Och när det nu blev en så enorm sovmorgon imorse blir dagsvilan därefter.. En dryg halvtimme imorse (enormt svårsövd), en halvtimme i famnen när jag fikade med föräldragruppen, sen tre vakna stimmiga timmar med två misslyckade sövningsförsök som slutade med att jag grät och gav upp
innan han tillslut slocknade i vagnen igen. Ny halvtimme, vaknade sen grinig(!) och fick följaktligen somna om igen efter en kvart.
Så totalt 0,75+0,5+0,5+vad det nu blir den här gången mot gårdagens 1+1+2+0,5. Då undrar jag ibland om det ens är värt att han sover "länge"...
Många har tipsat mig om Rulla vagns sovschema (där man matar in bebis ålder och när hen vaknar och får upp tider när man ska lägga sovstunderna och nattningen) för att få bukt med morgnarna. Spontant är jag tveksam, eftersom klockan 4 för det första inte ens går att välja
Skämt åsido, jämfört med förslaget man får så är vårt schema en perfekt dag förskjutet kanske 30-60 minuter men i övrigt är det ju typ så vi jobbat hela våren, med regelbundna stunder att sova så vet inte om det skulle revolutionera något att försöka sova typ 30 minuter tidigare hela tiden, känns snarare svårare.
Någon som provat deras schema? Googla Rulla vagn sovschema så hittar ni lätt, ifall ni inte sett det