Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

precis så upplever jag mitt också, att det är för smalt och nästan skär in istället. Men jag hade vleta ha ett som gav mer stöd i ländryggen där har jag som allra mest ont, är svank ryggad sen inann och detta gör det inte bättre... haha kanske ett njurbälte skulle fungera ;)

Eftersom jag redan har ganska rejält med sammandragningar så vill jag ha ett som avlastar magen mest. :)

Kolla med din BM om hon inte har några olika modeller att prova? Det hade min förra... Annars brukar en sjukgymnast kunna komma med råd. :)

Min hade bara det tunna långa som man skulle lägga i kors.
Men kollade lite på nätet nu och hittad en hemsida med många vettiga modeller, så jag köpte en som heter "Trygg" betydligt mer rejäll och bred baktill över ryggen och magen. Så får se om den blir bättre. :idea:

Jag ska köpa det från Anita Maternity (tror jag det heter), där det går upp över hela magen i princip. Det är ju magen jag vill avlasta mest. :)

*Kl*
Själv är jag för första gången i mitt liv förstoppad! Har ätit järntabletter till och från i många år men det här är första gången! Skapligt irriterande. Tips mottages gärna.
Min mage är gigantisk för att vara i 14+3 men jag har gått ner ett kg. Illamåendet kommer & går. Nu har jag varit nojig över att allt inte är som det ska därinne så nu väntar jag otåligt på RUL som är först om 5veckor.. *suck*

Jag hade också tvärstopp i magen den tiden,började runt v 14+0 och satt bara i i 2 veckor kanske... Försökte dricka mycket vatten,och jag har ju väldigt känslig mage i normala fall (tror jag har nån lätt variant av typ IBS eller så) så jag vet ju att magen brakar ihop av vissa saker (flott),så jag slängde i mig en pizza med massa beasås till,och åt så mycket att jag trodde jag skulle spy,och det funkade,magen började mullra ordentligt efter en timme kanske,sen fick man sitta på toa en bra stund,men så skönt! :p

Sen har magen varit lite si och så,men brakade ihop i både Onsdags och Torsdags (nervositeten över ul spelade säkert stor roll) så man kan säga att hela systemet vart tömt,så vi får väll se när det blir dags att gå på toa igen... :p

Jag måste börja äta järntabletter jag också,men jag VILL INTE! Min mage kommer balla ur totalt.... :crazy: BM rekomenderade några som hette något på N? Niferix eller nått sånt? Nån som kan säga något om dom?

Min mage klarade inte av Niferex. Jag tog Fexim förra graviditeten och tänker ta den här också när det behövs. Fexim är en brustablett som ska vara det absolut snällaste mot magen av järntillskott. :)

*kl*

Jag gråter för allt, kan vara så enkelt att min man säger att han älskar mig så sitter jag och storbölar. Min 2,5 åring brukar ge mig en kram och klappa mig på kinden ifall han ser mig gråta. Svårt att sluta gråta då ;) då börjar jag ju gråta för att min son är så himla underbar. Usch. Dessa hormoner. Fast till skillnad från förra så är jag inte lika "ojämn". Jag gråter mycket, visst. Men med lillgrabben så kunde jag växla från glad till förbannad på nolltid. Skönt att slippa det denna gången. Att tanten på rul sa att det var en tös var nästan väntat ;) med tanke på hur olika mitt humör har varit dessa 2 graviditeter.

Är nu i vecka 21+0 ? Vecka 22 enligt familjelivs uträknare blir det ju då. Men det är väl mindre viktigt i sammanhanget.

Pratar namn här hemma, jag har ett favoritnamn och mannen ett... ^^ nåja, fortfarande gott om tid kvar.

Jag fick börja äta jänrtabletter rätt så tidigt, äter Hemofer och det fungerar kanon, finns på apoteket, jag tar 2 små tabletter om dagen. Står tydligt på baksidan att den är skonsam mot magen och det är 100 tabletter i förpakningen. :)

Jag går från noll till hundra i humöret,tyvär blir jag arg,och jag menar verkligen ARG! JÄTTEarg... Sen kan jag börja störtgråta... :crazy: Tycker så synd om mannen som ska behöva stå ut med det här...:o Är väll inte bara han som blir lidande,utan hundarna och hästarna har fått ganska fula ord kastade på sig,och här om dagen vart jag så förbannad på lillhunden som vägrade lyssna så jag drämmde näven i bordet stenhårt så han hoppade högt,och jag fick så förbannat ont i handen så jag trodde nästan jag bröt något... :crazy::o:eek:

I går kallade jag min älskade häst för j*vla idiot.... :crazy: Tidigare i går så ryckte jag till alldeles för hårt i kopplet på gamlingen när han drog till,och jag armbågade hästen i halsen när han inte lyssnade.

Usch vilken hemsk människa jag är.... :cry: Hoppas hoppas det ger sig snart,för i normala fall är jag den lugnaste personen i hela världen typ,jag blir ALDRIG arg,och när "normala" folk har tappat fattningen helt har jag kommit till att börja bli lite irriterad. Fått höra från både vänner och arbetskolegor att det finns nog inget som kan få mig helt gasad,och jag trodde själv aldrig att jag kunde bli så här arg. Jag har verkligen SKRIKIGT på min man,jag har aldrig skrikigt på någon i hela mitt liv,inte ens på mina föräldrar i tonåren,så det här är INTE jag... Känner mig så elak...

*kl* Kände första ordentliga sparken igår :D

Har ni börjat kolla/köpt barnvagn än? Vi funderar på en teutonia cosmo, någon som hört nåt positivt/negativt om den?

*kl* Kände första ordentliga sparken igår :D

Har ni börjat kolla/köpt barnvagn än? Vi funderar på en teutonia cosmo, någon som hört nåt positivt/negativt om den?

Vi har kvar liggdelen till vår Emmaljunga Edge som vi hade till sonen, så vi kör väl vidare på den. Tror vi avvaktar med syskonvagn till dess att vi märker att den behövs. Om det behövs blir det nog en Emmaljunga Twin Nitro med quadrolift till lillebror. :)

Förresten kul med sparken! Jag såg precis byxlinningen hoppa för första gången när bebis sparkade. :D

Jag har börjat titta lite på barnvagn, har bestämt mig för att det ska vara en Emmaljunga med både ligg och sittdel och att den ska ha rejälla däck då jag bor på landet och promenerar mycket på grusvägarna. :)

Imorgon tidigt på morgonen ska vi på Ultraljud!! såå som jag längtar! :bump:

Senaste dagarna har jag börjat känna tydligare sparkar och att den "sprattlar" på ordentligt där inne. :love:

Vi har köpt en Emmaljunga,hoppas vi blir nöjda! :)

Vi har redan en massa grejer,skötbord fick vi av svärmor här om dagen när dom varit på IKEA,spjälsäng använder vi den som jag hade när jag var liten,badbalja har vi,en hel del kläder,vagn....

Känns lite läskigt att ha så mycket redan,men den enda vi köpt själva är vagnen,och det var ett sånt superpris så vi kunde inte låta bli....

Ett babyskydd står på nästagrejattköpa-listan. Sen massa småsaker såklart.

Senast ändrad:

Men det är sammtidigt smart att handla lite hela tiden slipper man ha höga kostnader sista månaden :) Jag har dock inte hunnit fixa så mycket. Lite kläder och sen behöver vi fundera lite till ang. vagn.

Vi har kvar liggdelen till vår Emmaljunga Edge som vi hade till sonen, så vi kör väl vidare på den. Tror vi avvaktar med syskonvagn till dess att vi märker att den behövs. Om det behövs blir det nog en Emmaljunga Twin Nitro med quadrolift till lillebror. :)

Förresten kul med sparken! Jag såg precis byxlinningen hoppa för första gången när bebis sparkade. :D

Jag har bara kännt när hon vänt på sig eller gjort kullerbyttor tidigare. Nu var de två rejäla sparkar så sambon hann känna andra gången. Man såg att magen rörde sig så hon tar i ordentligt :)

Ja,det är ju det,men man tänker ju att OM det skulle gå åt pipsvängen,skulle vara jobbigt att ha alla saker då man måste ta reda på,men nu satsar vi på att allt går vägen såklart! :D

Handla allt sista månaden skulle ekonomin aldrig fixa... Vi hade ju hoppats på att få huset sålt innan bebis kommer,men det står helt stilla,och i Januari är det inte kul att bo i eluppvärmt hus,speciellt inte när den enas lön halveras,så ja,mycket pengar går åt på vintrarna,så på så sätt så är det ju skönt att ha allt klart. Blir väll lite sista minutenshopping på slutet bara,men alla större inköp hoppas jag är avklarade. Vill ju inte nalla från sparkontot heller,utan nu försöker vi handla allt eftersom,hade tänkt att köpa babyskydd denna månad,men 2 veterinärräkningar och en hovslagarräkning grusade mina planer,så det får bli nästa! :)

Hittade en bra inköpslista som vi ska försöka följa för att inte handla en massa onyttigt. ;)

Senast ändrad:

Ang rörelser så känner jag något varje dag sen ca en vecka tillbaka,har dock inte kännt så tydliga sparkar som jag gjorde förra onsdagen något mer,då sparkade han så hela magen hoppade,och mannen kände jättetydligt! :love:

Hoppas dom kommer tillbaka snart,nu är det bara lite småbuffar och kullerbyttor,är så byxlinningen rör sig lite i bland känns det som,kan nämligen inte se den längre...:o:angel::love:

Nån mer med "tidsinställd" bebis? Jag känner buffar mellan 9-11,sen är det lugt fram tills ca 18-19,då börjar det buffas lite igen en timme,sen vid 23-tiden ungefär är det mest rörelser på hela dagen,fram till 01 ca.

Senast ändrad:

När jag väntade Molly så sparkade hon mest på nätterna oftast mellan ett och fyra ungefär, det var alltså omöjligt att vända tillbaka dygnet när man inte hade sina jobbnätter.
Jag var livrädd att jag skulle få en nattvaken bebis, men hon sov 21 till 10 med uppvak för amning kl 23-24 och 06-07 ca.
Helt perfekt mao.
Jag har beställt en till sådan bebis :D

Känner mig deprimerad :(.
Jag vet att det är fullt normalt att man kan bli det när man är gravid då jag var det större delen av förra graviditeten också, men jag trodde eller hoppades att det skulle kännas bättre den här gången.
Förra graviditeten åt jag antidepprisiva och fick stanna på bb i 4 dygn pga att de var tvungen att övervaka lillan så att hon inte var påverkad av medicinen.
Fan vad hemsk jag kände mig då.
Och jag fick verkligen höra av bb personalen när jag bad om att få åka hem att det var tack vare mig som vi blev kvar där.
Själva bb-vistelsen var väldigt kaotisk, besöksförbud rådde då pga H1N1 så sambon fick inte hälsa på, jag var helt ensam och mådde skit.
Olika personal stormade in i rummet och ryckte och slet i bebisen och mina bröst var femte minut och alla kom med olika bud, jag och bebisen fick aldrig vila.
Mycket motvilligt kunde jag få en alvedon när jag hade ont efter stygnen, men det var bara när jag hade tur.
Ibland kom det in dementa tanter på rummet då bb-avdelningen delas med gyn, man kände sig väldigt orolig när de skulle komma in och tafsa på bebisen och man inte visste vart de hade varit med händerna innan :crazy:.

Jag vill absolut inte skrämma upp någon då detta nog bara är på mitt sjukhus som är det sjukhus som sparar mest pengar i landet och äver har flest missnöjda patienter.
Men själva upplevelsen tynger mig rejält. Jag är livrädd att hamna på bb igen. Min värsta skräck är att något händer med mig eller bebisen så att jag måste hamna där, jag får panikångest när jag grubblar på det för mycket.
Förlossningsavdelningen var jättebra, men bb får jag rysningar av när jag tänker på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 328
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar