Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Läkaren babblade om nånting, att den ska ligga på mellan -20 till +20 och våran ligger på +4 och är högst normalviktig, 2300 g, vilket stämmer precis överens med den vecka jag är i. Så det känns ju bra det då iaf, att det inte är någon jättebebis :p

Sen så fick vi en fin liten bild på en jättepung oxå :D

Å sambon som varit helt säker på att det är en tjej! ;)

Mysko tjej i sånna fall! :D

Det läkaren pratade om var säkert fostertillväxten. Och ligger bebisen på +4% så är det ju enligt skolboken! :)

Skönt att allt såg bra ut!

Ja verkligen!

Men nu hade vi ju mer eller mindre ett fullständigt tjejnamn klart. Och har inte ens kommit överens om ett tilltalsnamn ens ifall det skulle bli en kille... Stressigt värre nu då :D Tycker killnamn är såååå svårt!

Vi har inte heller namn klart. Och vi har ju vetat i åtskilliga veckor att det är en lillebror därinne. Jag har mitt namn klart, men sambon gillar det inte påstår han. Han har ett annat namn som fanns på min tänkbara lista, vilket jag inte alls är nöjd med nu.

Här kommer nog inte namn bli klart förrän ungen är ute och ska börja skolan. :grin: :angel:

Hos oss var arbetsnamnet givet på en gång, jag har varit övertygad om att det är en lillebror hela tiden. Jag fick det bara bekräftat på RUL. :)

Så, föga förvånande är ju arbetsnamnet just lillebror. ;)

Haha ja här heter magen bara "den" :D
Rätt trist men så fantastiskt invant att det inte går att bli av med.

Spånar och spånar men kommer inte fram till ett enda namn jag gillar!
Sjukt svårt :crazy:

Killnamn tyckte vi var enklare, så det var tur att vi tog reda på att det var en tjej vid RUL så att vi har haft tid på oss att fundera ut tjejnamn. Vi är väl nästan överens nu iallafall :D

Ett killnamn vid hade klart från början var Melwin.

Tjejnamn har vi varit helt överens om vid båda våra graviditeter. Killnamn har varit svårare. Hugo var vårat enda killnamnsalternativ förra gången, då trodde vi det var en tjej. Ut kom en liten Hugo, tydligt och klart. :)

*fortsätter på samma knapp*

Jag mår fruktansvärt! På väg hem från dagis började det värka från ena skinkan och ner i benet till knävecket ungefär. Jag trodde det var ischias-nerven som hamnat i kläm och fortsatte förstås. Väl hemma så blir jag hängig, men lyckas roa sonen i två timmar och laga mat i alla fall. När sambon kom hem rasade jag ihop i sängen...

Nu har jag fått lite mat i magen och ligger nerbäddad och tycker synd om mig själv. I benet gör det ont ända ner i foten nu. Tycker mig ana ett åderbråck i knävecket, säkert det som är boven för benet. Hoppas en god natts sömn gör att resten av jag mår bättre i morgon i alla fall. :)

*kl*
Hej på er! Senast jag skrev något var det ju ang. avtagande fosterrörelser, och det blev inte bättre så i fredags var vi till förlossningen. Spenderade ett antal timmar där och blev inte så mycket klokare, vare sig vi eller läkarna... Mini hade ju inte reagerat på provokation hemma under flera dagar, och gjorde inte heller på förlossningen trots att BM bökade rätt hårdhänt.
Fick ligga med CTG-övervakning i 40 minuter och kurvan såg jättefin ut, och det gjorde även UL:et som visade normal mängd fostervatten och bra flöde i navelsträngen.
Det hela är en gåta helt enkelt, och avtar rörelserna igen så ska vi in på en till koll och då ska väl även fler undersökningar göras om jag fattade rätt..

Mini är som synes kvar på insidan, v. 34 idag!
410F1556-07A5-44AC-971E-016D2F9EE3D0-624-0000009F6AF97000.jpg

Skönt att även ni andra med avtagande fosterrörelser fått komma hem från förlossningen med positiva besked och med bebis på "rätt" sida ett tag till. :laugh:

Skönt att höra! :)

Här har jag en son som har jätteont i magen. Jag också, sammandragningar från :devil:... Har haft ont i magen under kvällen också, så blir det inte bättre efter natten så får jag nog ringa förlossningen i morgon ändå. Skulle vara trevligt att veta att sammandragningarna är verkningslösa och att det onda i magen beror på något annat än lillebror... :/

Här har jag ännu inte behövt vara orolig sen rörelserna tog fart för ett par veckor sedan. Hoppas slippa behöva bli det också, nu börjar det ju närma sig. Tror jag är i vecka 33+2 nu, så inte långt kvar alls :)

Och idag är det tandläkaren för min del, mindre kul men det måste göras :)

Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 2 fulla dagar (v33+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 5 jan 2013
Du har 46 dagar kvar till beräknad förlossning.

Hjälp, 46 dagar kvar - det var ju nyss jag plussade :eek:

När sonen väl somnade vid 00 i natt så sov vi som stockar sen allihopa. Lillebror har full fart i magen, sammandragningarna jag hade igår har gjort magen öm och träningsvärkig, men inte ond i alla fall.

Så jag slipper än en gång åka. Det tackar jag för. :angel: :D

*kl*
Snart kommer jag sova inne på toaletten! Senaste 2-3 nätterna har jag sprungit upp och kissat ca 4-5ggr per natt och har svårt att somna om när jag kommer tillbaka till sängen. :mad:
Är iallafall tur att vi inte bor på två våningar så man måste springa i trappen för att gå på toaletten. Hade vart stor risk att jag ramlat då så klumpig som jag är :angel:

Jag har också jättesvårt att somna om efter att jag varit upp och kissat. Så tillvida att jag drar mig för att gå upp och kissa, vilket slutar med sammandragningar (som alltid blir värre när jag är kissnödig) och då har jag liksom inget val längre och är vaken ändå. :crazy:

Vi bodde på två våningar första gången jag var gravid (slutade tyvärr i MF i v. 14), och då var jag upp på natten och kissade och vurpade i trappen. Nästa gång jag blev gravid bodde vi i enplansvilla. ;)

Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 1 full dag (v30+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 27 jan 2013
Du har 68 dagar kvar till beräknad förlossning.

Känns som att vi snott våra graviditetslängder från samma ställe Ferrari... :angel: :D

Men han har varit en utmärkt pappa till Hugo ska jag tillägga, fast han inte haft en lång, egen period av föräldraledighet. Han har ändå skött huvudansvaret för barn, hus och hem.

Härligt att höra! :laugh: Fast jag skulle vidhålla att en längre sammanhängande period av egen föräldraledighet är ett bra råd i allmänhet, om jag ska döma utifrån min bekantskapskrets :)

Håller för övrigt med er som tycker att killnamn är svårt, vi har knappt börjat prata namn än men vår gemensamma uppfattning är att tjejnamn är mycket lättare.

Vad har ni för "kriterier" för namnen? Vår utgångspunkt är (förstås :p) att vi ska gilla namnet och dess klang och att det ska passa den lilla som kommer ut, men vi kikar också lite på vad namnet betyder (och undviker vissa betydelser), undviker religiöst präglade namn och vill helst inte ha ett namn som ligger alltför högt upp på topplistorna, även om det inte är ett jättestarkt kriterium. Och så undviker vi namn som redan är "upptagna" av någon i bekantskapskretsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 320
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård