Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Be om att få byta rum, även om det är fullt kan de alltid flytta runt på patienterna för att få till det lite bättre.

Tråkigt att du inte får komma hem idag, vad är det som är tanken att dom ska göra nu? Att du måste få upp vätskebalansen förstår jag såklart, men något mera? Du kan ju inte behöva må sådär tjyvens!

Jo, få upp vätskebalansen och sen hitta en medicinering som funkar är väl tanken. Provar Zofran nu, det är tydligen "värstingmedicinen" man tar till i extrema undantagsfall. Känns inte jättebra när jag läste bipacksedeln där den inte rekomenderades till gravida. Men det är ju en gyn som skriver ut det, så jag får väl lita på att han vet vad han gör.

För övrigt mår jag lite bättre nu när vätskebalansen blivit bättre och har ätit mer idag till lunch än vad jag ätit sammanlagt en hel dag tidigare! :)

Vad skönt att du mår lite bättre, och att du kan äta. :) Förhoppningsvis vet gynläkaren vad han skriver ut, så nu håller vi tummarna för att Zofran funkar och att du får tillbaka ännu mer ork. Sjukhus är inte kul, eller ja - jag gillar ju att jobba där, men inte att vara patient. ;)

Mina fogar har efter ett par dagars rejält tjafs gett med sig som det verkar. :D Jag vann diskussionen, jag ska INTE ha jobbig foglossning och framför allt inte redan! Nu tänker jag njuta massor av min semester som jag precis börjat, får bara hoppas att semestervädret infinner sig snart också...

Jobbar du på lasarettet i Köping? Vad jobbar du med? :)

Förresten, vad skönt att du vann mot fogarna! 1-0! ;)

*kl*
Igår var vi på inskrivningsmöte hos MVC, det känns mer verkligt nu och spännande. Är i V8+3, fast jag känner mig betydligt längre gången.
Känner mig stor som ett hus, alla kläder sitter för tajt, inget är bra nog.
Mår illa, har ett fruktansvärt luktsinne hoppas innerligt de försvinner för annars vet jag inte hur jag skall fixa det framöver.

Är de någon som vet hur stor risk det är att få tvillingar? Min pappa var tvilling och sambon har tvillingar i sin släkt på pappans sida.
Det är nog de jag nojjar mig mest över, drömt mardrömmar om det..

Vad jag förstått så kan det bara gå i arv med tvåäggstvillingar. Då är det bara kvinnor som för den genen, så har inte kvinnorna i din genetiska släkt tvåäggstvillingar ska det inte vara någon skillnad.

Min mormor är tvåäggstvilling (tror de, är inte DNA-bevisat). Så jag skulle ha genetiska arvet att släppa två ägg.

kl
Är det fler än jag som mår illa av sin partners lukt? Jag är extremt luktkänslig och illa mående hela tiden, men kommer sambon för nära är det nästan så det vänder sig i magen på mig. Han gör sig bäst på 2-3 meters avstånd. Det är oerhört jobbigt då han är en fysiks person som tycker mycket om att kramas, pussas och mysa samt sexa. Fler som lider av samma problem?

kl

Hej hej. hoppar in här också. Jag är i vecka 14 och hittills räknat bf är 15januari. Det är även mitt och min sambos första barn.
Vi var på inskrivning hos barnmorska för 2 veckor sedan och fick även då höra hjärtljud. Riktigt fräckt!

Åh, det är läääänge sen min sambo fick en ordentlig puss/kyss. Iblandctycker jag att han luktar illa, men då säger jag åt honom att duscha. ;) Byta bajsblöjor kan jag verkligen inte göra på sonen heller.

Jag har jobbat där, idag jobbar jag inom kommunen då det är bättre betalt. Är undersköterska :)

Även här har vi svårt för lukter, sambon får borsta tänderna/ta munskölj om han vill ha mer än en snabb puss :D

Grattis och välkommen svarta faran, du och jag ska ju ha nästan på dagen! Får se om det ändras efter RUL

Jasså. :)

Idag hoppas jag på att få åka hdm. Har gjort tydligt för sköterskan att jag vill åka hem. Droppet är borta sen i natt någongång och Zofran verkar hjälpa en hel del. Imorse så mådde jag superilla, fick en tablett och fem minuter senare kunde jag äta en hel macka...:banana: Varför var jag tvungen att vara inlagd två dygn för att hitta en medicin som (i alla fall verkar) hjälpa?

Hoppet steg om hemgång i alla fall då! :D

Är han nyduschad luktar han ännu värre.

Har upptäckt att det lindrar illa måendet lite grand att suga på hårt surt respektive salt godis, så nu kommer gommen bli alldeles sårig, men det är det värt tusen gånger om.

Så var det för mig förra gången! Det lindrade med hårda, sura godisar. Gommen blev ju därefter också... Men fråga på apoteket, det fanns nåt jag nog som gjorde en hinna i munnen så sved det inte lika mycket.

Japp, det blir hemgång efter lunch här! Nålen är också bortplockad nu! Glädjen är enorm! :D

Okej, vi märker helt enkelt när det är dags för UL. Frågade barnmorskan men hon visste inte hur det var med tvillingar..

Väntar första barnet :) Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 16 (15+4) och förlossningsdatum 6 Januari. Var dock inte planerat så vet inte om jag blev gravid en månad tidigare, men det får jag se på UL ;)

KL

Nu har jag och sambon kommit hem från en tre veckor lång resa på transsibiriska järnvägen, genom Ryssland, Mongoliet och Kina. Resan har varit bra, men jobbigt som tusan med maten! Man vill ju inte direkt bli magsjuk eller nåt nu :( Är supernojig med allt jag äter.

Är i vecka 16 nu (imorgon börjar vecka 17! ) och magen börjar bli rundare!! Har dock känt en del konstiga symptom, bland annat stickningar på sidan av magen (det verkar dock inte farligt enligt gravidboken som vi har fått) och ibland blir hela magen helt spänd och superbullig! Typ som en boll! Är det sammandragningar?? Har ni så ibland?????
Har ni känt bebin röra sig än? Jag har inte känt nånting än, hoppas man får känna det snart.

Det låter ju sommsammandragningar. Jag hade det med sonen från v 17-18 någon gång. Tycker mig ha anat det den här gången också, men är bara i v. 14 än. :)

Okej! :) skuumt! Jag har haft det nu sedan drygt en vecka tillbaka ungefär. Har varit lite nojig, vi har liksom befunnit oss i Sibirien, utan internet och glömde gravidboken hemma, så jag har inte kunnat kolla upp vad det är :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 319
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård