Vinterföräldrar -18/19

Magen är tokstor, men det var den med ettan också så det var väntat. Tycker dock att den är stor på ett jobbigt sätt, spänd och öm. Känns som att jag har 10 liter fostervatten, gör ofta ont. Illamåendet håller i sig, kräktes upp frukosten senast igår, i vecka 19 :(:down:
Usch, lider med dig! Jag kräks också fortfarande:meh: dock inte hänt på några dagar nu iaf så jag hoppas att det är det nya nu.

Lider med er som kräks :( Jag har som tur är sluppit det hittills, men har de senaste morgnarna vaknat och känt mig lite lätt åksjuk så jag hoppas verkligen att det inte slår till nu O_o

Här har det dock kommit en blödning till, två veckor efter den första. Hade börjat slappna av ordentligt men då kom den :meh: Inte så stor och bara när jag torkade mig, en gång i förmiddags och sen inget mer hittills. Sååå, jag försöker att fortsätta chilla helt enkelt. Ingen smärta och fortsatta graviditetssymptom, ingen kraftig blödning. Bara att hålla tummarna typ :p Läser samma text om och om igen på 1177: "Det är vanligt att få en blödning ur slidan, särskilt under första halvan av graviditeten." "...ofta beror blödningen på något annat [än missfall]." Vanligt! Aaaandaaas.

Har fått tid för KUB-ultraljud, såg jag när jag loggade in på 1177 :) 22 augusti är det dags. Så nu hoppas jag att det är en liten levande krabat där inne som vi får kika på :heart

Lider med er som kräks :( Jag har som tur är sluppit det hittills, men har de senaste morgnarna vaknat och känt mig lite lätt åksjuk så jag hoppas verkligen att det inte slår till nu O_o

Här har det dock kommit en blödning till, två veckor efter den första. Hade börjat slappna av ordentligt men då kom den :meh: Inte så stor och bara när jag torkade mig, en gång i förmiddags och sen inget mer hittills. Sååå, jag försöker att fortsätta chilla helt enkelt. Ingen smärta och fortsatta graviditetssymptom, ingen kraftig blödning. Bara att hålla tummarna typ :p Läser samma text om och om igen på 1177: "Det är vanligt att få en blödning ur slidan, särskilt under första halvan av graviditeten." "...ofta beror blödningen på något annat [än missfall]." Vanligt! Aaaandaaas.

Har fått tid för KUB-ultraljud, såg jag när jag loggade in på 1177 :) 22 augusti är det dags. Så nu hoppas jag att det är en liten levande krabat där inne som vi får kika på :heart

Jag hade små blodblandade flytningar efter sex den första halvan av graviditeten (troligen pga sköra slemhinnor) supernojig då jag även hade på samma sätt vid mitt MA. Gossen mår i alla fall bra och ligger här brevid och äter

Apropå järntabletter- min bm sa vid inskrivningen att det kanske kommer att behövas från v.20, men sen har jag inte hört någonting mer sen dess. Hör de av sig om värdena är låga att jag måste börja ta dem eller hur får jag reda på det? Står det på mina sidor på 1177?

Jaha, då har jag fått känna av gravidhormonerna på riktigt :idea: Bröt ihop och störtgrät idag pga ett missförstånd där jag helt plötsligt kände mig totalt ensam och övergiven :p kände mig som ett barn när jag grät i telefon när jag pratade med mamma... Jag brukar ändå vara ganska sansad :D

Har ni blivit mer känsliga?

Glöm vad jag sa. Jag är inte gravid längre. Missfall. 11+0. Så jävla ledsen. Fick se det lilla fostret. Ca 3 cm lång med fingrar och tår och allt :cry:

Jag har nog mått aningens bättre nu ett par dagar, peppar peppar. Men hållt igång rätt bra ett par dagar och gått/stått mycket och ikväll har jag haft vansinnigt mycket sammandragningar :crazy::crazy: Några nästan lite onda. Så nu blir det några dagars lugn och ro.

Glöm vad jag sa. Jag är inte gravid längre. Missfall. 11+0. Så jävla ledsen. Fick se det lilla fostret. Ca 3 cm lång med fingrar och tår och allt :cry:
Beklagar verkligen och Sänder dig massor med styrkekramar :heart jag fick också ett missfall innan min nuvarande graviditet så jag vet precis hur det känns :heart kram

Tack hörni :heart

Jag hade egentligen känt på mig det hela dagen, jag fick molande värk i mage och rygg som aldrig gick över. Till och från ganska ont i ryggen, långt ner. Sen en till lite större blödning på kvällen och smärtorna tilltog. Det kändes helt enkelt inte normalt, "det ska nog inte vara såhär". Värre och värre smärtor och kraftig blödning innan den lilla kom ut. Chocken när jag såg den... :cry: Något som skulle kunna vara en liten moderkaka eller liknande kom också ut någon timme senare, och lite annat äckligt slemmigt klumpigt under natten. Och mycket blod. Så man kan säga att min kropp gjorde det väldigt tydligt för mig. På ett sätt var det faktiskt en lättnad, att jag inte behövde fundera längre. Det är alltid bättre att veta.

Jag fick i mig värktabletter, när det redan är kört finns det ju ingen vits att ha mer ont än nödvändigt. Under dagen var det lugnt, men i natt (precis ett dygn efteråt) fick jag en rejäl sväng av smärta igen som kom i vågor. En vän trodde att det kunde vara som eftervärkar, att livmodern ska dra ihop sig igen. Hela förloppet kändes liksom som en lightversion av värkarbete (inte för att jag fött barn men vet ju teoretiskt vad som händer), så det kanske inte är helt otroligt. Det är väl egentligen samma grej som händer, bara att det inte är ett fullt utvecklat barn.

Nu är det väl bara att ta det lugnt och vänta ut blödningarna och att testa negativt. Det känns tungt men livet går vidare.

Jag håller tummarna för att det går bra för alla er andra och så hoppas jag få vara med i en ny tråd snart :heart

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Berättade för chefen idag. Fick inte ens ett grattis. Jag var beredd på att det inte skulle bli några vilda gratulationer, det är rätt ansträngt på jobbet personalmässigt, men ett gratis kunde han bjudit till med iaf tycker jag. Istället fick jag ännu mer dåligt samvete över att jag ska gå hem igen. Som om jag inte var medveten om hur mycket vi jobbar och kämpar och hur svårt det är med rekrytering... Jag är redan lite less på mitt jobb och min arbetsgivare, känner inte att jag får något för allt slit jag gör, det blev inte bättre nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 712
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 872
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd