Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag lägger alltid upp på photobucket och har inte märkt några problem? :)

Fin mage! :laugh:

Fridaespaña: Vad skönt att det verkar lösa sig! Man ska väl kunna söka graviditetspenning även om timvikare nuförtiden? Hör med försäkringskassan är nog det bästa tipset. Med mitt jobb har det inte varit det minsta aktuellt med graviditetspenning, så det kan jag ingenting om. ;)

Kl
Känner mig deppig och nere för tillfället :( Är orolig över hur ekonomin kommer bli och vad beslutet om föräldrarpenningen blir från fk. Börjar fundera på om de va rätt beslut att behålla barnet eftersom jag inte hade någon fast inkomst. Känns som att ja inte kommer kunna njuta av föräldraledigheten om jag hamnar på lägstanivån. Försökt läsa mig till hur dom kommer räkna, men de verkar som att det helt beror på vilket humör handläggaren är på för dagen.
Nu pluggar ja två kurser utan studiebidrag och har varit heltidsarbetssökande i 3mån. Kommer ha vart de i ca 5mån när barnet kommer. Det här året har jag bara haft två kortare anställningar. Innan dess har jag haft sammanhängande 2år och innan de olika jobb sen ja slutade skolan. Enligt en text jag läste fick man inte vara arbetslös mer än 3mån för att inte hamna på lägstanivå.
Den här kvällen har inte vart bra. Ledsen, svider i magen, störtblöder näsblod och spottar blodklumpar. Killen tröstar och säger att det löser sig, men jag tycker inte om att vara till besvär och inte kunna bidra med pengar och mår dåligt över de.

Sorry för långt och rörigt inlägg, kände att jag behövde få ur mig det :cry:

Jag är också jättedeppig i dag....

Jag har insett att det som verkligen gör mig lycklig,och får mig att må bra,släppa alla tankar,och bara njuta,just för tillfället bara är en "pain in the ass!" Snackar naturligvis om stallet. Gör ont när jag sopar,kan knappt packa hö,blir helt färdig av att bara göra normala sysslor. Älskade pållehästen får ingen kärlek käns det som! :cry: Jag åker bara dit,gör det jag ska,och åker hem... :crazy:

Känns skit faktist,och det är jobbigt att det stället dit man åker när allt är skit,är det som får mig att må skit jusst nu.... :crazy::cry:

Sen känns det som "alla" säger att jag kommer inte ha tid för hästen sen heller,och "men HUR ska ni hinna med hästarna sen?" osv. Jag blir så ledsen... Jag behöver hästarna i mitt liv för att må bra,men tänk om dom har rätt? :crazy::cry:

Jag har alltid kännt så att djuren blir kvar,oavsett vad som händer,men just i dag känns det skit,och jag undrar även jag hur vi ska hinna med allt? Kan vi vara tillräckliga för både hundar,hästar,bebis och varandra?

Jag känner som dig,gjorde vi rätt som valde att behålla? Fixar vi verkligen detta? Känns som friheten man haft innan aldrig kommer igen...

Självklart älskar jag knodden i magen hur mycket som helst redan,men just i dag så kändes allt väldigt tungt och jobbigt... :cry: Jag känner mig lite rädd för vad som komma skall...

Redan vaken, Isaac ansåg att det inte gick att sova mer klockan 3! Hur ska jag överleva 2 hela arbetsdagar till nu :crazy:

Fick honom att somna om vid halv 6, han skulle prompt somna PÅ min mage. Nåja tänkte jag. Så där låg han samtidigt som Liten bökade runt. Men till slut somnade faktiskt båda, 8 gick larmet så upp - snabb frukost - klä på oss kläder och sen förskolan. Nu tar jag det LUGNT fram tills 20 över 11 då bussen till jobbet går. Ska rasta hundj-keln också ;) men i övrigt inga måsten.

Usch, hoppas det löser sig i alla fall! Skickar lite peppdans till dig! :banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Fibusen: Du får också ta del av peppdansen!

Och du, det tog i alla fall inte jättelång tid innan jag tyckte jag kände mig bättre i kroppen efter första förlossningen (en vecka kanske så ansåg jag mig vara "återställd" med fogar och dyl) - vilket jag egentligen inte alls var, men det blev snabbt väldigt mycket bättre.

Och när bebisen är ute så har ju faktiskt h*n en pappa som kan ta hand om h*n lika bra som du. Möjligtvis inte amma, men det kan man passa in ganska bra efter ett tag när man fått ordning på det. Så får du någon/några timme/timmar helt ensam i stallet. Det var väldigt mycket värt för mig i alla fall! :)

Ferrari: På sista tiden har Hugo varit väldigt trött och gnällig här hemma. Antagligen för att han haft ganska långa dagar på dagis (7.30-ca 15.30). Att hämta honom så mycket tidigare är inget alternativ för mig, då blir det för länge innan pappa kommer hem (hemma vid 18). Så för att korta hans dagar så började jag idag att lämna honom till 9 istället, då delar jag ju upp de där timmarna så det förhoppningsvis fungerar bättre för mig och Hugo får lite kortare dagisdagar.

Bara det att idag bestämde han sig för att vakna klockan 6. Annars brukar jag behöva väcka honom vid 7 när vi ska åka... Men vi fick en lång, mysig morgon i alla fall! :love:

Ja, Isaac sover inte på dagis alls = han är supertrött tidigt på kvällen = nätterna blir skumma. Vill inte lägga honom innan 7, lägger honom helst halv 8 ganska exakt. Men när han somnar lekandes på golvet vid halv 6 på eftermiddagen så är det svårt att göra annat än att låta honom sova. :crazy: Han går 8.30-14.30 fyra dagar i veckan i dagsläget. Kommer bli 8.30-13.30 sen fem dagar i veckan när vi inte ska till logopeden på måndagar längre.

Och från ingenstans är nu Liten i magen fruktansvärt aktiv, har varit full rulle sen igår förmiddags. Undrar vad hon pysslar med :D Känns nästan som att hon försöker gräva sig ut ;)

Här håller lillebror på att slå sig ut mellan mina delade magmuskler... :crazy: Det känns... Men han är inte på långa vägar lika livlig som Hugo var, och det tackar jag nog för! :angel: :D

Här är det tvärt om, Mini är ovanligt lugn och har varit sedan igår. Har sagt att vi avvaktar till em sen ringer vi förlossningen om det inte blir som "vanligt", man ska ju vara observant på minskade fosterrörelser... Hen har rört sig lite, men inte alls som vanligt och det är ju det jag reagerar på - funkar inte att provocera heller med buffar eller att dricka kallt och sött..

Så där har lillebror varit här också! Sen när jag bestämt mig för "Jag väntar en timme till, sen ringer jag..."

Då har ungen kommit igång rätt ordentligt, tillräckligt för att lugna mig i alla fall. :D

Hoppas självklart att Mini kommer igång innan eftermiddagen! :)

*kl*

Sååååå underbart! Kunde inte vänta längre och må dåligt så ringde FK fast det bara gått två veckor sen jag skickade in sista papperna och jag hamnade INTE på lägstanivå :banana::bump: ÄNTLIGEN kan jag slappna av och njuta lite mer av graviditeten och förhoppningsvis försvinner svidningarna i magen också. :banana::banana:

Lillan var otroligt livlig i magen inatt, höll på och gjorde kullerbyttor och sparkade runt som en tok. Ska man ringa in om det ändras till det mer aktiva också? Hon brukar inte vara så i vanliga fall.
Eller är det bara vid minskad fosterrörelse?

Vad skönt för dig! :bump:

Jag tror inte det är någon fara om de är extra livliga. Den tanken har inte slagit mig i alla fall. :)

Nu har jag dammsugat hela lägenheten, skrubbat badrummet från topp till tå, sorterat alla Isaacs leksaker (tredje gången denna veckan :D ) - bara köket kvar. Men det hinner jag inte nu innan jobbet så det får jag ta i eftermiddag.

Nej, jag går inte alls på övertrötthet just nu ;) försöker bara hålla mig vaken så länge det går :o

Apropå minskade fosterrörelser, ska man utgå från de "Normala" dagarna då eller de extremt livliga dagarna :angel: . För ska jag utgå från de senaste två dagarna så kommer jag bli väldigt orolig när hon går tillbaka till "normal aktivitet", så som det varit alla andra veckor av graviditeten :laugh:

Edit: Juste ja, tog ut hunden på en snabbkiss-runda på 10 minuter. Gaphalsen skällde nonstop men han fick kissat av sig så han klarar sig tills husse kommer hem i eftermiddag och kan ta ut honom mer rejält.

Vad duktig du är! Själv har jag precis satt igång en tvättmaskin... Sen borde jag ta hand om köket lite och dammsuga i kök och vardagsrum i alla fall.

Vi ska på föräldramöte på dagis ikväll, så farmor och farfar kommer hem och passar Hugo under tiden. Helst vill man ju att de inte ska få brödsmulor under fötterna då. :angel:

Även om jag inte är en flitig skrivare så är jag inne och läser nästan varje dag eller varannan i allfall och det är alltid lika intressant att läsa och ta del av era olika vardagar.

Här är det tvärt om, Mini är ovanligt lugn och har varit sedan igår. Har sagt att vi avvaktar till em sen ringer vi förlossningen om det inte blir som "vanligt", man ska ju vara observant på minskade fosterrörelser... Hen har rört sig lite, men inte alls som vanligt och det är ju det jag reagerar på - funkar inte att provocera heller med buffar eller att dricka kallt och sött..

Här är det också ovanligt lugnt.... :crazy: I förrförrgår (tror jag) var han ju väääääldigt aktik,mer än någonsin,sen i går på morgonen också,sen har det pirrat/ilat ner mot blygdbenet i går,så jag trodde han höll på att fixera sig eller något sådant,men i dag har det varit jättelugnt.... :crazy: Tycker hela magen känns mindre nästan. Han har ju buffat till nån gång,men inte alls "överallt" som han brukar göra...

Kl.

Idag hittade BM huvudet, åt rätt håll fast lite längre upp än det borde. Men men :p BT 140/75, strålande. Och så skulle hon skicka en remiss till Tillväxt-UL.

Spännande :p

Tycker inte du ska lyssna på de andra som ifrågasätter hur ni/du ska hinna med både hästar och barn och hundar m.m. för det första så ska vi alla vara mamma lediga... man får rätt så mycket tid, dessutom har vi våra män som faktiskt också får ta sitt ansvar med att vara pappa och hjälpa till så gott det går.

Jag och min sambo har pratat ganska så mycket om det här med hästarna m.m. skillanden för mig som har hästarna hemma på gården är ju att jag kan lätt springa in och ut. Men vi har tänkt lägga upp det lite så att på dagtid när bebis är född så får hon följa med ut i stallet i vagn när jag mockar, fixar foder, fyller på vatten m.m. då är det bara ridningen/tömkörning m.m. utöver som behövs om man vill hålla igång pållen... där har vi bestämt att när sambon kommer hem på kvällen så får han ta lillan 1-1.5 h när jag är ute i stallet o rider m.m. Försöka planera med amning m.m inann man ger sig iväg :p Jag tror faktiskt det löser sig och barnen kan faktiskt följa med... man får tänka lite mer på säkerheten bara.

Jag har inte nns någon rid/tävlingshäst just nu, den sålde jag förra vintern när jag väntade barn som slutade i missfall... men hästen och jag passade endå inte så bra så beslutet gjorde inte så mycket, men när bebis är född och jag känner att allt börjar falla på plats då ska ny ridhäst inköpas! För jag precis som du, behöver verkligen hästarna och ridningen i mitt liv för att må bra!! :bump:

Igår hade vi vår bankman ute från banken för att värdera om vår gård... vi har bott här i lite mer en 3 år nu och renoverat en hel del + byggt nytt fårstall, häststall och lagt in ny jordvärme, så förhoppningsvi har det blivit en värdeökning så man kan lägga om lånen, sänka räntan och så tänkte vi baka in vår nya Volvo v70 i huslånet med bra ränta och slippa de läskiga lånet hos bilhandalren, dessutom allt samlat på samma ställe. :D

Efter det åkte jag och sambon på en Lyckad shopping runda till storstaden... vi handlade, 2 sköttbord, alla madrasser och lakan man behöver, lite kläder, bebis spjälsäng och Babyskydd till bilen. :) Har även beställt Andningslarm och åkpåse i äkta fårskinn. Ska köpa lite mer kläder m.m. men hittade inget dirkekt i affäen.... vill ha enkla vardags bodys med omlottknäppning.... men hittar inga.

Nu ska jag köra till frisören och klippa av mig håret... är trött på att ha långt hår just nu när hormonerna gör så det är ett enda kråkbo!! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 323
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025