Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag - peppar peppar (dagen är ju inte slut än :p) - en helt annan bebis! :love:
Han har sovit till och från, bara i min famn iofs men det är för att jag tycker det är så mysigt :D, gått med på att bli buren och vaggad utan att protestera och i övrigt bara skrikit när han varit hungrig och gnällt när han behövt rapa. Så skönt!
 
Har försökt fota idag till inbjudningskort.... men bebis har inte velat samarbeta, jag är inte nöjd med nåt kort. Sambon tycker de blev bra. Hade verkligen behövt beställa idag så kommer nog få nöja mig. Blir så irriterad, speciellt när de ser bra ut i kameran men när man lägger in på datorn...... standard problemet när jag fotar tycker jag :yuck:
 
Nu har plutten sovit sedan 16 typ. Känns som han behövde det. Jag däremot hinkade i mig massa kaffe tidigare så kan inte somna trots att jag är trött :cool:
 
Här kommer lite gnäll . Dock indirekt bebisrelaterat.

Dagens tandläkarbesök resulterade i 3 hål :(:cry:.
Och jag som har världens tandläkarskräck.
3 tider inbokade i Maj.
Kan ju säga att jag är glad att jag har frisktandvådsförsäkringen annars hade plånboken hängt mig.
 
Har försökt fota idag till inbjudningskort.... men bebis har inte velat samarbeta, jag är inte nöjd med nåt kort. Sambon tycker de blev bra. Hade verkligen behövt beställa idag så kommer nog få nöja mig. Blir så irriterad, speciellt när de ser bra ut i kameran men när man lägger in på datorn...... standard problemet när jag fotar tycker jag :yuck:
Så kan du ju inte skriva utan att visa något kort! :D
 
Det tycker jag låter helt okej!

Funderar på en sak. Vi vill att farmor och mormor har en bra kontakt med vår flicka men farmor röker mycket, hemmet och hon luktar alltid rök som sätter sig i hennes kläder. Kan det skada bebis? Hon blåser ju ingen rök på henne direkt?

Jag hade nog inte känt mig så bekväm med det, men en snabb googling visar att det inte verkar vara några större problem då exponeringen inte blir så stor.
 
Tycker det låter helt okej :)
Vi har närmaste släkten 1,5 timme bort (min familj) men kottens mormor har hittills varit här och träffat bebis två gånger. Vill gärna han ska ha en bra relation med släkt så kommer nog försöka åka hem en del också framöver,bla i helgen :)

Apropå det så är vi bjudna på bröllop, 40 mil bort, i slutet av juni och jag funderar på hur vi ska göra. Enligt inbjudan är "ammande barn välkomna". Nu ammar jag ju inte längre men gissar det är formulerat utan att tänka på att vissa barn inte ammar. (Är bra vän med bruden så ska givetvis fråga)

Funderar iaf på om kotten ska följa med eller om han skulle kunna vara med mormor och morfar över natten. Innan han föddes tvekade jag inte på att det var okej med barnvakt tidigt, men nu vet jag inte riktigt vad jag tycker. Han skulle vara 5månader då och det hänger ju verkligen på att dom hinner träffas mycket innan såklart.Tänker också att de i så fall kanske skulle komma hit så han är hemma där han är mest trygg...

visserligen lång tid till juni men ändå, hur tänker ni andra kring det?:)

Jag tycker att det är svårt. Min bästa vän gifter sig i oktober och innan det ska vi ha möhippa. Jag vet att hon inte kommer att uppskatta om jag inte skaffar barnvakt men som det känns just nu kommer jag inte vilja lämna bort honom. Han kommer då vara i ”värsta” tiden för att separeras från föräldrarna också. Men tänker att man (jag) får se hur det utvecklar sig och hur det känns när det närmar sig. Barnen är nog dom som tar minst stryk i det hela om dom får vara med personer dom känner och får sina behov tillfredsställda, men däremot känner jag att när mammahjärtat gör ont så är det verkligen vidrigt för mig och då är jag ingen rolig person, oavsett om det är bröllop eller inte. Så ska jag lämna bort honom måste det verkligen kännas helt rätt. :)
 
Okej då @FeatherCloud :p

Såhär blev inbjudan
F5ADC04B-8470-470B-B88F-F63181D9FADB.webp


Och här är ett annat foto från dagen
https://instagram.com/p/BghIolFHZAQ/
 
Jag tycker att det är svårt. Min bästa vän gifter sig i oktober och innan det ska vi ha möhippa. Jag vet att hon inte kommer att uppskatta om jag inte skaffar barnvakt men som det känns just nu kommer jag inte vilja lämna bort honom. Han kommer då vara i ”värsta” tiden för att separeras från föräldrarna också. Men tänker att man (jag) får se hur det utvecklar sig och hur det känns när det närmar sig. Barnen är nog dom som tar minst stryk i det hela om dom får vara med personer dom känner och får sina behov tillfredsställda, men däremot känner jag att när mammahjärtat gör ont så är det verkligen vidrigt för mig och då är jag ingen rolig person, oavsett om det är bröllop eller inte. Så ska jag lämna bort honom måste det verkligen kännas helt rätt. :)
Förstår vad du menar :) Det känns som om jag har ett gummiband mellan mig och bebis som är väldigt kort och oelastiskt. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat föreställa mig innan jag fick barn!

Som det känns nu åker hela familjen på bröllopet sen kanske sambon och kotten tar en tidigare kväll, är ändå mest min kompis :angel::D Och ja, kanske lite tidigt att planera redan, vem vet vad vi har för bebis då? :p
 
Provar just nu att sjala kvällsorolig bebis. Han blir ju väldigt ”vild” och klättrig när han är orolig så det här kommer antingen bli succé eller gråtfest :angel:
 
Ronja tyckte 04.30-06.10var en bra tid att vara vaken på .
Sambon åkte till jobbet 05 och Havanna vaknade 06.30...

Det kommer bli en lång dag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 907
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 381
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 403
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp