Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Hur är det med alla?

jag sitter i soffan och mår illa, inget nytt här alltså :p

Hade ångest inatt, vaknade med ordentlig mensvärk. Googlade och kom fram till att det inte skulle vara farligt om det inte kom blod vilket det inte gör. Någon mer som varit med om detta?

Jepp. Du får tänka på att livmodern växer en massa - det är inte konstigt att det drar och värker, egentligen!

I vecka 12-14 kunde jag vakna och känna så ganska ofta. Jag djupandades och la mig på rygg. Brukade gå över ganska fort då:)

Jag mår bra, väldigt bra. Är i vecka 18 nu så det börjar närma sig halvtid och ul :) Dock börjar jag känna mig lite tung, även om jag inte gått upp mycket så känns det :) hungern har lagt sig lite så nu kan jag behärska mig iaf hihi!

Kl

Väldigt få i gruppen än så länge, ingen som vill ha vinterbarn tro ;)

Senast ändrad:

Går jag över tiden får jag ett vinterbarn men jag hoppas att den kommer ut lite före ;) (27/11, inga stora marginaler där inte :p)

Förstår dig :) Själv hoppas jag att få spendera julen i lugn och ro å gå över en vecka eller två :D BF 26/12 :(

har oxå haft såna dagar med känsla av mensvärk. Inte varje dag dock, bara imellanåt. Däremot har jag haft problem med en känsla av smärta vid...underlivet, mot rumpa och lår. Mindre trevligt. Dom dagarna kan jag inte rida, eftersom det känns redan när man ska resa sig eller gå. Brukar vara ett par dagar sedan går det över tydligen.

Kl.

Blev sjukskriven idag pga foglossning och ischias..
Efter en arbetsdag blir jag liggandes och min sambo får bära mej till toa och säng.. :(
Plus att jag är sned i bäcken..
Dr var klar och tydlig att jag inte fick anstränga mej och att jag måste lyssna mer på min kropp.

Jag vill inte veta hur fogarna blir när jag blir tyngre...

MEN :) jag känner bäbisen röra sig nu :love:
Lägger jag mig ner så känns det så tydligt! Jag har varit tveksam ett tag men nu vet jag att det är lilla hjärtat där inne :love:

Någon annan som känt bäbis?

Jag kände för första gången idag :love: Tror h*n vände på sig ganska våldsamt när jag körde bil. Riktigt häftig upplevelse.

Varit på ultraljud idag. Helt underbar känsla att se en liten levande varelse. Allting va bra och utan anmärkning. Så skönt! Hoppas bara att alla kromosomer osv är bra också. Men har inte gjort kub eller nupp så det får vi se när den lill* föds! Blev flyttad två dagar och nu finns det verkligen hopp om att få i januari :) går på moln :love:

Preliminär BF vinterföräldrar 2013/2014

December 2013
27/12 - *gotlandsrusset* - (första barnet)

Januari 2014
6/1 - Majkem (andra barnet)
12/1 - curlySue (andra barnet)
28/1- Araben (andra barnet)
30/1 - BlueBays (andra barnet)

Februari 2014
12/2 - Linduzz (andra barnet)
slutet - Mirtai

Har försökt svara men det har/är något fel på 3.. så min mobil vägrar
Att gå ut på internet ibland. .

Det finns de som har molande, huggande eller skärande kännsla av foglossning.

Jag har molande värk hela tiden och om jag rör mej och sedan vilar en stund får jag sådan smärta att jag tror att min kropp håller på att gå itu!!
Jag får huggande smärta vid "svanken" och i rumpan ungefär när jag rör mej.

Jag är så dålig på att förklara.. :( men sök på foglossning symtom på nätet, det står bra på olika sidor.

Igår efter att vi ätit middag hemma hade jag så ont att jag la mig på golvet..
Trodde att jag kunde krypa ut till tv rummet och lägga mej i soffan men jag kände verkligen hur löst bäcknet satt :crazy: ont som fan!
Sambon bar mej dit ist och där låg jag ifrån kl 15 till 23 då sambon hjälpte mej in till sängen.

Gud vad stark pch snygg min man kommer att bli om detta fortgår ;):d:D

Åh visst är det mysigt när man känner av de små liven :love:

Nu får vi hålla tummarna att du går över tiden några dagar!
Och jag hoppas på att jag inte får förtidigt igen så att jag verkligen får i januari och inte i december.
:D

KL

Syns det på er än? Någon som har fått gravid magen?

Jag ser ut att vara i v 22 eller nått..:crazy: är ju bara i v 16!
De som sett magen nu tror inte på att jag är i v 16 och om de ska tro mej tror de på att det är fler än en i magen... jag säger bara att andra gången syns det fortare.

* kl

Här tickar veckorna på! Var på första UL igår, har ju haft väääldigt oregelbundna och långa menscykler innan jag plussade så vi har ju haft ett spann på 4 veckor O_o
Men nu blev det bekräftat att jag är i v 17 (16+1) och preliminärt fl-datum är 9e Januari :D
Så nu blir det nytt UL om tre veckor för att fastställa datum och kolla allt mer noggrant, men hittills ser allt bra ut! Pyret vinkade o hjärtat fladdrade :love:

Börjar äntligen känns mig som människa efter några månaders konstans bakfylla :cautious: det har dock varit på både gott o ont med illamåendet då det hjälpt mig ganska mycket att lägga om min kost. Ligger ju efter en glukosbelastning på gränsen för att ha grav.diabetes men har nu kunnat hålla jättefina värden med enbart kost, så otroligt skönt!

Har inte känt några rörelser än men på utsidan känner man en ganska rejäl kula nu, är så freaky! :nailbiting::D

Åh jag vill också ha ett till Ul det va så mysigt :love:

Här står det still, händer inte så mycket mer än att vågen är min värsta fiende haha. Väger mer än någonsin och stundtals gör det mig smått förtvivlad. Men har en sambo som uppmuntrar till Max och är supergullig så jag överlever. Annars är det väl näsan som rinner, foglossningarna har blivit bättre och jag kommer få börja jobba lite smått igen :D underbart!

Vill ha höst nu, så det händer lite. Tiden går väldigt långsamt!

Jag ska på ultraljud imorgon för att kolla så allt är ok. Efter mina tidigare MA är jag lite nojjig att det inte ska finnas något där. Är i vecka 11 (10 +6) så är det ok imorgon borde värsta faran vara över :)

Har väldigt svårt att vara glad och förväntansfull så ska bli så skönt att få besked imorgon :)

Åh, jag känner på mig att det är en liten bebis där inne som mår toppen :)

Snart dags att lägga in lite bilder tycker jag :) min mage börjar ta fart nu och växa, ska försöka lägga in bild snart (se om jag kommer ihåg hur man gör).

Hur har ni det med er mage? :o Min har blivit knäpp, stenhård i magen är jag :(

Jag ligger ju några veckor efter er så min mage är bara svullen. Känner mig tjock och längtar tills det syns på riktigt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10