Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Kl

Mår konstant illa och imorse var de riktigt nära att jag spydde. Har fobi för att spy så gör allt för att inte spy.
Har haft två migrän anfall också. Riktigt jobbigt stundvis att ha hand om dottern när jag mår som sämst :(
Tröttheten har kommit och måste vila minst en gång om dagen för att orka vara uppe. Hur mår ni då?

Hur är det att veta könet?
Posetivt/negativt?

Jag sitter och velar fram och tillbaka om vi ska kolla upp
eller om det får bli en suprise...

Med sonen ville vi först kolla upp men efter halva tiden kände vi att då kan vi lika gärna
vänta ut resterande utav tiden.
Jag frågade sambon igår vad han ville men han kunde/ville vänta till leveransen (han är säker ändå på att detta är en tös);)

Jag vill verkligen veta kön när det går att se! Är lite för mkt kontrollfreak för att inte veta :p

Annars nojjar jag mest över att jag mår mindre illa idag än de senaste dagarna. Borde ju tycka det är skönt men kan inte låta bli att tänka att något är fel. Är ju i vecka 7 nu och det är då mina tidigare graviditeter slutat...

För mej håller illamåendet och tröttheten försvinna men det kommer tillbaks vissa dagar som en blixt!
Som idag tex blev jag fruktansvärt yr, vit blek, illa mående och kallsvettig på jobbet..
Som tur var kom en kollega och bytte av mej för han såg hur illa det var..

Men vissa dagar mår jag hur bra som helst :)

Hoppas att ditt illamående och trötthet oxå snart blir bättte.

*KL*

Nu har jag varit på inskrivning, bättre sent än aldrig ;) Det gick väl som förväntat, inga större konstigheter. Blodsockret var lite höjt, men det hade en enkel förklaring, vilket var att jag hinkat i mig en massa apelsinjuice precis innan jag åkte till MVC.

Jag fick även med mig en hel bibba med testpapper på olika blodprov som jag ska gå och ta i veckan och sist fick jag lämna ett test för MRSA.

Nu är det bara att vänta på kallelsen till UL så vi får se bebis för första gången :love:
Sen återbesök till MVC i mitten av september.

Vi tog reda på kön när jag väntade lilltjejen. Gjorde dessutom ett 3D ultraljud också så två stycken oberoende kollade och det stämde med vad dom sa :) För oss var det en fördel att veta när det gällde att komma fram till namn. Innan ultraljudet var jag bombsäker på att det var en kille och vi hade killnamn klara. Blev krångligare att komma på tjejnamn och vi hade två förslag till slut. (Men det tog nån vecka efter förlossningen innan vi bestämde oss :p )

Sen hade jag nog aldrig klarat av att inte veta, då hade man nog konstant funderat på vad det skulle bli under graviditeten.
Jag hade så långdragen förlossning sist så jag var helt slut när jag fick upp henne på bröstet så jag hade nog inte orkat titta efter vad det var eller bli överraskad om vi inte hade vetat kön.

Vet dock inte hur vi ska göra nu med nr 2. Men det känns som att nyfikenheten kommer att ta över sen på ultraljudet ;)

Har kommit på en sak som hjälper lite emot illamåendet iallafall. Att alltid ha några morötter skalade som jag kan gå och knapra på. Det har inte framkallat nå kväljningar ännu :)
Jag har märkt att jag inte kan gå hungrig eller bli för mätt för då blir det mycket värre. Sen har jag blivit extremt törstig också! Dricker hur mycket vatten som helst!

Vet dock inte hur vi ska göra nu med nr 2. Men det känns som att nyfikenheten kommer att ta över sen på ultraljudet ;)
Vi tog inte reda på ettan och det blev en tjej. Men den här gången så kommer vi ta reda på vad det blir, om den lille/lilla där inne går med på det förstås :)

*KL*
Snabba ryck från BVCs/Karolinskas sida, redan idag fick jag kallelsen till UL. Så den 3e september är det dags för våran del :love:

knapplån

Klarade Kub testet iaf, skönt det. Såg den lille på ultraljud idag för första gången, den sprattla och snutta på tummen.

Jo när vi väntade sonen kom vi överens om ett tjejnamn men inget killnamn..
Så när han ploppade ut blev vi lättade när de sa att det var en liten flicka..:laugh::o:confused:O_o vänta nu det hänger något mellan benen..

Det tog en vecka innan han fick sitt namn..

samma här, vill kunna planera namn i god tid. Jag bara är sån :D likaså ev. inköp av saker. Känns som man mest får välja på rosa och blå och det kan vara skönt att vara lite förberedd. Kommer ju en jul också (mitt barn är planerat i januari) och antar att släkten vill köpa julklappar :D

Problemet här är att mor och farföräldrar inte vill veta haha. Så julklappar får bli vad det blir. Tror dock det är lätt att säga nu att man inte vill veta men dem kommer nog va nyfikna ändå sen ;) speciellt min mamma :p

knapplån

Hur många här har hästar? Vad kommer ni göra med dom under eran graviditet?
Jag har 3 stycken och är i valet och kvalet om jag ska behålla alla eller sälja en.

Jag har två st hästar och ett barn på snart 2år.

Tyvärr bor vi inte vid stallet längre.. :( jag har dem 8km bort på en släktgård.
Ingen annan som andvänder gården så den sköter jag.

vi letar egen gård men det finns inget på marknaden.. :( vi har letat konstant i 3 år
Så nu har jag lagt "större gård" sökandet på hyllan och tittar på hus med mindre tomt ist...
(Vill inte sitta i lägenheten med två barn, vi ska bo i hus :) )

Så mina hästar får

Något hände.. fortsätter här :)

Så mina hästar får gå kvar på den gården. Där finns allt som behövs och många i min släkt bor runt hagarna. Dock finns det ingen hjälp att få.. jag sköter allt.

Sälja finns imte på kartan för mej :)
Så jobb det blir det men det är mitt val :)

Mina står på ridskolan, så vi har fodringspass också, leda ut och in 20 tal hästar, sätta på täcken, skydd etc, sånt tar en massa extra tid. Ju fler egna hästar = ju mer pass etc. Mina används inom tävling så dom hålls ju igång regelbundet för träning och tävling också :) Bor just nu nära stallet (några meter ifrån), men sambon vill flytta, så då blir det även resväg sedan.

Jag har 2 hästar, ett sto som jag red in förra året ooch betäckte, tyvärr kasta hon fölet. Hon får stå till bebbe trillat ut, hon går på lösdrift. Är i valet och kvalet att betäcka om henne nu.
Valacken skall hållas igång så länge det går, ska tävlas lite u aug-okt sen skall han få en välförtjänt vila.
Mina hästar står hos min syster 1,5 mil bort, tar en kvart att köra så jag kommer få mycket hjälp av henne och stalltjejjer :) har 4 pass i månaden att ta in/ut/fodra hästarna helgtid, veckorna sköter syrran.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka