Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig uppsyn! :love:
Ja, han älskar att bada :love:

Och visst gör månaderna skillnad, med tanke på hur mycket kotten kan nu som han inte kunde som 4-månaders tex.
Satt också sist på bvc och funderade på om kotten kom ihåg att han varit där tidigare. För mig är ju en månad kort tid, men för honom motsvarar det ju en sjättedels livstid, för mig motsvarar det nästan 6 år. Dvs man kanske minns, men det hinner rinna mycket vatten under broarna från gång till gång :p

Nu har sambon och kotten åkt för att träffa lite kompisar till sambon och deras barn. Vad ska jag hitta på med all egentid?! :eek::D
Blir nog inte så svårt iofs, dammsuga ostört och sen en bra tv-serie känns mycket lockande. Eller kanske i motsatt ordning :p
Saknar dock kotten redan, efter tio minuter :angel:

Och plötsligt fanns ett nytt litet risgryn i munnen :o Dock inte alls den tand vi trodde (där blåmärket var, det är för övrigt borta igen) utan tanden till höger om de två första i underkäken har nu kikat fram :)

Skickade ju in en ansökan i söndags. Blev uppringd i måndags. Var där på intervju i onsdags. Jag drog till med en rätt schysst löneökning som löneanspråk :laugh: Vet att jag låg rätt bra till då jag är behörig, och de inte haft några andra sökande. Inte har jag bråttom att hitta något heller, medan de krisar. Idag kom vi överens om lönen, strax under mitt förslag men ändå helt ok. Innebär ändå att jag höjt min lön med 10000 på två år, utan att behöva byta kommun. Bara byta arbetsplats efter föräldraledighet. Börjar efter jul :D Och! Det bästa. En av mina bästa vänner jobbar där, så vi ska få jobba tillsammans igen :) :bump:

Skickade ju in en ansökan i söndags. Blev uppringd i måndags. Var där på intervju i onsdags. Jag drog till med en rätt schysst löneökning som löneanspråk :laugh: Vet att jag låg rätt bra till då jag är behörig, och de inte haft några andra sökande. Inte har jag bråttom att hitta något heller, medan de krisar. Idag kom vi överens om lönen, strax under mitt förslag men ändå helt ok. Innebär ändå att jag höjt min lön med 10000 på två år, utan att behöva byta kommun. Bara byta arbetsplats efter föräldraledighet. Börjar efter jul :D Och! Det bästa. En av mina bästa vänner jobbar där, så vi ska få jobba tillsammans igen :):bump:
Grattis, vad roligt!
Löneökning under f-ledighet gillar jag också, och jag slapp som tur var byta arbetsplats. "Räckte" med att chefen nog var orolig för att jag skulle göra som du, dvs hitta nytt jobb under ledigheten, så vid lönesamtalet i våras fick jag ju min största ökning någonsin sen jag började jobba :)

Grattis, vad roligt!
Löneökning under f-ledighet gillar jag också, och jag slapp som tur var byta arbetsplats. "Räckte" med att chefen nog var orolig för att jag skulle göra som du, dvs hitta nytt jobb under ledigheten, så vid lönesamtalet i våras fick jag ju min största ökning någonsin sen jag började jobba :)

Jag har inte alls varit sugen på att gå tillbaka till min förra arbetsplats, men nu har hela ledningen slutat så nu kanske det blir bättre där ;)

Skickade ju in en ansökan i söndags. Blev uppringd i måndags. Var där på intervju i onsdags. Jag drog till med en rätt schysst löneökning som löneanspråk :laugh: Vet att jag låg rätt bra till då jag är behörig, och de inte haft några andra sökande. Inte har jag bråttom att hitta något heller, medan de krisar. Idag kom vi överens om lönen, strax under mitt förslag men ändå helt ok. Innebär ändå att jag höjt min lön med 10000 på två år, utan att behöva byta kommun. Bara byta arbetsplats efter föräldraledighet. Börjar efter jul :D Och! Det bästa. En av mina bästa vänner jobbar där, så vi ska få jobba tillsammans igen :):bump:

Grattis! Så roligt, och så snabbt det gick! :bump:

*kl*
Idag har lilla A haft en tuff dag med sjukhusbesök (inte för hans del) och därefter många timmars parklekshäng, men han har varit tapper trots märklig sömn! Annars har han tyvärr lystnat på @Positron s barn om att man alltid ska ändra sig när föräldrarna börjar bli för säkra i hur livet är, så helt plötsligt har han smällt till med några riktigt långa sovpass på dagen. Förutsatt att jag ligger med då. Och det är sommarlov en vecka till :meh: (meh ur sovsynpunkt, annars har jag så mycket mer jag hade velat hinna med tillsammans med lediga barn!)

*kl*
Idag har lilla A haft en tuff dag med sjukhusbesök (inte för hans del) och därefter många timmars parklekshäng, men han har varit tapper trots märklig sömn! Annars har han tyvärr lystnat på @Positron s barn om att man alltid ska ändra sig när föräldrarna börjar bli för säkra i hur livet är, så helt plötsligt har han smällt till med några riktigt långa sovpass på dagen. Förutsatt att jag ligger med då. Och det är sommarlov en vecka till :meh: (meh ur sovsynpunkt, annars har jag så mycket mer jag hade velat hinna med tillsammans med lediga barn!)
Så himla typiskt av lilla A att sova länge! :p nä, skämt åsido så blir det ju ett riktigt dilemma när man som du har större barn också. Men det låter ganska mysigt också :heart
Kotten förvånade oss igår genom att sova tre timmar (!) på eftermiddagen. Har ju inte hänt annars sen gud vet när. Så igår och idag har det bara blivit tre sovstunder utöver natten, ganska skönt. Han vill ogärna sova i vagnen just nu (på promenader somnar han öht inte längre, det är för spännande :p ) utan somnar bäst i sele. Funderar på om det har något emot göra med att han ska vara i separationsångest-period nu enligt Wonder weeks...

Grattis, vad roligt!

Jag fick också en redig löneökning innan föräldraledigheten. :up:

De senaste nätterna har inte alls varit roliga, lilla F har vaknat varje-varannan timme, vilket resulterat i usel sömn för oss båda. Hon har fått upp två tänder nu och även varit förstoppad - inte bajsat på 4 dagar förrän ett lass idag, så den dåliga sömnen kan ha berott på det. Hon har även varit väldigt svårsövd på dagarna och det som funkar är att ta upp henne hud mot hud, låta henne amma och marschera på stället. :arghh: I helgen får jag iaf sova ut.

Idag har hon varit vaken nästan hela dagen :eek: varit heeeeelt omöjlig att söva. Men ändå har hon inte varit jobbig under dagen, trots brist på sömn..... totalt har hon väl sovit knappt 1,5h på hela dagen. En halvtimme första gången hon somna (vilket var väldigt sent, först vid 13-tiden) och sen till slut sov hon 1h igen senare.

Somnade först för natten vid 22-tiden... bet inte vad det är som händer, värmen igen som kom tillbaka kanske?.. Vi har iaf inte orkat bråka med henne bara för att hon SKA sova, om hon ändå varit på bra humör annars liksom.

Får se när hon vaknar imorgon, hon borde ju ta sovmorgon för att ta igen tänker jag :p

Så himla typiskt av lilla A att sova länge! :p nä, skämt åsido så blir det ju ett riktigt dilemma när man som du har större barn också. Men det låter ganska mysigt också :heart
Kotten förvånade oss igår genom att sova tre timmar (!) på eftermiddagen. Har ju inte hänt annars sen gud vet när. Så igår och idag har det bara blivit tre sovstunder utöver natten, ganska skönt. Han vill ogärna sova i vagnen just nu (på promenader somnar han öht inte längre, det är för spännande :p ) utan somnar bäst i sele. Funderar på om det har något emot göra med att han ska vara i separationsångest-period nu enligt Wonder weeks...

Eller hur, aldrig är man nöjd :p. De stora barnen har i och för sig skött sig utmärkt och läst/lyssnat på ljudbok, men lite pyssel är det ändå. Grattis till tretimmarsluren! :)

De senaste nätterna har inte alls varit roliga, lilla F har vaknat varje-varannan timme, vilket resulterat i usel sömn för oss båda. Hon har fått upp två tänder nu och även varit förstoppad - inte bajsat på 4 dagar förrän ett lass idag, så den dåliga sömnen kan ha berott på det. Hon har även varit väldigt svårsövd på dagarna och det som funkar är att ta upp henne hud mot hud, låta henne amma och marschera på stället. :arghh: I helgen får jag iaf sova ut.

Äsch, så jobbigt! :( Men idag är det fredag, helgen är nära! :heart

Idag har hon varit vaken nästan hela dagen :eek: varit heeeeelt omöjlig att söva. Men ändå har hon inte varit jobbig under dagen, trots brist på sömn..... totalt har hon väl sovit knappt 1,5h på hela dagen. En halvtimme första gången hon somna (vilket var väldigt sent, först vid 13-tiden) och sen till slut sov hon 1h igen senare.

Somnade först för natten vid 22-tiden... bet inte vad det är som händer, värmen igen som kom tillbaka kanske?.. Vi har iaf inte orkat bråka med henne bara för att hon SKA sova, om hon ändå varit på bra humör annars liksom.

Får se när hon vaknar imorgon, hon borde ju ta sovmorgon för att ta igen tänker jag :p

Hoppas ni fick/får sovmorgon då!

Blev det sovmorgon idag? :) hoppas det för er skull!

*kl*
Hehe
Jag vågar knappt skriva hur nöjd jag är över att M sover på bestämda klockslag numera:nailbiting: Rutiner:heart

M kan ibland ta en lur på 1-2 timmar mitt på dagen men även för oss är det förutsatt att jag ligger bredvid med öppen bar:grin:
Nätterna är rätt knöliga sen en tid tillbaka, det känns som att hon tar igen all närhet hon inte kräver på dagtid. Jag försöker bära och vara nära och erbjuda amning så mycket jag kan och hinner om dagarna men hon vill mest pilla med sitt egna...

Psppan började jobba efter semestern i måndags så jag har varit ensam med båda barnen (förskolan börjar på måndag), det har känts måste jag erkänna! Man vänjer sig fort med att vara två vuxna hemma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 527
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka