Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt när man hör små ord i deras prat! Kotten skriker också ibland lite gällt på ett sätt som jag bara kan likna vid Mormor i Jonas Gardell pjäs Mormor gråter :rofl:

(bla 2 min och 33 s in i klippet)

:rofl:

Här hemma säger vi att lilla A:s första mening var ”Jag vet inte” - här om veckan svarade han det när sambon frågade något. Inte orden såklart, men melodin i meningen - det var så att både jag och sambon och den närvarande storebrorsan tittade på honom och utbrast ”Nähä, du vet inte!” :D

Här är det mest gaga och dada och pruttljud (ibland med munnen full med mat), inte så mycket m-ljud än :cautious:
Men pratas gör det för fullt, hon har långa utläggningar ibland, ser ut som hon berättar något mycket viktigt. :D

Tänk, här berättar hon så mycket viktigt och ni förstår inte ens vad hon säger! :meh:;)

Inatt hade vi ingen vaken-lekperiod! :bow: Bara lite halvsovsnde krypträning :D
Kotten upptäckte också det här med att sova på magen för första gången, han har sovit på (vänster)sidan i någon månad men inatt la han sig plötsligt platt på magen och sov väldigt gott! Jag var dock lite nojig och var tvungen att ligga med handen på hans rygg en stund och känna att han andades :angel:trots att jag vet att han kan vända sig som han vill.

Lilla A har också börjat sova på mage till och från, det är uppenbarligen väldigt skönt! (Jag håller med honom!) Men jag passar ändå på att vända honom på rygg när jag själv lägger mig :o

L har börjat somna så sent på kvällarna :cautious: Igår inte förrän 23.30. Ändå vaknade hon ca 7.30 imorse pga storebrors oväsen. Jag hoppas det är fasen hon är i, och att hon inte ska hålla på att vara uppe sent om kvällarna. Det resulterar i en trött mamma...

Igår var barnen billiga. :meh: Ingen hemlighet att jag inte är överförtjust i småbarnsåren, men igår var de väldigt intensiva och missnöjda med massa skrik och gnäll. Då ville jag mest stänga in mig ensam i ett mörkt rum :angel:

Idag har jag faktiskt sökt ett jobb. Inte pga att barnen är jobbiga :D Men tror vi ändrar planerna lite så att jag börjar jobba i januari.

Spännande! Vad är det för jobb (om du vill berätta)? :)

Angående pratande med konsonanter är lilla F inte i närheten av det ännu, om man inte räknar med mamama när hon är ledsen som @Cattaflajna s bebis. :p Överlag pratar hon väldigt lite med mig eller min man, min mamma, svärmor och svägerska kan hon däremot ha långa konversationer med. Vår teori är att hon inte har så mycket att berätta för oss, då vi är med henne hela tiden haha.

Överlag skyndar vi oss långsamt, hon är visserligen bara 5,5 månad (och född 1 vecka för tidigt). Märker dock att vi är "efter" i sådana här trådar, men bra att få lite förvarning vad som komma skall. :p

Idag blir lillan 6mån :D
Det känns helt orimligt, hon låg ju nyss i magen och samtidigt känns det som hon alltid funnits :rofl: men tiden går ju betydligt fortare med henne på utsidan. Ikväll ska vi testa välling :D

Det känns helt orimligt, hon låg ju nyss i magen och samtidigt känns det som hon alltid funnits :rofl: men tiden går ju betydligt fortare med henne på utsidan. Ikväll ska vi testa välling :D

Känner igen känslan att man haft barn/varit förälder för alltid, hur det var innan kan man knappt förstå. Ändå är det ju ingen tid alls egentligen. Hoppas vällingen slinker ned och hon blir mätt på den!

Överlag skyndar vi oss långsamt, hon är visserligen bara 5,5 månad (och född 1 vecka för tidigt). Märker dock att vi är "efter" i sådana här trådar, men bra att få lite förvarning vad som komma skall. :p

L är 8,5 mån och skyndar också långsamt :D Hon tar det med ro, kryper inte men kan förflytta sig lite fram och tillbaka genom att snurra/trycka sig bakåt.

De där med när man bör sänka spjälsängen... upptäckte att nya uppdateringen i att lägga sig på mage och kika över kanten är att hålla en hand på kanten så överväger om vi ska ta å sänka ner den i botten innan han klurar ut hur man drar sig upp :crazy:

Härligt när man hör små ord i deras prat! Kotten skriker också ibland lite gällt på ett sätt som jag bara kan likna vid Mormor i Jonas Gardell pjäs Mormor gråter :rofl:

Här va första vi lyckades höra samma "nej!" som vi säger till hunden, vi båda kollade på varann å bara "hörde du oxå de?" :o ett hej blev det dagen efter och när han blir frustrerad så börjar han med ma-ma-ma-ma :angel:

Här har det varit lite gnälligt idag. Tyckte L var lite varm nu på eftermiddagen så kollade tempen och det var 39 graders feber :( Hon fick en alvedon och nu har hon somnat i min famn i alla fall. Stackars liten.

De där med när man bör sänka spjälsängen... upptäckte att nya uppdateringen i att lägga sig på mage och kika över kanten är att hålla en hand på kanten så överväger om vi ska ta å sänka ner den i botten innan han klurar ut hur man drar sig upp :crazy:

Var med om samma igår. Sänkte de. Idag

Känner samma här, åldersskillnaden i tråden känns fortfarande stor! ... men den krymper ju stadigt :)

Gratulerar! :bump: Lilla A passar på att fylla fem månader idag också (och femåringen blir 5 år och 7 månader, har vi räknat ut :D)

Nu är det dags att byta spädbarnsbadbaljan mot något större tror jag, för ikväll satt kotten stadigt hela badet igenom :heart

Bifogade filer

• 20180806_223353.webp
    20180806_223353.webp
    152,5 KB · Visningar: 21
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 093
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 527
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka