Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev akuttid till veterinären för vovven, operation redan ikväll också. Så lär ju inte bli mycket sömn inatt. Lillan skötte sig bra men grät på hemvägen, saknar väl sin vovve :heart;) ...eller mest trött!

Hur många bebisar i tråden har börjat förflytta sig förresten? Vet ju att Ronja rullar! Lilla A:s två månader äldre kusin har hittat på någon egen sorts krypteknik :o, det känns väldigt långt bort här :D
L vänder sig från mage till rygg emellanåt, men hon ser lika förvånad ut varje gång hon lyckas. Från rygg till mage kämpar hon hårt med och har lyckats en gång. Då blev hon arg för hon ville ju inte ligga på mage :laugh:
Hon älskar att stå upp och trampa. Hon greppar gärna en tummar och drar sig själv upp till stående med stöd av ens händer på underarmarna. Det kan hon roa sig med hur länge som helst, fast jag begränsar det lite för jag tycker det verkar ansträngande så ofta får hon nöja sig med att stå med händerna runt överkroppen, känns mer skonsamt.

Imorgon ska vi till sjukgymnasten, får se vad hon säger om lilla F:s felställning i huvudet och lite platta bakhuvud. Jag tror dock det redan blivit bättre på 1 vecka.
Håller tummarna för det. L var också lite platt på bakhuvudet, men efter två veckor med sidokudde fick huvudformen godkänt, så det verkar gå snabbt att få rätt på :up:

Det stora barnet är på förskolan, pappan sover inför nattjobb. Min plan var att tacket lilla barnet på långpromenad längs Varbergs kust så hon kunde sova... :grin:

Varför sover inget av mina barn i vagn, under promenad. (Sover dock gärna i stillastående vagn hemma)

C929BD79-E6E2-4350-9BBD-B5CC08BE7ADD.webp

Men 90min promenad, nu paus på espresso house. Snart till synsam för att hitta nya bågar, då jag igår på synundersökning kom fram till att jag var halvblind på ema ögat och behöver glasögon.. (30 års kris?!) :confused::eek:O_o

Håller tummarna för det. L var också lite platt på bakhuvudet, men efter två veckor med sidokudde fick huvudformen godkänt, så det verkar gå snabbt att få rätt på :up:

Tack, jag hoppas det!

Vi var hos sjukgymnasten idag och det var ingen stor platthet. Nacken var inte stel åt något håll så vi behöver inte stretcha. Ska dock låta henne ligga mycket på vänster sida och bära henne på vänster sida så hon över upp nackmuskulaturen genom att lyfta huvudet uppåt. Och fortsatt mycket magtid så klart.

Vägen dit och hem var lite "underhållande". Började lukta bajs i bilen och det hade läckt igenom till babyskyddet så fick snabbt lägga henne i bakluckan, ta av bajsiga kläder och byta blöja. Därefter åkte vi hiss till typ alla våningsplan som fanns att välja på, tills vi klev av på rätt. :banghead:

På hemvägen höll jag på att köra i motsatt fil vid ett ställe där de bygger mycket och slänga i mig en lyxshake på parkeringen på Max, innan jag kom på att jag ju skulle testa att vara försiktig med mjölkprodukter ett tag ... :meh:

Upptäckte att spolarvätskan behövde påfyllning, men då sov hon tack och lov i babyskyddet, så jag hann med det. :p

På hemvägen höll jag på att köra i motsatt fil vid ett ställe där de bygger mycket och slänga i mig en lyxshake på parkeringen på Max, innan jag kom på att jag ju skulle testa att vara försiktig med mjölkprodukter ett tag ... :meh:

Upptäckte att spolarvätskan behövde påfyllning, men då sov hon tack och lov i babyskyddet, så jag hann med det. :p

Åh, har varit sugen på lyxshake i flera dagar å min sambo lovade att vi skulle köpa.... men de va flera dagar sen... gubbskrälle, då får han låta bli att gnälla på att jag äter upp all god glass i frysen, hänger man inte med så blir man utan :angel:

Varför ska du undvika mjölkprodukter?

Åh, har varit sugen på lyxshake i flera dagar å min sambo lovade att vi skulle köpa.... men de va flera dagar sen... gubbskrälle, då får han låta bli att gnälla på att jag äter upp all god glass i frysen, hänger man inte med så blir man utan :angel:

Varför ska du undvika mjölkprodukter?

Hon har haft en del magknip så tänkte testa att utesluta mjölkprodukter så mycket jag kan, iaf rena produkter. Sedan är jag sugen på att testa Max vegan-shake, men den fanns inte inne. Tipsar om att deras nya Birtday shake är god men lite svårdrucken då mycket choklad. :p

Apropå choklad snor jag just nu mannens chilichoklad som han fick i födelsedagspresent, jag borde fasen ha ett pris som tar hand om vårt kinkiga barn i den här värmen, så detta får han unna mig!

Tack, jag hoppas det!

Vi var hos sjukgymnasten idag och det var ingen stor platthet. Nacken var inte stel åt något håll så vi behöver inte stretcha. Ska dock låta henne ligga mycket på vänster sida och bära henne på vänster sida så hon över upp nackmuskulaturen genom att lyfta huvudet uppåt. Och fortsatt mycket magtid så klart.

Vägen dit och hem var lite "underhållande". Började lukta bajs i bilen och det hade läckt igenom till babyskyddet så fick snabbt lägga henne i bakluckan, ta av bajsiga kläder och byta blöja. Därefter åkte vi hiss till typ alla våningsplan som fanns att välja på, tills vi klev av på rätt. :banghead:

Visste väl att jag sett något yt-klipp om att den ska bli växtvaserad.

https://www.myveggie.se/news/20/laes-mer-om-max-burgers-vaextbaserade-shake

Jag är inte den som brukar klaga på värme, för jag älskar när det är varmt och hatar när det är kallt. Men det är svårt med värmen med bebis! Hon vägrar vagn nu om hon är vaken, så det är sele om man vill bege sig ut. Och dels blir det ju varmt och svettigt mellan oss, men sen vill jag ju inte utsätta hennes hy för solen så det blir långärmat och långbenta kläder för henne (armar och ben blir ju väldigt exponerade i solen i selen annars). Stackars barnet har inte gnällt dock.
Vi håller på att så gräsmatta, det var nog sämsta möjliga månaden att göra det :rofl: Det har inte regnat en droppe på flera veckor.

Hon har haft en del magknip så tänkte testa att utesluta mjölkprodukter så mycket jag kan, iaf rena produkter. Sedan är jag sugen på att testa Max vegan-shake, men den fanns inte inne. Tipsar om att deras nya Birtday shake är god men lite svårdrucken då mycket choklad. :p
Som jag fattat det ska all Shake bli vegan?

Sa till sambon att jag vill ha en sån till frukost då jag fyller år, återstår väl att se om dom ens har öppet då

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 867
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka