista för ett par sidor sedan men en del kanske fått nya datum?

Vinterbarn 2013/2014

December

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
30 -BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11)

Februari

Mar

Idag var vi på andra ultraljudet och jag fick en förklaring till varför jag känt bebis så sent. Står ju överallt att man ska känna bebis tidigare andra gången men jag kände det senare än första så jag har varit lite orolig eftersom alla krämpor försvann samtidigt plus att jag haft det jobbigt hemma en period.

MEN allt var bra. En fin liten pigg krabat där inne som hon såg var en kille, så troligtvis en liten Olle! Sååååå skönt att allt var ok och födelsedatum ändrade de inget på från tidigare 6 januari.

Aha :idea: då hänger jag med :) gravidhjärnan bubblade där ett tag :D
Så sött med olle :)

Kl
Fick förlängd sjukskrivning med 6veckor igår.. så här blir det bara att få ta det lugnt.
Yippi!!...:meh: jag som vill ta tag i paddocken och fixa iordning den igen så jag kan köra markövningar med 3åringen!! Kliar i mina fingrar.

Oj, missade totalt att det redan fanns en lista :o Kikade igenom lite snabbt, men såg den inte :o

Jag har bara fått ett preliminärt datum av BM än sålänge eftersom jag bara blödde en dag i början av Maj. Vet ej om det var mens eller nån fästblödning. Min kropp hade inte hunnit komma igång efter jag födde dottern.

Sjukhuset jag tillhör tar inte emot tidsbestämmande ultraljud så fick ringa till grannkommunen och boka in mig ::meh::mad: Tydligen är det inte tillförlitligt att räkna ut när bebisen kommer födas efter vecka 20 och sjukhuset jag tillhör gör bara RUL i vecka 18.

Det var svårt att få tider på grannkommunen också, men fick den 4 september så ca 2v tidigare än RUL iaf. Så hoppas att det inte är för sent, för vore skönt att veta på ett ungefär när jag ska föda iaf ;)

Idag var vi på andra ultraljudet och jag fick en förklaring till varför jag känt bebis så sent. Står ju överallt att man ska känna bebis tidigare andra gången men jag kände det senare än första så jag har varit lite orolig eftersom alla krämpor försvann samtidigt plus att jag haft det jobbigt hemma en period.

MEN allt var bra. En fin liten pigg krabat där inne som hon såg var en kille, så troligtvis en liten Olle! Sååååå skönt att allt var ok och födelsedatum ändrade de inget på från tidigare 6 januari.

Har du moderkakan i framkant den här gången? Jag hade det med dottern och det dröjde bra länge innan jag kände sparkarna.

*kl*

Nu är jag hemma från kvällens ridning och är lite ledsen. Det gör så sjukt ont längst ner i ryggen efter varje gång jag ridit. Vet inte om det är foglossningar eller något annat. Gör ont vid de där knölarna som sitter längst ner i svanken (om ni förstår vad jag menar?)

Känns väldigt tidigt att få foglossningar, är ju bara i slutet av vecka 14!

Majken: Härligt att det gick bra på ul och spännande med en liten pojke! Olle är ett väldigt fint namn, hade kunnat tänka mig det men några av våra bästa vänner har en Olle så vi bestämde oss att ta andra namn :)

Åh vad härligt det lät att rida!
Tyvärr så kan det vara foglossning... jag fick det i v.12 någon gång.
Tyckte oxå det är tidigt..
Det jag oroar mig för nu är HUR ont kommer det inte göra när man är tyngre längre fram i graviditeten? :nailbiting:
Min Förra grav märktes knappt förutom att magen växte :)
Är nu i slutet av v.19 och är näst intill sängliggandes pga foglossning och ischias.
Går hos sjukgymnast en gång i veckan och andvänder bälte. Tyvärr ingen förbättring här :cry:

Prata med din bm och hitta en bra sjukgymnast.

Jag är bara lite rädd att de säger att jag ska sluta rida. Det är nämligen bara i samband med det jag får ont... Och sluta rida än vill jag INTE!

Tycker du bältet hjälper något? Funderar på om man kan ha ett bara vid ridning?

Bältet stabiliserar bäcknet och det känner jag tydligt att mitt bälte gör när jag har det på mej
men den molande känslan försvinner inte men huggen i bäckenet blir svagare.
Jag kan inte ha på mej bältet när jag sitter ner... då får jag ont i magen ist.

Jag tycker absolut att du ska prova bältet :) här på sjukgymnastiken fick jag mitt bälte.

Lägger till:
Jag är väldigt känslig om magen för tryck därför kan jag inte sitta ner med bältet.
Du kanske sitter ner jätte bra med det :) om bältet hjälper så kan du kanske rida lite till iaf men glöm inte att lyssna på kroppen!! ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30