Hoppas det gick bra!Livmoderinflammation så väldigt vanligt men man blir ju såklart orolig ändå. Väntar på att de ska ringa efter operationen nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas det gick bra!Livmoderinflammation så väldigt vanligt men man blir ju såklart orolig ändå. Väntar på att de ska ringa efter operationen nu
Jag har aldrig nånsin klagat på värme. Jag fryser alltid, klagar alltid på kyla. Om det nån gång kanske varit lite på gränsen till att vara lite för varmt så har jag ändå haft som princip att inte klaga, för jag fryser ju iaf inte. Älskar värme.Jag är inte den som brukar klaga på värme, för jag älskar när det är varmt och hatar när det är kallt. Men det är svårt med värmen med bebis! Hon vägrar vagn nu om hon är vaken, så det är sele om man vill bege sig ut. Och dels blir det ju varmt och svettigt mellan oss, men sen vill jag ju inte utsätta hennes hy för solen så det blir långärmat och långbenta kläder för henne (armar och ben blir ju väldigt exponerade i solen i selen annars). Stackars barnet har inte gnällt dock.
Vi håller på att så gräsmatta, det var nog sämsta möjliga månaden att göra det Det har inte regnat en droppe på flera veckor.
Skönt att det gick bra hos sjukgymnasten. Själva besöket alltsåTack, jag hoppas det!
Vi var hos sjukgymnasten idag och det var ingen stor platthet. Nacken var inte stel åt något håll så vi behöver inte stretcha. Ska dock låta henne ligga mycket på vänster sida och bära henne på vänster sida så hon över upp nackmuskulaturen genom att lyfta huvudet uppåt. Och fortsatt mycket magtid så klart.
Vägen dit och hem var lite "underhållande". Började lukta bajs i bilen och det hade läckt igenom till babyskyddet så fick snabbt lägga henne i bakluckan, ta av bajsiga kläder och byta blöja. Därefter åkte vi hiss till typ alla våningsplan som fanns att välja på, tills vi klev av på rätt.
På hemvägen höll jag på att köra i motsatt fil vid ett ställe där de bygger mycket och slänga i mig en lyxshake på parkeringen på Max, innan jag kom på att jag ju skulle testa att vara försiktig med mjölkprodukter ett tag ...
Upptäckte att spolarvätskan behövde påfyllning, men då sov hon tack och lov i babyskyddet, så jag hann med det.
Jag har glömt att tacka dig för peppen, den kom verkligen när det behövdes och var väldigt uppskattad! Tyvärr fick jag inte ihop mig själv tillräckligt då för få iväg ett svar.Jag har aldrig nånsin klagat på värme. Jag fryser alltid, klagar alltid på kyla. Om det nån gång kanske varit lite på gränsen till att vara lite för varmt så har jag ändå haft som princip att inte klaga, för jag fryser ju iaf inte. Älskar värme.
Tills nu. Det är skitjobbigt. Så pass att jag duschar kallt och lånar hundens kyldyna, det skulle jag tidigare ha tyckt varit fullständig galenskap. Och jag längtar efter sämre väder. Vad hände?! Ska det vara såhär nu? Och innebär det att jag kommer frysa mindre..?
Och håller med om att det är skitsvårt med värmen med bebis.
Hoppas det gick bra!
Jag har aldrig nånsin klagat på värme. Jag fryser alltid, klagar alltid på kyla. Om det nån gång kanske varit lite på gränsen till att vara lite för varmt så har jag ändå haft som princip att inte klaga, för jag fryser ju iaf inte. Älskar värme.
Tills nu. Det är skitjobbigt. Så pass att jag duschar kallt och lånar hundens kyldyna, det skulle jag tidigare ha tyckt varit fullständig galenskap. Och jag längtar efter sämre väder. Vad hände?! Ska det vara såhär nu? Och innebär det att jag kommer frysa mindre..?
Och håller med om att det är skitsvårt med värmen med bebis.
Kör du vegetabilisk olja? Tycker inte annan olja sjunker in i huden utan bara gör att huden försämras.
Hm, tog bara hans babyolja och den innehållsförteckningen förstår jag inte... har du någon ”favoritolja”?
Jag vet inte hur men jag har hunnit allt, allt är redo till dopet i helgen har idag hämtat ut doppresenten från oss, jag fick ett smyckeskrin från mina föräldrar när jag döptes, graverat med namn å sådär. Nu vill jag ge lillan nåt liknande så hittade ett litet skrin till henne som gick att gravera var svårt att hitta nåt skrin alls tyckte jag men är jättenöjd!
Hon sover i vagnen så blev ett mellanmål på espresso house nu innan jag promenerar hem igen, väntar på veterinären ska ringa så vi kan hämta vovven!
Och ikväll kommer svågern med familj (är ju en bit för sambons familj/släkt att åka - Kiruna —> Linköping) så de gör en weekend av det, imorgon kommer svärföräldrarna. Ska bli väldigt kul att se hur Isabella är med sina kusiner som är 6 och 4 år
Vad gör ni idag?
Ja vad gör vi inte idag?! Jag har en bra dag med ett riktigt gött flow! Har hunnit stödhandla inför helgens äventyr, klippa en hund, köpa badkläder till stora barnet och luncha ute med glad bebis som vräkte i sig mangoJag vet inte hur men jag har hunnit allt, allt är redo till dopet i helgen har idag hämtat ut doppresenten från oss, jag fick ett smyckeskrin från mina föräldrar när jag döptes, graverat med namn å sådär. Nu vill jag ge lillan nåt liknande så hittade ett litet skrin till henne som gick att gravera var svårt att hitta nåt skrin alls tyckte jag men är jättenöjd!
Hon sover i vagnen så blev ett mellanmål på espresso house nu innan jag promenerar hem igen, väntar på veterinären ska ringa så vi kan hämta vovven!
Och ikväll kommer svågern med familj (är ju en bit för sambons familj/släkt att åka - Kiruna —> Linköping) så de gör en weekend av det, imorgon kommer svärföräldrarna. Ska bli väldigt kul att se hur Isabella är med sina kusiner som är 6 och 4 år
Vad gör ni idag?
Ja vad gör vi inte idag?! Jag har en bra dag med ett riktigt gött flow! Har hunnit stödhandla inför helgens äventyr, klippa en hund, köpa badkläder till stora barnet och luncha ute med glad bebis som vräkte i sig mango
Nu ska jag vattna mina odlingar medan båda barnen sover och sedan väntar en eftermiddag vid en sjö ett stenkast bort tillsammans ed en kompis med barn i samma åldrar. Har laddat med jordgubbar, ananas och lite annat gott att fika på.
NU är föräldraledigheten som jag önskar!
Så tråkigt med hunden, hoppas hon snabbt är på benen igen och att du får hem henne imorgon!Vovven fick inte komma hem idag
Blir för mycket med alla hormoner i kroppen alltså, vill bara ha hem henne nu men förstår ju att det är för hennes eget bästa hon stannar. Men imorgon ska hon banne mig hem!
Tur att bebis håller mamma sysselsatt iaf
Ammar, så då blir jag kanske kallare igen när vi slutar med det. Jag som började se fram emot att slippa vara genomfrusen större delen av året. Får amma länge helt enkeltJag har glömt att tacka dig för peppen, den kom verkligen när det behövdes och var väldigt uppskattad! Tyvärr fick jag inte ihop mig själv tillräckligt då för få iväg ett svar.
Men som svar på ovan så säger jag vänta bara du kommer förmodligen få uppleva såna svettattacker som du inte ens kunnat föreställa dig! Även i kallare väder men då är det förmodligen när du försöker få ihop livet med trotsig unge
Nu skulle jag mest säga att det är hormoner och att man är mer brydd när man har någon annan att tänka på. Utan barn är du ju mer fri att vara där du själv vill och så. Minns inte om du ammar? Jag själv är väldigt varm av mig just under den period som barnet ammar och sen när man trappar ner så blir det bättre.
Det låter heeeelt fantastiskt.Ja vad gör vi inte idag?! Jag har en bra dag med ett riktigt gött flow! Har hunnit stödhandla inför helgens äventyr, klippa en hund, köpa badkläder till stora barnet och luncha ute med glad bebis som vräkte i sig mango
Nu ska jag vattna mina odlingar medan båda barnen sover och sedan väntar en eftermiddag vid en sjö ett stenkast bort tillsammans ed en kompis med barn i samma åldrar. Har laddat med jordgubbar, ananas och lite annat gott att fika på.
NU är föräldraledigheten som jag önskar!
Åh. Det där är så jobbigt. Men det är snart imorgonVovven fick inte komma hem idag
Blir för mycket med alla hormoner i kroppen alltså, vill bara ha hem henne nu men förstår ju att det är för hennes eget bästa hon stannar. Men imorgon ska hon banne mig hem!
Tur att bebis håller mamma sysselsatt iaf