Heja dig!Idag har jag för övrigt sprungit! En åskådare kanske skulle ha kallat det lufsat/joggat och distansen var oerhörda ~600 m, men ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heja dig!Idag har jag för övrigt sprungit! En åskådare kanske skulle ha kallat det lufsat/joggat och distansen var oerhörda ~600 m, men ändå!
Hennes andra tips för underhållning vid magläge är att ha två understimulerade hundar som försöker få igång henne i någon slags lek. De levererar diverse prylar för att se om hon tänker kasta eller kampa liteBöckerna om Halvan
Däremot kan jag rekommendera böckerna om Mjau som steget efter pekböcker, och därefter böckerna om Svea (som dessutom är riktigt snygga ) och Max & Maja (de som är riktiga böcker, inte alla de som är kringprodukter förklädda i bokomslag ). Okej, jag stoppar mig själv här - är lite nördig på området
Förresten gillar lilla A också att titta på böcker när han ligger på magen, på tips från Mi-mi - men det måste vara säkerhetsavstånd till böckerna för ena katten kommer och stryker sig mot dem så att de välter
Jag har redan försökt smyga in den nordiska mytologin men det verkar bara vara jag själv som är road
Jag har lyxen att fått ärva två flyttlådor med barnböcker. Än är inte Halvan-böckerna de värsta
Jag kompenserade med att lära mig läsa tidigt och sen klarade jag mig själv om kvällarna
Serietidningar är för övrigt pest att högläsa, stackars dina föräldrar
Det är ärvda från en familj med barn som är runt 10 och yngre så det mesta är nytt och uppdaterat de är mitt i en flytt till en bra mycket mindre boyta vilket är enda skälet till att de behövde bli av med dem och då hade jag turen att bli påtänkt.Ärvda böcker är en risk! Jag fick se till att Lillebrors segelfärd lämnade hemmet i god tid innan någon hade chans att komma ihåg den... (n-ordet, kineser som heter Tjing och Tjopp, osv...). Fast den var inte ruskigt tråkig i alla fall
Den nordiska får vi ta lite senare! Femåringen kom hem för någon månad sedan med en teckning med anfallande kopparfåglar (de stymfaliska fåglarna)
Hennes andra tips för underhållning vid magläge är att ha två understimulerade hundar som försöker få igång henne i någon slags lek. De levererar diverse prylar för att se om hon tänker kasta eller kampa lite
Det är ärvda från en familj med barn som är runt 10 och yngre så det mesta är nytt och uppdaterat de är mitt i en flytt till en bra mycket mindre boyta vilket är enda skälet till att de behövde bli av med dem och då hade jag turen att bli påtänkt.
Däremot rullar den gamla versionen av Pippi på de sju haven hät hemma... men skivan är på väg att ge upp så jag litar på att problemet löser sig självt
Åh det var många gånger jag målade teckningar som gjorde min fröken fundersam böcker är bra för fantasin
(Just nu är en av mina favoriter att läsa för tvååringen "Det var det fräckaste". Överlag är det många böcker som behandlar bajs som är de mest uppskattade för tillfället)
Jag har nog svårt för böcker som handlar om vardagliga saker, t.ex. raska på nu Alfons och Emma och lillebror. Halvan-böckerna beskriver ju också saker ur verkligheten men de tilltalar nog mitt "så funkar det"-intresse.Aha, bra det! Men då blir jag ju väldigt nyfiken på vad det är för böcker där i som är värre än eländes Halvan! (Om det inte är bajsböckerna . Jag har väldigt låg tolerans för sådana, när jag bokbloggade tidigare fick jag recensionsex från ett stackars nystartat förlag som gett ut ett par böcker på temat och tja... recensionen visade väl att jag inte var köpt i alla fall )
Det är de
Och de är väl katterna mycket glada över kan jag tänka migDet låter som ett utmärkt tips! ... men tyvärr har lilla A:s försumliga föräldrar inte skaffat honom några hundar
Hennes andra tips för underhållning vid magläge är att ha två understimulerade hundar som försöker få igång henne i någon slags lek. De levererar diverse prylar för att se om hon tänker kasta eller kampa lite
Håller med om att hundar är bra underhållning Vi har ingen egen, men har passat en sen i torsdags. Och jisses vad bebis tycker den är rolig Hunden tycker i sin tur om när L har lite matrester runt munnen eller händerna. Eller när stora barnet tappar något ätbart är ju ännu bättre. Troligtvis kommer den bo några veckor hos oss i sommar, så mysigt.
Jag har nog svårt för böcker som handlar om vardagliga saker, t.ex. raska på nu Alfons och Emma och lillebror. Halvan-böckerna beskriver ju också saker ur verkligheten men de tilltalar nog mitt "så funkar det"-intresse.
När jag var liten hade jag många böcker ur en serie som hette Bland tomtar och troll som jag älskade! Sagor från de olika mytologierna var också en stor hit!
Jag hade även två böcker med samlade sagor i mer orginalversion som jag läste mycket, t.ex Riddar Blåskägg men de är väl lite väl hemska
Och de är väl katterna mycket glada över kan jag tänka mig
De skulle nog ha svårt att förlåta oss det, ja! Det räcker att vi envisas med att släpa hem bebisar hela tiden
Jag är inte så mycket för de där 2-3-ordsböckerna. Däremot har vi en bok som heter mumin leker tittut som var populär länge. Likaså de förenklade sagoböckerna som Catarina Kruusval illustrerat. Hon har också gjort böcker av olika barnsånger vilket var bra för min man som typ inte kom ihåg någon allsVi har testat att läsa böcker för större barn och hon sitter ett tag och tittar intresserat på bilderna samt lyssnar till ens röst. Vore dock roligt att ha något anpassat för bebisar, tips?
Här har vi alltid älskat Ingrid böckerna!Böckerna om Halvan
Däremot kan jag rekommendera böckerna om Mjau som steget efter pekböcker, och därefter böckerna om Svea (som dessutom är riktigt snygga ) och Max & Maja (de som är riktiga böcker, inte alla de som är kringprodukter förklädda i bokomslag ). Okej, jag stoppar mig själv här - är lite nördig på området
Förresten gillar lilla A också att titta på böcker när han ligger på magen, på tips från Mi-mi - men det måste vara säkerhetsavstånd till böckerna för ena katten kommer och stryker sig mot dem så att de välter
Håller med om att hundar är bra underhållning Vi har ingen egen, men har passat en sen i torsdags. Och jisses vad bebis tycker den är rolig Hunden tycker i sin tur om när L har lite matrester runt munnen eller händerna. Eller när stora barnet tappar något ätbart är ju ännu bättre. Troligtvis kommer den bo några veckor hos oss i sommar, så mysigt.
Vad roligt för er, speciellt när det verkar fungera så bra! Ni kanske till och med blir sugna på egen hund
Jag försöker lära våra hundar att man i alla fall inte slickar bebis i ansiktet. Men de är tacksamma att ha när det kommer till städning vid matbordet förutom när det gäller ris, det verkar inte vara värt mödan