Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag skulle mer än gärna ta reda på könet den här gången men sambon säger nej, så jag respekterar hans vilja helt enkelt. Det är ju inte så att det spelar någon roll, utan det hade bara varit roligt den här gången. :)

Ang. vagn så har vi en Emmaljunga CityCross med citykorg kvar efter dottern, och en Brio Spin. Oerhört nöjda med båda, CC:n har varit en riktig trotjänare. Vi kommer inte köpa syskonvagn, storasyster kommer vara nästan 3 år när den här lilla kommer, och redan idag går hon helst. Kommer satsa på en ståbräda bara.
Vagntips då... Beror ju helt på hur man bor, var man bor osv. Idag hade jag nog valt en Buggaboo, men då bor vi i stan och går mest på asfalt. Rörliga hjul är skönt, och vändbar sittdel ett måste för oss.

Övriga inköp vi behöver göra är babyskydd+bas, lite nya kläder (för att det är kul, mkt finns kvar efter dottern) och ett fårskinn. Säng, skötbord osv står och väntar uppe på vinden. :D

Mina fogar har börjat bråka. :( Har ont mest hela tiden, svårt att röra mig och att jobba är en plåga..

Senast ändrad:

Och vi bor på "landet" och går mest på guppiga grusvägar, så fyra fasta lufthjul passar oss utmärkt.

Till syskonvagnen har jag dock tänkt som så att den är nog så pass tung att det är nog skönt med svängbara framhjul.

Din stackare, foglossning är verkligen inte kul! :( Jag kände det i början, men det har inte blivit värre än att jag känner av dem om jag sitter med benen i kors eller står och vilar på ett ben. Nu har ju dock illamåendet gjort mig i princip sängliggande. Inget ont som inte har något gott med sig... ;)

Jag har förresten tagit mig i kragen och ringt för att boka tid för RUL idag, väntar på att de ska ringa tillbaka.

Jag har hunnit med tre ultraljud, två på sjukhus och ett privat. Allt har sett bra ut hittills. Har tre missfall och ett utomkveds bakom mig och har haft svårt att tro att det nånsin kommer att gå vägen. Fyller 38 i september. Men...mitt uppe i adoptionsutredningen så hände det plötsligt! Är i vecka 21 nu och magen har börjat växa. Ska läsa igenom tråden nu och försöka få en överblick :)

Har avböjt att få veta kön. För mig (oss) finns bara en nackdel med detta - namndiskussionerna blir i dubbel omfattning. Men det kan vi stå ut med.

Nu har du ju kommit ända till vecka 21 och allt verkar bra, så förhoppningsvis ska ju allt gå vägen den här gången! Jag håller tummarna för er i alla fall! :)

*fortsätter på samma knapp*

I morgon ska jag tillbaka till BM och få dom ang. dropp eller inte. Dels så har jag läst på flera ställen att många mår väldigt mycket bättre efter att ha fått dropp ett tag, men det bär mig emot väldigt att behöva den vården. Jag vill inte helt enkelt. :angel:

Jag ser väl risken som rätt hög för att värdena inte ska vara bättre om vi säger så...

Hemkommen från BM igen... Visade +2 protein i urinen, men tack och lov inga keoler (eller vad det nu heter)... Blodtrycket var 100/70, så proteinet i urinen behövde inte betyda nåt egentligen. Däremot har jag fortsatt rasa i vikt... Så nu på eftermiddagen fick jag tid hos läkaren som får avgöra om jag ska in eller inte. BM tyckte att jag skulle ha dropp...

Proteinet kan bero på flytningar också fick jag lära mig, kan ju vara det. :)

Hållet tummarna för att läkarbesöket går bra, det är ju ingen höjdare att bli inlagd med dropp osv men förhoppningsvis kommer du ju må bättre. Kan man inte se över medicineringen?

Sitter just nu på akuten och väntar på gynjouren... Blev vidareskickad till kvinnokliniken, men det var så sent så de skickade vidare till akuten. Kul nästan jämt!

Sitter just nu på akuten och väntar på gynjouren... Blev vidareskickad till kvinnokliniken, men det var så sent så de skickade vidare till akuten. Kul nästan jämt!

Men stackare! Håller tummarna för god hjälp på akuten. Man kan faktiskt råka ut för det ibland ;)

Har träffat läkaren nu, väntar på att bli inlagd nu.

Vi tjuvtittade och såg ett litet tickande hjärta! :love:

Vad jag fick läsa det där "dramaten" många gånger innan jag fattade! :D Jag var helt inne på teatern Dramaten och kunde inte fatta alls vad du skulle med en sån till! :D

Hehe, första gången jag hörde begreppet fattade jag ingenting, förrän en vänlig själ förklarade den fruktansvärda ordvitsen för mig :p

Vi tänkte nog inte ta reda på könet den här gången heller, skönt att slippa folks könande av bebisen så länge den är inne i magen i alla fall...

Vi har inte köpt någonting till den heller, men så har vi sparat alla kläder från förra barnet också. Det blir väl säkert att komplettera lite, men det mesta bör vi ha. Babyskyddet är utlånat till en kompis som fick barn i januari, så det borde bli dags för dem att byta till bilbarnstol innan det är dags för vår att komma, och spjälsäng har vi aldrig använt. Knappt vagn heller :D, men vi ska se till att köpa en ny bärsele så småningom för den vi har börjar se sliten ut.

Vad skönt att ni fått komma så långt i graviditeten, efter så många försök. Nu är du ju, som trazel sa, först ut av oss här. Välkommen! :)

Har avböjt att få veta kön. För mig (oss) finns bara en nackdel med detta - namndiskussionerna blir i dubbel omfattning. Men det kan vi stå ut med.

Att fundera på namn är ju ändå en av de roligaste sakerna i väntan på bebisen, tycker jag :)

Vad härligt att ni fick se hjärtat slå!

Tråkigare att bli inlagd, förstås. Hoppas att allt gått bra för dig inatt och att du snart får komma hem.

Vad härligt att ni fick se hjärtat slå!

Tråkigare att bli inlagd, förstås. Hoppas att allt gått bra för dig inatt och att du snart får komma hem.

Är det inga keoler i urinen idag så lutar det åt hemgång fattade jag det som. Sonen när 16 månader och jag har inte varit utan honom så länge sen han föddes... Saknar honom något fruktansvärt!

Sitter och försöker visa hur mycket frukost jag får i mig atm. Går inte jättebra... :p

Min mage har förresten verkligen tagit form den senaste veckan!! V 16+2 idag. Sambon är övertygad om att där är två små bebisar inne :p

Jag går in i vecka 14 imorgon. Läkaren trodde det inte riktigt var så långt gånget, men kunde inte riktigt tidsbestämma med ULet igår eftersom apparaten var för dålig.

"Det är de äldre som bestämmer och vi yngre som ska använda grejerna..." var han uttryck om vad han tyckte om apparaten sommborde bytts för ett antal år sedan. :p

Jag måste få klaga av mig lite (känns som att det bara är jag som skriver i tråden, blir så när man inte gör annat än ligger i en säng)...

Jag ligger i ett dubbelrum på gynavdelningen. Det gör ju att folk kommer med diverse besvär och tillstånd. Min rumskamrat är en äldre dam som konstant ligger och smackar. Hon ringer dessutom på klockan säkert 10 gånger i timmen. Det gör ett väldigt spring här... Jag vill bara (men gör det givetvis inte) skrika till henne nåt otrevligt. Jag skyller på hormoner...:angel:

Jo, inte släpper de hem mig idag heller... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 319
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård