Tommee tippee Any time har vi. Måste beställa nya snart, tycker 0-6 månader börjar bli för litenWow! Måste också genast prova den där nappen. Verkar finnas flera modeller, vilken har ni?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tommee tippee Any time har vi. Måste beställa nya snart, tycker 0-6 månader börjar bli för litenWow! Måste också genast prova den där nappen. Verkar finnas flera modeller, vilken har ni?
Jag längtar faktiskt efter att kotten ska bli större Han är underbar nu men SOM jag längtar efter att kunna kommunicera, att han ska lära sig krypa och gå och upptäcka saker... Sen kommer jag säkert sakna bebistiden, men jag har alltid sett "mina framtida barn" som typ 7-8 år i fantasin, så den åldern längtar jag mycket efter!Det kommer bli lättare framöver - sambon jobbar två veckor till och sen semester. Och från och med i höst är han hemma alla fredagar. Vilket känns otroligt skönt!
Nästan alla med bebisar säger hela tiden ”åh stoppa tiden, det går för fort” - jag får nästan dåligt samvete när jag tycker tvärtom. Känns nästan lite tabu. Bebistiden kan visserligen vara lite mysigt ibland med en sovande bebis i knäet, men mestadels tycker jag det är rätt trist och jobbigt rent ut sagt. SÅ mycket lättare och roligare när de blir lite större och kan gå osv.
Wow! Måste också genast prova den där nappen. Verkar finnas flera modeller, vilken har ni?
Lider med er med bilhatare! Kotten avskydde bilen under någon månads tid, vägrade sova och skrek hela tiden... Fick försöka köra och samtidigt sträcka mig bak till honom och tvångshålla nappen i munnen på honom. Sen blev han mer intresserad av sina leksaker och började nog också förstå att jag satt där i framsätet, så nu roar han sig själv med en leksak eller somnar i bilen igen, kan till och med sitta och skratta åt saker han ser genom vindrutan
Verkar vara likadan mundel som våra när jag googlar (var nyfiken ). För övrigt så sjukt irriterande att det nästan aldrig är bild på mundelen av napoen i webshopen, bara skölden. Det är ju inte som att bebis tar nappen bättre för att skölden är snyggVi har denna:
https://www.apotea.se/tommee-tippee-sugnapp-air-style-0-6-månader
Angående att somna av sig själv, det har hänt så många/få gånger att jag kan räkna det på ena handens fingrar och tror 95 % av alla bebisar behöver hjälp att somna (obs inte statistiskt säkerställt).
Det började han med förra veckan typ, så hon har god tid på sigJag märker hur stor skillnad det är på lilla F och de flesta av bebisarna i denna tråd som är större, hon noterar inte något utanför bilen ens. Spännande dock att se hur hon blir alltmer "vaken" dag för dag!
Och när det nu blev en så enorm sovmorgon imorse blir dagsvilan därefter.. En dryg halvtimme imorse (enormt svårsövd), en halvtimme i famnen när jag fikade med föräldragruppen, sen tre vakna stimmiga timmar med två misslyckade sövningsförsök som slutade med att jag grät och gav upp innan han tillslut slocknade i vagnen igen. Ny halvtimme, vaknade sen grinig(!) och fick följaktligen somna om igen efter en kvart.
Så totalt 0,75+0,5+0,5+vad det nu blir den här gången mot gårdagens 1+1+2+0,5. Då undrar jag ibland om det ens är värt att han sover "länge"...
Många har tipsat mig om Rulla vagns sovschema (där man matar in bebis ålder och när hen vaknar och får upp tider när man ska lägga sovstunderna och nattningen) för att få bukt med morgnarna. Spontant är jag tveksam, eftersom klockan 4 för det första inte ens går att välja Skämt åsido, jämfört med förslaget man får så är vårt schema en perfekt dag förskjutet kanske 30-60 minuter men i övrigt är det ju typ så vi jobbat hela våren, med regelbundna stunder att sova så vet inte om det skulle revolutionera något att försöka sova typ 30 minuter tidigare hela tiden, känns snarare svårare.
Någon som provat deras schema? Googla Rulla vagn sovschema så hittar ni lätt, ifall ni inte sett det
Tråkigt. Här fasas det också för längre bilresor, det är ingen favorit alls.
Ska se om jag hinner läsa ifatt nu när barnen och gubben somnat om. Vi packade igår in hela familjen i bilen och körde till Öland. Första halva sträckan knölsov båda barnen. Men då valde vi att stanna för mat, H och hunden behövde kissa samt att alla behövde sträcka på sig.
Det är roligt att se hur olika barnen är. H är väldigt restriktiv (heter det så?) och blir otroligt blyg och bara mamma och pappa duger. Medan R glatt jollrande hoppar från famn till famn.
Men så fort det började pratas om jordgubbar så släppte Hs blyghet och vi tillbringade kvällen med att länsa jordgubbslandet.
Båda barnen har sovit otroligt oroligt och Rs vakna tidigt period är tyvärr ingen engångs händelse. 04 var lagom idag och då väckte hon även resten av familjen. Men nu har hon somnat om igen. H och jag tittar på masha och björnen.
Åh, det är så jobbigt när det blir i ofas! Vi låg ju perfekt i fas med mat och sömn i måndags, så bra har ju inte kotten sovit på jättelänge. Idag är vi mer i otakt, han vaknade tidigt imorse igen men var trött och ledsen och ville bara bli buren istället för att leka i spjälsängen (som han oftast får göra när han vaknar så tidigt) så stackars sambon fick en intensiv morgon. Nu sover han iallafall sin andra tupplur för dagenVi sitter hos mäklaren då vi skriver på papper för att sälja vår lägenhet idag. Lilla F är trött men har svårt att komma till ro, hon orkar inte amma/äta mer och då svår att söva utan det tricket. Hoppas vi blir klara snart så kommer hon sova i bilen på väg hem.
Låter bra för vi har faktiskt beställt en sådan!Tipsar förresten om aeromoov-dyna till bilen, iallafall ifall ni har bebis som blir väldigt svettig och varm om ryggen i bilen. Så var det här, vilket garanterat bidrog till missnöjet, men märkte stor skillnad också när vi skaffade en sån till babyskyddet
Tipsar förresten om aeromoov-dyna till bilen, iallafall ifall ni har bebis som blir väldigt svettig och varm om ryggen i bilen. Så var det här, vilket garanterat bidrog till missnöjet, men märkte stor skillnad också när vi skaffade en sån till babyskyddet
Idag blir nog en intensiv start på midsommar. Kotten och jag ska på öppna förskolans sommarsvslutning, därefter möta upp sambon och storhandla. Imorgon kommer nämligen kompisar hit för att fira midsommar. Det blir förvisso knytkalas, men ändå en del att fixa, städa av lite och förbereda lite käk. Det är tradition att fira ihop, och förra året konstaterades att eftersom vi köpt hus precis, så skulle firandet bli hos oss 2018. Minns att jag satt där och var gravid i hemlighet och funderade hur livet skulle se ut om ett år. Nu vet jag