Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*KL*

Jag undrar hur det gått för Mustasukka, har bebisen hållit sig på plats? :) Hoppas det!

Nu börjar bebisförberedelserna ta lite mer fart här. När jag var hos SpecMVC fick jag veta att man får stanna kvar några timmar efter att cerklaget tagits bort för att se om förlossningen drar igång, så nu känner jag att det kanske är bra att få hit babyskyddet som vi lånat ut till en kompis innan dess i alla fall... Och så har jag tagit fram de bebiskläder vi har i storlekarna upp till 56, det var verkligen inte mycket - så vi kommer kunna kompletteringshandla några plagg utan dåligt samvete :D

Om jag tjuvkikat rätt är det väl förresten så att sista bebisen i hösttråden kommit nu, så nu står vi verkligen på tur! :laugh:

Ghaaa,vad det pirrade till i kroppen nu! :eek::D:p

Tänk att dte är verkligen dags snart!

Och i morgon jobbar jag min sista dag,sen är det bara att vänta... Eller ja,vi ska ju flytta och allt,så "bara" gå hemma kan jag ju glömma! :p Men jag slipper tänka på jobb iallafall.

Vi får fira med att lägga in BF-listan igen tycker jag, så att vi har lite koll! :laugh:

Det här är den senaste jag hittar:

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
22 - Jho - första barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
18 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
27 - trazel - andra barnet

Februari
7 - Chambery - första barnet
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

Vad spännande! Jag funderade också på Mustasukka och undrar hur det gått. Hon får titta in och uppdatera oss nyfikingar när hon har tid! ;)

Spännande att ta bort cerklaget, då kan det ju liksom hända när som helst sen... Håller tummarna för att bebisen bestämmer sig för att stanna i värmen i magen till full tid i alla fall! :)

Känns som att det är många som ska hinna före mig än i alla fall, men det är ju lite närmare när bebisarna börjar komma i tråden! :D

Min bebis är kvar i magen :laugh:

Har aldrig tid att sitta vid datorn för yngsta sonen vill alltid sätta sig i knät och kolla på Gagnam style på youtube så fort han ser att datorn kommer fram.
Men nu tog mannen med sig honom ut, så jag får passa på.

Jag har sjukt mycket sammandragningar och ilningar långt ner i magen, och delar av slemproppen lossnar lite då och då. Men tror inte att jag kommer att föda än på en vecka minst.
Men imorgon är det 37+0, och då är bebisen fullgången!
Har nog inte riktigt förstått att det kommer en bebis snart.

Vad skönt! :laugh:

Samma sak som här, så fort jag sitter vid datorn med sonen själv hemma så ska han sitta i knät och titta. ;)

Snart är ju bebis välkommen ut! ;):D

Om jag tjuvkikat rätt är det väl förresten så att sista bebisen i hösttråden kommit nu, så nu står vi verkligen på tur! :laugh:

Jag har också varit där inne och tjuvkickat... mitt "första" barn skulle ha kommit i slutet av Oktober.. så har skrivit en hel del där.. sen så slutade ju det i MF.. så då fick jag hoppa med i denna tråd i stället! :p

Så nu är det allvar.... dags för oss att börja få bebisar, tiden går så fort... redan 18 November... :bump:

Delvis kl:

Inte bara jag som drömmer konstiga drömmar om bebis! Mannen väckte mig i halv panik,då hade han drömt att jag nös så bebisen kom ut,den var ju aldeles för tidigt född,så han bäddade och packade ner den i ett ciggarettpaket i ren panik och sen ner i jackfickan,sen skulle han åka till sjukhuset med den,men han kom bara in på massa villovägar,och åkte åt fel håll,vägen var avstängd osv. Tillslut kom han fram,men då hade han tappat bort jackan som han lagt bebisen i,så han började storgråta och hade världens panik! :D

Tror han börjar bli lite nervös! ;)

Nu ska jag för övrigt strax åka och göra mitt SISTA arbetspass! Iallafall för ca 14 månader framöver. :D

61 dagar kvar i dag till BF också,oj,oj,oj... :eek::love::):D

Känner att nu är det dags att dela med sig av min första magbild. :D Här är en färsk bild från vecka 28, går in i vecka 29 imorgon. :)

1112_10151185629458163_1698668196_n.jpg

*knappen*

Min tur att ha en lugn bebis idag. :( Har knappt känt honom alls sedan igår kväll, så snart har det ju gått ett dygn... Nu får han sätta lite fart så jag slipper åka alla mil till förlossningen för att kolla upp det... :angel:

usch jah... hoppas Bebis kommer igång snart... så ni slipper köra! :)

Jag har själv gryma samandragningar och det liksom spänner och drar i nedre delen av magen, grymt obehagligt, har haft det till och från denna vecka och de blir ännu värre om jag rör på mig... sitter jag helt stilla i soffan går det an... men att gå till jobbet eller rasta hundarna är hemskt. Vet inte vad det kan bero på?? :angel::confused:

För övrigt är bebis pigg o glad och sparkar MYCKET!

Han har kommit igång lite i alla fall. Jag tror han känner vad jag tänker, för ofta när jag tänker sådär; "Nu får han minsann visa lite liv därinne, annars måste jag kolla upp det snart", så kommer han igång. Ofta inom ett par minuter från att jag tänkt det. :D

Hoppas han fortsätter vara lika "lydig" på utsidan! :angel: :D

Härligt att få vara ledig! Skönt att du får tid att boa och greja med flytten.

Jag har precis bytt jobb och gått upp till 100% igen och efter den här veckan känns det jättebra. Jag hoppas att jag kan jobba ända fram tills jag föder. Har bara 200 m till förlossningen från mitt jobb, så om jag får värkar på jobbet så får någon kollega skjutsa dit mig i rullstol ;)

Var i Ullared/Gekås idag... jag hade ont i benen, sammandragningar och fruktansvärda sura uppstötningar så det var väl ingen toppendag att shoppa :D

Men fick köpt så gott som alla julklappar samt presenter (sonen fyller ju år 1 januari också), samt en superfin åkpåse som faktiskt passade ihop med vagnen perfekt (samma vinröda, med svart fleece inuti =229 kronor!). Så jag är mer än nöjd :)

Senast ändrad:

Min lilla tjej var väldigt lugn fredag kväll till lördag mitt på dagen. Men som tur va satte det igång igen och idag har hon haft samma rutiner som vanligt. :) Hon är väldigt rutinfast och har tillomed hicka på samma tider varje dag :love: Hur orolig ska man vara då om rutinerna ändras? Eller ska man reagera när det blir helt lungt?

Jag vill bara klargöra att jag inte var speciellt orolig egentligen (därav att mitt största problem var att behöva åka alla mil till förlossningen - hade jag varit orolig på riktigt så hade jag givetvis sett det som ett större problem att han var så lugn). Det känns mest som att man "måste" kolla upp det när de varit lugna lite för länge. Det är en lugn kille i magen, det vet jag ju. :laugh:

Rutiner kommer ändras, det kommer du bli varse om... :angel: Så fort man tror man börjar få rutiner så ändras de (speciellt när de väl är ute)... :devil: Så det är jag övertygad om att du inte behöver bry dig om. Det är väl om man tycker att bebisen varit lugnare än vanligt i mer än ett dygn som man bör kolla upp det. Man kan ju försöka provocera lite rörelser med buffar eller att man dricker nåt sött iskallt. Då brukar de få fart! ;)

Vad du är duktig! :bow: 100% jobbade jag senast i juni -10. :angel: Då blev jag sjukskriven när jag väntade Hugo, sen har jag som mest jobbat 60% (tre dagar i veckan) i ett halvår när jag började jobba efter att varit föräldraledig med honom.

*fortsätter på samma knapp*

På tal om föräldraledighet. Hur har ni funderat på att lägga upp det? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 321
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?