Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Så länge det inte gör ont är det ingen fara. :) Sammandragningar gör magen hård och det kan spänna lite, men det ska inte göra ont.

*KL*
Hoppar in här & startar med att säga GRATTIS till de nyanlända i tråden..

Här är det jobbigt just nu.. är så sinnesjukt TRÖTT att jag blir gråtfärdig ibland..hormonerna är åt helvete ibland och jag mår illa hela tiden. Jag äter rätt lite men tycker ändå att jag ser smällfet ut hela tiden. Magen har växt trots att jag bara är i v10 och häromdagen så fick jag börja använda mammabyxor i brist på något passande..

Jag hoppas att jag bara blivit rund fortare på grund av att det här är tredje barnet..

Nåja. Nu ska jag sluta gnälla och lägga mig och vila igen..:angel:

Kl.

Har äntligen fått tid till UL. Hoppas bara att jag verkligen är i v.21 då som jag tror, vore ju sådär lagom hippt att få flytta tillbaka flera veckor... :p Speciellt när jag är mer eller mindre helt säker på att jag inte är kortare gången än så...

kl

Har ni eller tänker ni skaffa någon gravidförsäkring? Vilken i såfall? Jag sitter och kikar runt men tycker detta är djungel. Hur resonerar ni?

Jag tecknar nog gratisförsäkringen och tilläggsförsäkringen från TryggHansa. Hade dem förra gången och vi har alla andra försäkringar där. Har aldrig varit några strul och dessutom är jag nöjd med deras barnförsäkring.

Jag ska ha i mitten av Januari,nu har vi inte varit på UL än,så det kan ju flyttas,men enligt nuvarande beräkningar runt 15 Januari,så nån får gärna lägga till mig i listan! :D

Var inte alls planerat,men efter några ångestdrabbade dagar så bestämde vi oss iallafall för att behålla,och vi vet att det var rätt beslut.

Gick in i v 15 i Onsdags (v 14+3 i dag) och börjar bli lite rund,inte farligt alls än,men det är så pass att mina tighta jeans som har varit på gränsen att få igen innan är undanlagda nu! :D Skruttar mest omkring i leggins då det är det som är bekvämast. Har mått ganska OK,hade några veckor runt 6-9 där jag mådde fruktandsvärt illa i perioder,men har aldrig varesig spytt eller svimmat. :banana:

Vi har fått tid för UL 23 Augusti,ganska sent då vi kommer ha gått in i v 20 då,men antar att dom har mycket att göra under sommaren. Vi kommer ta reda på könet om det går,hur tänker ni andra göra?

kl

Hej hej. hoppar in här också. Jag är i vecka 14 och hittills räknat bf är 15januari. Det är även mitt och min sambos första barn.
Vi var på inskrivning hos barnmorska för 2 veckor sedan och fick även då höra hjärtljud. Riktigt fräckt!

Oj,då ska vi ha samma dag då,vad kul! :D

Jag lägger till mig själv i listan,jag kom ju på att man faktist kan göra det! Fler som upplevt att hjärnan är lite segare än vanligt? :o

December
14- Mustasukka- fjärde barnet
23 - SusieQ - första barnet
26 - uva - andra barnet
30 - Karolajna - första barnet
31 - escade - första barnet

Januari
? - snna - första barnet
3 - westernsuzie - första barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
14 - Zody - andra barnet
15 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
23 - trazel - andra barnet
28 - Chambery - första barnet

Februari
? - tessiem - tredje barnet
? - Linduzz - andra barnet

Senast ändrad:

Grattis!! :) Vi ska nog också ta reda på könet, mest för att jag är så nyfiken :p Sambon börjar dock hålla med mig om att det är en bra ide.

KL

Alltså min mage har verkligen fördubblats i storlek den senaste veckan :eek: Helt sjukt hur snabbt det har gått. Nu är det verkligen bara mammabyxor som fungerar. Är glad över att semestern har börjat nu, för jag hade nog inte kunnat dölja magen på jobbet längre.
Sambon är helt övertygad om att det är tvillingar. Vi får se på RUL 2 aug. Spännande är det! Och förövrigt så mår jag helt fantastiskt nu! Magen har tagit form, och jag känner mig inte så tjock längre! Inget illamående eller annat otrevligt heller. :bump: Och dessutom semester! Tjohoo!

Jag var faktiskt med i en sån här tråd vintern 2009/2010.

Är nu gravid med mitt andra barn, enligt mina uträkningar BF 9 januari :)

Okej, det va ju väldigt skönt att höra :) det gör inte ont, känns bara lite konstigt när magen står ut som en badboll modell mindre! En gång fick jag dock lite hugg på sidan av magen, det gjorde ont men bara någon sekund och har inte känt av det igen. Ska nog ringa barnmorskan o rådfråga om det återkommer. Jag är nog mest nojig av mig, det händer så mycket skumt med kroppen och man vet ju inte hur allt "ska" kännas eftersom det är första gången :D

Vad mysigt det låter med en riktig gravidmage! Börjar bli så trött på att mest se lönnfet ut, även om det börjar bli en liten bulle på mig med :D Vilken vecka är du i ungefär? Har ni tvillingar i släkten eller så? :)

Jag får också såna där hugg i magen i bland, inget jag är så orolig över. Det brukar hända om jag nyser när jag är nyvaken och ligger i sängen (pollenallergi). Jag tror bebisen blir överraskad :D Jag är i v 18 nu (17+0). Ligger just nu på soffan efter att ha grävt i trädgården, det var nog ingen lämplig aktivitet :p det började kännas i magen.
Vi har inte tvillingar i släkten, men man vet aldrig ;)

Ferrari: grattis och välkommen till tråden!

*knappen*

Jag låg i sängen och funderade på vad konstigt det kändes i magen. Efter en stund konstaterade jag att jag var hungrig! Tror inte jag känt hunger på typ två månader... :P

Absolut! :D

Bara det att magen blivit så i olag när jag inte fått behålla nåt, så alltid när jag äter får jag jätteont i magen nu. Spelar ingen roll hur "snällt" det ska vara mot magen det jag äter. :(

KL

Hör ni allihopa, hur gör ni förresten med att berätta på jobbet? Jag berättade för chefen innan jag gick på semester då jag var i vecka 13, men har inte berättat för någon annan på jobbet (tycker mest det känns jobbigt att berätta för folk, det blir sån jäkla uppståndelse :p ). Nu ska jag tillbaka till jobbet nästa vecka och kommer då vara i vecka 18. Hade tänkt vänta med att berätta för alla tills efter ultraljudet iaf, men nu tror jag att de flesta kan gissa att det är en kiddo på gång för min mage blir rundare för varje dag känns det som. Då blir det ju bara konstigt om jag inte säger något. Hur har ni tänkt göra? Hur berättar ni, typ på ett möte för alla på en gång, skickar mail till alla på er avdelning eller vad?

Skönt att höra att andra har likadant :)

Jag lyckas också göra såna där "dumma" grejer hela tiden, i förrgår åkte jag t.ex. vattenskoter ute på sjön i några timmar, vilket förstås studsade och det kändes ju en del i magen efteråt :( Men det kommer man ju inte på förrän det är för sent :p

För min del bdrättade jag väl för chefen i v7 eller nåt sånt. Han fick det ju på papper i alla fall i och med att jag blev sjukskriven.

Jag har inte varit på jobbet sen dess och jag skiter fullständigt i att berätta för övriga. De fattar väl så småning om...

Oj, vad det gar fort i traden det verkar vara en del som ska fa smatt i vinter kul :) (jag ar inte sa jatteaktiv pa buke) men det ar sa kul att folja andra.
Nu ska jag pa mitt 'stora' ultraljud pa lordag och jag ar nervooos, vill bara veta att allt ar ok (trots att jag redan har gjort 2 ultraljud) kanske ar jag lite for nojig. Men ni andra som ar ungefar lika langt gagna, kanner ni ngt? syns det?? Jag har pa vagen inte gatt upp ngt alls, och kan kanna mig tjockare ibland men inte mer an sa.

Och hur gor ni alla med hastarna? rider ni?? gar det bra??
Jag har 2 hastar som jag forsoker halla igang varje dag men nu senaste veckan har jag fatt ont i landryggen efter ridningen, forsoker strecha och varma upp ordentligt, ar det ngn som har nagra tips??

langtar saaaaaa mycket tills pa lordag :)

Jag har (av naturliga skäl) inte kunnat rida något alls. Jag blir illamående bara av att sambon vänder sig i sängen på nätterna, så jag vill inte veta hur jag skulle må om jag red! :D

På mig syns en liten bula, men det är ju andra barnet och magen hade inte riktigt kommit i form sen förra graviditeten. Sonen är ju bara 16 månader. :angel:

Jag tycker mig ha anat lite sprattel därinne, men jag är inte helt övertygad. Kände första i v16, så att känna tvåan i v 14 är nog inte omöjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 319
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård