SpännandeOch jag har den 27
Köpte ett skötbord igår och ska plocka ur en byrå till kläderna.
Funderar på om man skulle köpa sig ett par gravidbyxor också, kan vara kul att ha något annat än mjukisbyxor på sig som ändå är bekvämt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SpännandeOch jag har den 27
Segt just nu tycker jag... Vecka 20 (19+0) idag, en dryg vecka till RUL. Dagarna är rätt händelselösa, jag känner mig lite nedstämd. Blir förhoppningsvis bättre efter ultraljudet. Känner bebis nästan dagligen, men fortfarande så diffust att jag inte med säkerhet kan säga att det är bebis. Trodde nog inte att det skulle vara så diffust med andra barnet, men jag har ju moderkakan i framkant vilket säkert kan förklara.
Såg de på senaste ultraljudet hur moderkakan ligger eller hur vet man det?Segt just nu tycker jag... Vecka 20 (19+0) idag, en dryg vecka till RUL. Dagarna är rätt händelselösa, jag känner mig lite nedstämd. Blir förhoppningsvis bättre efter ultraljudet. Känner bebis nästan dagligen, men fortfarande så diffust att jag inte med säkerhet kan säga att det är bebis. Trodde nog inte att det skulle vara så diffust med andra barnet, men jag har ju moderkakan i framkant vilket säkert kan förklara.
Spännande
Köpte ett skötbord igår och ska plocka ur en byrå till kläderna.
Funderar på om man skulle köpa sig ett par gravidbyxor också, kan vara kul att ha något annat än mjukisbyxor på sig som ändå är bekvämt.
Ja den infon fick jag på KUB. Det är nog inte alltid de nämner det dock, om allt är som det ska och den inte ligger "i vägen". Men att den ligger i fram brukar fördröja att man känner bebis, därför brukar de nog nämna det.Såg de på senaste ultraljudet hur moderkakan ligger eller hur vet man det?
Jag kan hålla med om att graviditetsveckorna går fort, mer livet som gravid som känns segt. Mår fortfarande illa, kan inte alls njuta av min semester som jag hade velat. Men i morse kände jag faktiskt flera tydliga buffar från lillebryster, åh som jag längtat!Tycker att det går så fort
19+2 för mig och tycker nyss det var v 8. Känner också av bebis varje dag, hela tiden känns det som, verkar som om han aldrig sover. Det både syns och känns tydligt från utsidan. Det är så mysigt och har saknat det
Moderkakan ligger bak och högt, precis som med dottern.
RUL avklarat och allt såg fint ut Jag blev möjligtvis lite besviken på att det inte var en lika enorm upplevelse som med dottern, då grät jag och var helt överväldigad. Nu drog jag en lättnadens suck när jag såg hjärtat slå och sen kändes det inte så mycket mer, även om det såklart är häftigt att se den och hur mycket undersökningar de kan göra och så.
Vi tog inte reda på kön, men hon höll på väldigt länge och mätte lårbenet och jag kunde inte undgå att titta... Jag tror på flicka, men kan ju såklart inte vara säker.
Hur mår ni andra?
Så skönt!!
Jag har en dotter sedan tidigare och en pojke nu, vet man bara vart man ska kika så ser man väldigt tydlig skillnad
Jag tror att jag har en del sammandragningar på em. Hade ingenting med dottern förens v 37-38 och då var det rätt rejält när jag fick för fort eller sprang. Men nu kommer det mer spontant. Tror iaf att det är sammandragningar. Gör inte direkt ont men är obehagligt och jag blir lite illamående. Chefen frågade idag hur jag tänker kring hur länge jag ska jobba och om vi ska ansöka om graviditetspenning. Det skulle innebära att jag bara skulle jobba i 2 mån till
Hur länge tänker ni jobba? Om allt går bra dvs.
Har börjat klippa ut bebiskläder att sy nu
Mysigt att sy kläder @viadukt Jag längtar efter att börja plocka fram klädlådor och sortera, men känns tidigt än. Ska försöka måla om kommande bebisrummet så har vi ett fräscht rum att lägga in allt i sen.
Vad roligt att sy själv, önskar ibland att jag kunde det. Finns så mycket fina tyger och verkar framförallt praktisktJa, jag syr alla dotterns kläder. En del även till mig själv också. Det är himla roligt!
Vad roligt att sy själv, önskar ibland att jag kunde det. Finns så mycket fina tyger och verkar framförallt praktiskt