Hej allesammans! Gud vilken hektisk period jag har bakom mig... men nu är det lugnare så nu hoppas jag kunna vara lite mer delaktig här igen! Har skumläst igenom lite på slutet men är inte jätteinsatt så tänker att jag uppdaterar mig om hur det går för er andra successivt.
Hos oss är allt bara bra, John fortsätter att i stort sett vara en otroligt okomplicerad bebis. Det enda som lite "ställer till det" just nu är att han är väldigt mammig och inte är nöjd hos någon annan när han ska sova. Det är problematiskt för oss eftersom jag fortsatt måste åka ifrån för att jobba. Har brottats mycket med om jag ska gå med honom i det för att det kommer så plötsligt och så starkt (gick ifrån att vara nöjd med vem som helst till att bara jag duger) och nog beror på utvecklingssteg 4 och att tänka att han måste kunna vara nöjd med andra också och att det inte är hela världen om han gråter en kort stund innan han kommer till ro.
Har landat i att han måste kunna somna hos sin pappa också och att pappa helt enkelt får ha honom mer/oftare men att vi inte pushar det med till exempel farmor som har passat honom mycket tidigare. Hon får ha honom hemma hos oss när jag är hemma och blir han ledsen då kliver jag in och tar över. Känns vettigt och bra!
Välkommen tillbaka! Jag har faktiskt funderat på var du tog vägen de senaste dagarna, och var på gång att efterlysa dig - men misstänkte att bortavaron berodde på att du haft fullt upp och det var ju skönt att få det bekräftat!
Det låter ju som att ni landat i en balanserad lösning när det gäller mammigheten i alla fall! Och jag kan inte låta bli att vara lite nyfiken på vad det är du jobbar med! (helt frivilligt att berätta, såklart!)