Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Klart det är mysigt, men när man aldrig haft en sådan kula förut så känns det ju lite freaky också :D

Tror dock inte jag känt nåt än, min moderkaka låg ju i framvägg o då kan det dröja lite eftersom den dämpar rörelserna, lite typiskt :meh: men man hinner nog känna pyret tills man tröttnar tillslut, men kan ju inte låta bli att längta efter första känningen!

Har dock haft ganska ont de senaste dagarna, är förmodligen fogar o ligament som spökar, nåde mig om jag reser mig fort eller vänder mig för snabbt i sängen! :cautious:

Tack :)

Vi är hemma från sjukhuset nu och vi har sett vår lilla bebis med hjärta som slår :D Är så otroligt glad att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen :bump:

De konstaterade att storleken motsvarade vecka 10 +0 så det är en vecka mindre än vad det "borde" vara.

När har ni andra berättat på jobbet och vad sa ni?

Vad mysigt :):) Skönt att allt va bra med den lill*.

Jag berättade för min chef i v7 redan. För då mådde jag så vansinnigt dåligt. Två arbetskamrater fick veta samma dag som jag fick +. Sen berättade jag för hela arbetsgruppen på ett Apt v. 12. Lika bra det tyckte jag :)

*kl*
Idag har vi gjort ett privat UL V16+5, barnmorskan mätte bebisen till att vara i 15:e veckan men som hon sa, det är ännu ungt och svårt att datera 100% så de slutgiltiga blir om 4 veckor :)
Parvel såg frisk och livlig ut, hon misstänkte att det är en liten grabb.
Nu kan jag äntligen slappna av så de känns väldigt skönt =)

Berättade för chefen idag, inte velat berätta tidigare för att jag vill veta att de såg bra ut eftersom förra sluta i MF.
Så efter UL drog jag helt enkelt iväg ett sms till jobbet, en timma innan fråga dom mig om jag kunde hoppa in idag och imorgon. Nja offrar inte mina sista semesterdagar, ska ju tävla med hästen imon :) men jobbet tog de bra, vad annars? Märker jag iofs när jag är tillbaka på måndag.

knapplån

Jag berättade för jobbet redan i v.6. Jag mådde så illa då så jag ville att dom skulle veta varför om det skulle strula sig med ngt, plus att jag har ett tungt jobb och inte vill få på mig för mkt i onödan.

Illamåendet går till och från här, vissa dagar är det jobbigt, vissa dagar bättre. Istället får jag magkatarr. (Vad kan man ta för detta som är ofarligt i en graviditet?) och åkte in till sjukhuset häromdagen då jag var överansträngd i magen. Gjorde då UL för att checka och det var fortfarande en vild bebis i magen. Jag går in i v. 16 imorgon. Magen syns nu på mig, och känns framförallt. Rund och hård. Iallafall börjar några säga att det syns.

Då jag haft lite problem med troligen fogarna så beslutade jag mig för att sälja min ena pålle dock, ett beslut som jag inte alls trodde jag skulle ta igentligen. Han åker om ca 2 veckor. Tråkigt men samtidigt ett måste.

*kl*

Första dagen på jobbet efter semestern och jag känner mig som en urvriden disktrasa! Berättade iaf för min chef (som är världens bästa) och hon blev bara jätteglad :)

Känns skönt eftersom det jobbmässigt är väldigt dumt att jag är borta nästan hela nästa år. Men det var bara glada miner och en stor kram :)

Kl.

Hur går det för er alla?

Själv kämpar jag med dålig mage och foglossning fortfarande.. :meh:
Imorgon ska vi på ultraljud igen :)

Jag funderar på hur länge jag kommer kunna jobba, är personlig assistent.
Har förmodligen fått ischias, min rygg gör djävulskt ont, mina fötter är färdig efter ett jobb pass.. För att inte tala om tröttheten som slår ut mig även efter bara 4-6 timmars pass. Idag höll jag på att däcka 7ggr :P BLÄ!! Efter nästa vecka återgås det iaf till mitt vanliga lugna schema :D
Än så länge kan jag rida, tävlade förra helgen. Ryggen mår mycket bättre av ridningen..
Är 'bara' i V18, inte gått upp jätte mycket (iofs var jag direkt inte smal innan heller menmen) men mage börjar det bli :love:

Fy för ischias och foglossning :rage:
Jag är sjukskriven pga dessa!! Det jobbigaste är att man inte kan sköta en vanlig vardag ens.. som att damsuga, gå i trappor, mocka, ta hovarna, rida, bära sonen mm..
Jag börjar faktist bli deprimerad och känner mig värdelös! !
Jag går som en gamal tant med korta korta steg.

Går in i v19 imorgon och har gått upp 3kg.

Fy sjutton för att inte kunna göra något alls! Jag tyckte att jag inte kunde göra något men jag kan nog slänga mig i väggen nu :P
Bävar för att behöva gå hem tidigare för man blir knäpp av att inte kunna göra mågonting..
Ungefär så känner jag mig oxå, kn knappt gå men efter en sväng på hästen så kan jag studsa omkring typ.. Knepigt..

Nä men inte ska du känna dig värdelös, men jag förstår din tanke. Usch :(

Här rullar livet på, inte mycket nytt...

Är lite avundsjuk på er andra som har kommit längre än mig, vill också ha mage och känna bebis sparka! :love: Känner mig just nu bara tjock...

Hur har ni gjort med gravidförsäkring? Satt och tittade lite igår men har svårt att bestämma mig!

Går bra här. Ska ansöka om havandeskapspenning i veckan så äntligen känns det som man kommer någonvart :) Tiden gick så långsamt i början så jag höll på att bli tokig.

Är i v 21. Gått upp 4 kg sen inskrivning (8 totalt). Varit sjukskriven för foglossning men ska äntligen testa stt jobba igen :bump: Jag kommer bli knäpp om jag blir sjukskriven igen så hoppas det blivit bättre nu.

Bebisen i magen har styrketräning varje dag, mycket kullerbyttor och hoppande på min blåsa.
Mirtai: jag har tecknat trygghansas som gäller f o m v 22.

knapplån

v. 17 nu.

Tycker ridningen känns lite jobbig, får lätt ont i magen nertill. som träningsvärk/kramp. Kan må bra utan illamående några timmar på dagarna nu.
fortfarande trött, vill gärna sova dagtid.

Lite tips till er som har/börjar känna av foglossning.

-Bär ingenting, knappt ett mjölkpaket
-Böj er aldrig ner, gå i gummistövlar 24/7 om det behövs, sitt och klä på dig. Sitt och plocka i och ur tvättmaskin, plocka inte ur diskmaskin osv.
-Sitt inte i soffa för mkt
-Gå lagom korta perioder

Sen all det vanliga, använd bälte, sitt inte med benen i kors, bra sjukgymnast som tar hand om resten av ryggen, massör, vattengympa osv.

Förra graviditeten var jag sjukskriven helt fr v 17 och var helt invalid. Sov på soffan i 5 mån för jag hade så ont att jag inte kunde vända mig i sängen. Sen hade jag problem i nästan 2 år efter förlossningen och när jag började rida i dressyrsadel så kom allt tillbaks.

Denna graviditet blev jag så dålig i v 7 (!!!!) att jag inte kunde klä på mig själv. Panik och många tårar, INTE invalid igen. Så då slutade jag med allt, ridning, bära, böja mig osv. Fick tag på mkt bra sjukgymnast som gav mig stärkande övningar för ländrygg (som jag inte direkt gjort) och masserade nacke och axlar som var musklade och stela.

Och vet ni, jag mår helt ok. Självklart känner jag av det och vissa dagar mer än andra, men det är mkt bättre än jag trodde det skulle vara så här nu när jag är i v. 19. Sen hänger det ju mkt på hormoner och jag kanske vaknar imorgon och inte kan gå, men jag tror att allt ovanstående hjälper.

Andra och stora ultraljudet med läkare nästa vecka. Galet att redan vara halvvägs.

Tycker jag känner lite fladder i magen men inte så mkt som jag trodde jag skulle så jag har faktiskt varit lite orolig. Men nu när jag är lugn på kvällarna så måste det vara en krabat där inne annars har mina tarmar fått spunk! :-)

Jag rullar in mig i en filt och lägger mig på golvet på mitt arbetsrum och sover 15 min varje lunch :o

Skulle aldrig klara en hel dag annars!

*kl*

Har nu gått in i vecka 14 och undrar när jag ska börja må bättre? Visserligen är det något bättre än för några veckor sedan men mår fortfarande illa ofta och sover gärna både en stund mitt på dagen och hela kvällen efter jobbet. När börjar man egentligen må bättre?

För mig vände det någonstans mellan vecka 15-17. Jag insåg en dag att jag inte mår illa mer, ingen huvudvärk och är mycket piggare! Bortsett från foglossningen så känner jag mig precis som vanligt nu vilket är fantastiskt! Har mått mkt mer illa denna graviditet...

Alla appar och sidor jag läser hävdar ju redan i vecka 12 att nu börjar man må bättre vilket känns som ett litet hån när jag springer för att kräkas :meh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V