För övrigt varit på BVC idag, då har vi sprängt 5 kilos gränsen
Lillan är 6v idag och är nu 56cm lång och väger 5395g!
Vi sprängde den oxå hos bvc idag! 4 veckor i lördags och 58 cm lång och 5210 gram idag
OT
Hur ofta badar ni era små?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För övrigt varit på BVC idag, då har vi sprängt 5 kilos gränsen
Lillan är 6v idag och är nu 56cm lång och väger 5395g!
Vilken go knubbig mage hon harHon måste ha en inbyggd radar. "nu sover syrran, så nu tänker jag vara vaknat i stan så mamma inte får vila" ..
Samma varje gång!
Visa bifogad fil 12530
Vi sprängde den oxå hos bvc idag! 4 veckor i lördags och 58 cm lång och 5210 gram idag
OT
Antingen i bara blöja eller i body. Räcker egentligen med bara blöja när vi samsover intill varandra, men vill ha body när han sover i nestet. Tunn filt på det. Har även använt en liten sovpåse/nattlinne med lite resår nertill vilket jag gillade vid blöjbytena Men den var lite för tjock så det blev lite varmt för honom. Han är väldigt varm av sig, bara fötterna som är lite svalare.Vad har ni för pyjamas, eller. Vad sover era små i?
Vi har också varit hos BVC idag, verkar vara en populär dag för sådana besök . Här siktas det på 6-kilosgränsen istället . Drygt 5800 g, så upp drygt upp 800 g på två veckor. Och 61,5 cm till det. 6 veckor gammal igår. Börjar bli en jättebebis!Vi sprängde den oxå hos bvc idag! 4 veckor i lördags och 58 cm lång och 5210 gram idag
OT
Vi har också varit hos BVC idag, verkar vara en populär dag för sådana besök . Här siktas det på 6-kilosgränsen istället . Drygt 5800 g, så upp drygt upp 800 g på två veckor. Och 61,5 cm till det. 6 veckor gammal igår. Börjar bli en jättebebis!
Vi har tidigare badat 1g/vecka för att inte torka ut huden men tänkt öka till ett par gånger per vecka eftersom han tycker att det är så roligt Han skulle säkert vilja bada ännu oftare!
Hihi, vi var också hos BVC idag . Bebis fick första dosen rota-vaccin också, vårt landsting har tydligen börjat med det rätt nyligen och alla landsting har inte detta vaccin. Vår bebis är ju född samma dag som er, hon är dock 56,4 cm lång och väger 5290 gram.
Här har det inte pratats om något rota-vaccin än, men jag tror att det ges eftersom en kompis hade fått det till sitt barn för ett tag sedan. Men hon går till en annan BVC. Undrar om det skiljer sig mellan olika BVC eller om det bara kommer senare för oss . Får ta upp frågan nästa gång vi är där.
Idag har vi varit iväg och fikat med min föräldragrupp, jättemysigt! Resulterade dock i.övertrött bebis eftersom vi träffades tiden han vanligtvis somnar... Hur gör ni andra när saker kommer.ivägen för era rutiner? Här är det jättesvårt att komma i fas igen tycker jag, tex har jag en övertrött bebis igen här hemma nu...
Fanns några 4-månaders i min grupp som verkade ha behållning av det. Men om du redan har gått på en sådan så kanske det inte är någon idé.
Tyvärr blir han bara speedad på ersättning, när det också finns saker att kolla på... och idag är vi tillbaka vid att äta, rapa, gallskrika... vet snart inte vad jag gör.Jag har inte lärt mig dygnsrytmen på min lilla ännu. Annat än att hon alltid brukar bli orolig runt 18-19 fram till åtminstone 20-21. Vi har gjort olika saker på olika tider nästan varje dag med henne så stackarn har nog inte kunnat etablera så mycket rutiner heller.
Kanske går det i ditt fall att ge ersättning någon timme innan så han blir mätt och trött och kan sova en stund=inte blir övertrött?
Tyvärr blir han bara speedad på ersättning, när det också finns saker att kolla på... och idag är vi tillbaka vid att äta, rapa, gallskrika... vet snart inte vad jag gör.
Googlade precis en bebisgrej (vad ovanligt!) och funderar på vad ni tycker om att barnet ska sova på mage istället för på rygg - med andningslarm?
https://www.svd.se/glom-aldrig-andningslarmet
Jag märker ju att lilla F sover mycket bättre på mage/i grodställning när hon vilar på mitt eller min mans bröst, än vad hon någonsin gör på rygg då hon ofta harklar och har sig. Vi har inget andningslarm alls, har ni det?
Här sover hon på mage om dagarna, när vi är vakna och rygg om nätterna.
Gjorde desamma med Havanna.