Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Hoppas det löser sig med lånen! :)

Åh, låter som en dyr shoppingrunda. :angel: ;) De flesta av mina favoritbodys i de minsta storlekarna kommer från märket Newbie, tror det är KappAhls märke. De är mjuka, sköna och neutrala. Det behöver ju liksom inte vara så speciella när de sitta på ett par timmar, för att sedan gå i tvättmaskinen igen... ;)

KL

Efter att ha haft jättedåliga fosterrörelser i 2 dygn så ska vi nu åka in till förlossningen och se vad som står på.... :crazy:

Ni får hålla tummarna att allt ser bra ut trots detta.

Usch jah det var en dyr shopping runda... märks att man väntar första barnet, är bara så glad över att vi sparat pengar från när vi sålde våra 8 valpar.. de pengarna går helt till inköp av bebis grejer. :)

Dom kläderna med det märkert ha rjag köpt några... tycker dom verkar super, så får kanske bli några fler likande från kapphal. :)

Hemma igen,och det såg tack och lov bra ut! Han hade huvudet uppåt nu,så antagligen beror dom minskade rörelserna på att han helt enkelt vänt sig,för förut har han ju legat och sparkat på mina revben,men nu hade han alstrå huvudet uppåt,sen låg han på sidan av min mage,och benen/fötterna nedanför naveln.

BM mätte även lite,men hann tyvär inte meddela hur stor han var då personsökaren ringde,så hon fick lov att springa iväg så hon han inte mäta klart,men hon sa att allt såg då bra ut. Vart uppkopplad på ctg under en halvtimme ca,och det såg då bra ut,pendlade mellan 130 som allra lägst,sen 165 som högst,men han låg mellan 145-148 så gott som hela tiden. Mitt blodtryck såg bra ut också.

Så,lillen lever och mår bra,tack gode gud. Och antagligen beror det på att han vänt sig om att jag känner fosterrörelserna mindre än jag brukar. Jag fick komma in i morgon också om jag ville för att kunna jämnföra mellan 2 olika dagar,men jag tackade nej,allt såg ju bra ut,och vi har ju några mil att åka. Dom var iallafall jättetrevliga allihopa,men visst fick man hjärtat i halsgropen av att kliva in genom "förlossningsdörrarna"! Nästa gång kanske det är på allvar! :eek:;)

Vad skönt att allt såg bra ut! :bump:

Chambery: Om jag inte minns fel så går de bodyna dessutom att torktumla. En stor fördel i mina ögon när man behöver tvätta ofta. ;)

Vad skönt att allt såg bra ut!!

KL

Vi köpte skötbord idag :) jag har spanat efter ett på blocket sen i somras utan större resultat. Och när jag precis skulle ge upp och köpa ett nytt på Ikea hittade jag ett begagnat! Ser nytt ut, halva priset. Dessutom verkar de slut på ikea så jag är super nöjd :D det är en byrå som man sätter en skötbordsdel på, antar att det är därför de knappt säljs begagnade. En byrå behövs ju sen också.

åhh attan, fick du tag på ett sådant!

Jag och sambon var ju på ikea igår för att köpa just det skötbordet, byrån med liggdelen ovan på.... men helt slut, kommer inte in förens i slutet av Januari, och jag vill verkligen ha ett sådant eller likande... såå jag får väl också ut o leta på blocket! :angel::D

Ja, tillslut :D man märker att de är eftertraktade, de som kommer ut på blocket blir sålda direkt!

Ett sånt skötbord har vi! Det är jättepraktiskt! Men vi spanar efter ett vägghängt brio-skötbord att ha i badrummet också. Helst begagnat då ett nytt går på ca 1500 :eek:

Vi har bara en skötbädd på diskbänken i tvättstugan bredvid diskhon. Men vi har å andra sidan ganska gott om plats... :laugh:

Här lever Liten om i magen konstant :D så det är rätt mys.

Ikväll åker jag till mina föräldrar för att sova där till imorgon då vi ska upp tiiiidigt till Ullared ;) Får se vad jag kommer hem med. :) Förhoppningsvis blir jag klar med julklappar/presenter till 3 åringen. Liten behöver ingenting nämnvärt just nu, då jag redan har det mesta :)

Nu börjar det bli så mycket bebis i magen att det inte bara är sparkarna som känns, utan allt bök också. Det tycker jag är mysigt! Mindre mysigt när han tar spjärn och trycker med fötterna ut mellan magmusklerna... ;)

Stor tvättstuga med skötbädd måste ju vara det optimala!
Vår tvättstuga är dock så liten att vi funderar på att riva väggen in till den och göra köket större så får tvättpelaren stå i badrummet istället.

*kl*

Köpte spjälsäng idag och det blev en Hensvik från Ikea. Hade en begagnad jag hade tänk måla, men den ville mina föräldrar behålla hos dom istället. Någon som längtat efter att vara barnvakt? :angel:;)

Sen blev det en Hemnes byrå med skötbordsöverdel. Är det den som ni andra köpt också?
Den var inte lätt att få tag på! Fick tag på den sista byrån i Uppsala men då fanns inte skötbordsdelen där så vi var tvungna att åka till Västerås. Ett jäkla åkande, men resultatet blev bra iallafall :banana:

Blev dock lite sur på att madrassen jag har sen innan inte passade i Ikea sängen. Har dom egna mått på alla sina "sänggrejer" där?

Jaaa, det är faktiskt riktigt praktiskt! I vår tvättstuga har vi förutom tvättmaskin, torktumlare, diskbänk och VV-beredare också en stor frysbox. Därtill får man plats med två vagnar (typiskt att inte alla tre får plats :angel: - fast syskonvagnen får jag ju inte in genom dörren iofs), skoställ och krokar... ;)

hahah jah det är den byrån vi pratar om! :d:) Jätte svår att få tag på. Nere i skåne är den helt slut och kommer in i slutet av Januari. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska köpa för någon.... jag letar o letar...

Har också märkt att det verkar som att Ikea sina egna mått på allt.... vi köpte också spjälsäng men även madrass... :) så dom måten passar ju iaf, så får de kanske bli kudde o täcke någon annanstans så man slipper bara köpa ikeas sänglakan...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 321
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?