Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sällar mig till skaran som stoppar ungen i bilen när han inte vill sova... :crazy: Han har i princip skrikit konstant idag, och vill nu varken ha mat, bli buren/vaggad, bli rapad eller blir hjälpt av pysventil. Vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till, sambon har haft honom större delen av dagen för jag får ärligt talat hjärtklappning av att vara i närheten när han skriker sig helt röd och svettig :cry:

Än mindre vet jag hur jag ska klara mig ensam imorgon när det är dags för sambon att jobba igen...

Fy, du har mitt medlidande. :heart Hoppas på en bättre dag för er imorgon.
 
Fy, du har mitt medlidande. :heart Hoppas på en bättre dag för er imorgon.
Tack :heart vet liksom inte hur vi ska tackla det här.. är det en fas? Är det kolik? Är han sjuk på något annat vis? Dvs ska vi vänta ut eller börja experimentera med att byta ersättning och flaskor igen..

Vi kom iaf hem och han var superglad i sin babysitter en stund, har börjat upptäcka händerna och satt och kikade på dom.
Sen fick han flaska och det går bra tills han slutar äta och börjar slumra = börjar gny. Rapar ett par gånger, och sen gallskrik. Sen får man bära, rapa, äta några slurkar u.der nästan konstant gallskrik, i ett kolmörkt rum tills han somnar tillslut... :crazy:
Nu har han somnat på mitt bröst, hoppas han sover genom kvällen nu.
 
Tack :heart vet liksom inte hur vi ska tackla det här.. är det en fas? Är det kolik? Är han sjuk på något annat vis? Dvs ska vi vänta ut eller börja experimentera med att byta ersättning och flaskor igen..

Vi kom iaf hem och han var superglad i sin babysitter en stund, har börjat upptäcka händerna och satt och kikade på dom.
Sen fick han flaska och det går bra tills han slutar äta och börjar slumra = börjar gny. Rapar ett par gånger, och sen gallskrik. Sen får man bära, rapa, äta några slurkar u.der nästan konstant gallskrik, i ett kolmörkt rum tills han somnar tillslut... :crazy:
Nu har han somnat på mitt bröst, hoppas han sover genom kvällen nu.

Låter nästan som kolik. Eller kvällsoro? Eller en kombination? Vad säger BVC? :)
 
Vilken storlek har era bebisar nu? Och hur gamla är dom? Det mesta i 56 sitter fortfarande bra på vår tjej (6 veckor imorgon) men jag har fått så mkt fint i 62 så funderar på att börja smygstarta med det fast det nog är lite stort :p
Vi använder byxor i 56 och 62 och några bodysar i 56 men mest i 62. Han är 60 cm lång och väger 5,7 kg

Sover era barn med öppna ögon?
Vi gör det till och från, inte vara i ska precis somna läget utan efter 1h djupsömn sover man fortfarande med öppna ögon (ibland) Visa bifogad fil 12470

Här sovs det med öppna ögon i den ytliga sömnen. Bra för då vet man när han kommit förbi det och man troligtvis kan lägga ner han hehe .

Ditt hår är förövrigt grymt snyggt.
 
Och Appropå hår. Vidar ser ut som en gubbe i håret :rofl:

Screenshot_20180318-203803.webp
 
Vi använder byxor i 56 och 62 och några bodysar i 56 men mest i 62. Han är 60 cm lång och väger 5,7 kg



Här sovs det med öppna ögon i den ytliga sömnen. Bra för då vet man när han kommit förbi det och man troligtvis kan lägga ner han hehe .

Ditt hår är förövrigt grymt snyggt.

Oj, tack jag håller fortfarande på att vänja mig vid den rosa botten, men jag gillar det.

Här sover förvisso även sambon med öppna ögon till och från. Det är skit läskigt :rofl:
 
Låter nästan som kolik. Eller kvällsoro? Eller en kombination? Vad säger BVC? :)
Vet inte än, funderar på att ringa imorgon, för orkar nog inte vänta till nästa besök på torsdag.

Ja, det känns ju lite som kvällsoro, förutom att det är samma sak från morgon till kväll just nu. Kan ju förstås vara samma princip men förvärras av utvecklingssprånget. Eller magknip/kolik som också blir värre pga det...
 
Vet inte än, funderar på att ringa imorgon, för orkar nog inte vänta till nästa besök på torsdag.

Ja, det känns ju lite som kvällsoro, förutom att det är samma sak från morgon till kväll just nu. Kan ju förstås vara samma princip men förvärras av utvecklingssprånget. Eller magknip/kolik som också blir värre pga det...

Tycker du ska ringa! Kan vara otroligt skönt att få bolla med någon som sett många bebisar. Hoppas på en bättre utveckling iaf!
 
Tack :heart vet liksom inte hur vi ska tackla det här.. är det en fas? Är det kolik? Är han sjuk på något annat vis? Dvs ska vi vänta ut eller börja experimentera med att byta ersättning och flaskor igen..

Vi kom iaf hem och han var superglad i sin babysitter en stund, har börjat upptäcka händerna och satt och kikade på dom.
Sen fick han flaska och det går bra tills han slutar äta och börjar slumra = börjar gny. Rapar ett par gånger, och sen gallskrik. Sen får man bära, rapa, äta några slurkar u.der nästan konstant gallskrik, i ett kolmörkt rum tills han somnar tillslut... :crazy:
Nu har han somnat på mitt bröst, hoppas han sover genom kvällen nu.
Låter inte alls kul.
Vår lilltös blev också väldigt gnällig och skrikig i samband med matning av ersättningen.
Bad BVC om att få prova mjölkfri ersättning.
Resultatet av det blev en nöjd bebis som inte fick magknip vid matning och som knappt fiser i jämförelse med när vi gav Semper (den för känsliga magar)
Nu när vi ger mjölkfritt behöver vi inte ge magdroppar eller lactulos
 
Låter inte alls kul.
Vår lilltös blev också väldigt gnällig och skrikig i samband med matning av ersättningen.
Bad BVC om att få prova mjölkfri ersättning.
Resultatet av det blev en nöjd bebis som inte fick magknip vid matning och som knappt fiser i jämförelse med när vi gav Semper (den för känsliga magar)
Nu när vi ger mjölkfritt behöver vi inte ge magdroppar eller lactulos
Intressant! Hade hon några andra symptom på mjölkproteinallergi (som jag antar att det rör sig om isf?) Fick ni mjölkfritt på recept?

Han har ju fisit mm hela tiden.sen bb men upplever det blivit värre när han inte äter nån bröstmjölk alls, dvs att den haft lite laxerande effekt, så då vet jag inte om det kan stämma. Men ska resonera lite med bvc, tack för tips!
 
Intressant! Hade hon några andra symptom på mjölkproteinallergi (som jag antar att det rör sig om isf?) Fick ni mjölkfritt på recept?

Han har ju fisit mm hela tiden.sen bb men upplever det blivit värre när han inte äter nån bröstmjölk alls, dvs att den haft lite laxerande effekt, så då vet jag inte om det kan stämma. Men ska resonera lite med bvc, tack för tips!

Vi får det på recept nu.
Det behöver inte betyda att hon är allergisk utan bara känslig. Det får vi utreda mer sen när vi börjar ge henne smakportioner.
Hon blev extremt gasig, låg och krystade mycket för att få ut fisar, gnällig/skrikig vid matning. Vi fick ge miniform, lactulos och Semper magdroppar för att lindra lite, men blev aldrig bra. Antingen bajsade hon kulor så hård hon var eller så rann det ut.

Drygt en vecka efter att vi började med mjölkfritt hade vi en helt annan bebis mår och matmässigt
 
Intressant! Hade hon några andra symptom på mjölkproteinallergi (som jag antar att det rör sig om isf?) Fick ni mjölkfritt på recept?

Han har ju fisit mm hela tiden.sen bb men upplever det blivit värre när han inte äter nån bröstmjölk alls, dvs att den haft lite laxerande effekt, så då vet jag inte om det kan stämma. Men ska resonera lite med bvc, tack för tips!

Ang amning som laxerande; min småtting (som har allergi) fick ordentliga problem när vi började introducera smakportioner. Det räckte alltså med ett par matskedar om dagen för att det skulle stoppa upp systemet helt. Jag helammade f ö så det var en så markant skillnad där amningen faktiskt hade lite smörjande/laxerande effekt.
 
Hur eller hur är jag iallafall glad att kotten sover så bra på nätterna. Annars hade vi nog blivit tokiga alla tre... Somnade ju strax efter 19, vaknade för att äta runt 00-01, sov vidare till 05:30 och åt igen. Redde tom ut gaserna vid fyratiden utan att vakna! Sen somnade han nästan om på mitt bröst men vaknade när sambons väckarklocka ringde för tredje gången :meh: och sen var det kört.

Nåja, han gick med på att ligga kvar och jollra till strax före 7 iallafall och har hittills bara gnällt för hunger och sen somnat igen efter lite mat. Kanske, kanske blir det ändå en okej dag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 907
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 381
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 404
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp