Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Båda barnen sjuka med feber och snoriga näsor. Jag nyser och har ont i halsen:down: bebis är brötigare än brötigast i sömnen och jag måste ligga nära för att hon ska förbli sovandes. Nu har hon nyss somnat om efter att hon fick alvedon och var vaken en timme för lek;)
Hon följde med pappan ut för att hämta vagnen som stod på baksidan av huset och jag hörde bara ett enda långt glädjetjut och när jag tittar ut sticker det upp ett par ben ur vagnen som viftar hejvilt:rofl:

Vilken genialisk idé! :D (Både gummiskydden och din kommande kolloverksamhet, barnen har fö aldrig varit på västkusten (ej heller med b- ;))!) Vi har varit ute och cyklat på stigarna här i närheten idag (nåja, jag och lilla A fick gå) och det var fullkomligt underbart, och utan en enda krasch - så det tar sig. Även om jag får andas djupt och titta åt ett annat håll ibland :eek:

Så skönt att det verkar börja släppa för honom då!

Visa inte det där inlägget för din man bara, han kan komma att vända det emot dig i framtiden ;)
Här visas ingenting;):p

Båda barnen sjuka med feber och snoriga näsor. Jag nyser och har ont i halsen:down: bebis är brötigare än brötigast i sömnen och jag måste ligga nära för att hon ska förbli sovandes. Nu har hon nyss somnat om efter att hon fick alvedon och var vaken en timme för lek;)
Hon följde med pappan ut för att hämta vagnen som stod på baksidan av huset och jag hörde bara ett enda långt glädjetjut och när jag tittar ut sticker det upp ett par ben ur vagnen som viftar hejvilt:rofl:

Jobbigt att vara sjuk med bebis och små barn! Vad bebisar kan roa med sina skratt och tjut. :love:

Läser ni andra något för era små?
Kotten har nyligen upptäckt böcker och liknande, den första som fascinerade honom var för övrigt broschyren "om kriget kommer" som skickades ut häromdagen :rofl: så den bläddrade vi igenom tillsammans.
Och igår var det föräldragrupp på bvc med inbjuden bibliotekarie som läste högt för bebisarna. Så kul att se hur fyra bebisar stannade upp i allt och fascinerat lyssnade på en hel bok!

Kunde därför inte låta bli att köpa en bok om enhörningar när vi var på stan sen. Känner att kotten behöver mer hästar i sitt liv :D

Men fy! Det är inte förkylningssäsong nu kan du hälsa bacillerna!

Kotten har nyligen upptäckt böcker och liknande, den första som fascinerade honom var för övrigt broschyren "om kriget kommer" som skickades ut häromdagen :rofl: så den bläddrade vi igenom tillsammans.
Och igår var det föräldragrupp på bvc med inbjuden bibliotekarie som läste högt för bebisarna. Så kul att se hur fyra bebisar stannade upp i allt och fascinerat lyssnade på en hel bok!

Kunde därför inte låta bli att köpa en bok om enhörningar när vi var på stan sen. Känner att kotten behöver mer hästar i sitt liv :D

Du har närt en liten prepper vid din barm! :love: ;) (hoppas alla placerar Karl-Bertil Jonsson-citatet ;))

Lilla A älskar att ligga i mitt knä och kolla på omslaget när jag läser för femåringen (åttaåringen får jag aldrig läsa för nu för tiden :( - han är en riktig liten bokslukare på egen hand :heart). Ibland har jag satt honom upp i knät istället för att jag tänkt att det skulle vara roligare att titta på, men han verkar tycka att det går för fort då :D

Hej allesammans! Gud vilken hektisk period jag har bakom mig... men nu är det lugnare så nu hoppas jag kunna vara lite mer delaktig här igen! :) Har skumläst igenom lite på slutet men är inte jätteinsatt så tänker att jag uppdaterar mig om hur det går för er andra successivt. :angel:

Hos oss är allt bara bra, John fortsätter att i stort sett vara en otroligt okomplicerad bebis. Det enda som lite "ställer till det" just nu är att han är väldigt mammig och inte är nöjd hos någon annan när han ska sova. Det är problematiskt för oss eftersom jag fortsatt måste åka ifrån för att jobba. Har brottats mycket med om jag ska gå med honom i det för att det kommer så plötsligt och så starkt (gick ifrån att vara nöjd med vem som helst till att bara jag duger) och nog beror på utvecklingssteg 4 och att tänka att han måste kunna vara nöjd med andra också och att det inte är hela världen om han gråter en kort stund innan han kommer till ro.

Har landat i att han måste kunna somna hos sin pappa också och att pappa helt enkelt får ha honom mer/oftare men att vi inte pushar det med till exempel farmor som har passat honom mycket tidigare. Hon får ha honom hemma hos oss när jag är hemma och blir han ledsen då kliver jag in och tar över. Känns vettigt och bra!

Jobbigt att vara sjuk med bebis och små barn! Vad bebisar kan roa med sina skratt och tjut. :love:
Ja man vill ju bara gosa ner sig i soffan och plöja bok/serier! Tur att pappan inte insjuknat än i alla fall. Då behöver man bara hålla sig flytande och göra det allra nödvändigaste.

Ja dom är så härliga när dom är på det humöret:love:

Vad kul med en bibliotikarie som kom och läste :) Vi har börjat läsa lite ur ett par böcker för mindre barn och det gillar han. Han sitter i knäet så läser vi och tittar på och pratar om bilderna. Han sitter koncentrerad i i alla fall en kvart med detta :D

Senast ändrad:
Vi har gett oss in i barnstolsdjungeln eftersom G inte gillar babyskyddet något vidare :arghh: Alltså det är svårt att välja! Vi gillar besafe izi plus men är osäkra på om det kommer bli för trångt i framsätet med den. Mest inne på en sådan eller axkid minikid. Han sitter redan bra i båda, med maximal lutning + babyinsats, så vi tänkte nog testa att byta snart. Tror att han sitter för trångt och hopfällt i babyskyddet och att det kan vara det han ogillar.

Har ni andra börjat kika på bilbarnstolar? Vad har ni tänkt köpa?

Vi har gett oss in i barnstolsdjungeln eftersom G inte gillar babyskyddet något vidare :arghh: Alltså det är svårt att välja! Vi gillar besafe izi plus men är osäkra på om det kommer bli för trångt i framsätet med den. Mest inne på en sådan eller axkid minikid. Han sitter redan bra i båda, med maximal lutning + babyinsats, så vi tänkte nog testa att byta snart. Tror att han sitter för trångt och hopfällt i babyskyddet och att det kan vara det han ogillar.

Jsg har båda stolarna. Besafe izi plus tar väldigt mycket plats så jag hade provmonterat om jag var du.
För oss som åkt mycket bil har det varit guld värt att kunna ändra lutning under färd när barnet var riktigt litet och ofta somnade i bilen. De ska ju sitta så upprätt som möjligt ur säkerhetsaspekt.
Men nu åker stora barnet i minikid och i längden gillar jag faktiskt den bättre! Lättare att montera i mitt tycke och bältet snor sig inte lika lätt. Och så är den billigare och tar mindre plats!
Eftersom vi har båda får bebis åka besafe.

Havanna har en BeSafe izi plus, den tar mycket plats med den stolen :love:
Sedan är det en av "få" stolar som går till 25kg, så man slipper köpa ytterligare en stol nr 2 innan 5 års ålder.

Vi står idag mellan att köpa ytterligare en BeSafe izi plus, bara för att jag älskar stolen samt att den är väldigt ombonad och barnet (vårt i vart fall) sitter br ai den från start. samt att man kan luta den när det behövs. Men ska man flytta runt i olika bilar, då rekommenderar jag den inte.
Eller så funderar vi på en minikid, då den är lite billigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 873
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII