Kul med en uppdatering från er! Stort att även trådens minsting (eller minns jag fel nu?) fyller 2! Och vad härligt att det händer så mycket!
Jag har trott så länge att kotten tal ska lossna men det är verkligen ett steg fram och så ett tillbaka igen, han testar något litet men sen går han tillbaka till att bara säga Dä, typ.
Eller, egentligen är jag kanske "orättvis" för ibland säger han (tror jag) både
titta och
sitta,
jita (rita eller rida) och nån enstaka gång har han sagt vad jag tolkade som "vill ha den". Och så försöker han säga färgernas namn (även om alla låter likadant -
gluö - och imorse sa han för första gången
mormor även om det sen bara blev babba och mamma när jag frågade om henne.
Babba kan för övrigt vara både mamma och pappa eller hans eget namn så det gäller att hänga med... Det är lite som att kotten inte riktigt kopplar ihop att olika ord betyder olika saker när han ska säga dom själv.
Försöker att inte vara "otålig" men det är också frustrerande att han som trots allt är rätt så kommunikativ och verkar ha mycket han vill göra sig förstådd om ändå inte får till det med det verbala, och att märka att även de allra yngsta på fsk pratar både mer och så mycket tydligare... (jag
vet ju att alla barn fokuserar på olika saker och utvecklas på olika sätt, och jag har ett par bekanta och kollegor vars barn började prata närmare 3 årsdagen, men ändå. Det vore så skönt om det kunde lossna...)