Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kollar på Bron tillsammans, men vi har missat det sen säsong 1, känns som om de flesta redan sett den serien :)
Annars, har jag plöjt Orange is the new black, stranger things, the good place, sett om Vänner och How i met your mother och nu håller jag på med Jane the Virgin. Snart klar, vet inte vad jag ska gå vidare till sen :p

Bron har jag sett, håller på med sista avsnittet nu. Tycker verkligen om den!

Stranger things, the good place och Jane the virgin har jag inte sett. Vad handlar dom om? Är dom bra?
 
Sedan Lilly föddes har jag plöjt hela Once upon a time, möjligtvis är jag bland de sista i världen att se den :D
Svenska serien Vår tid är nu, en av de bästa svenska serier jag sett.
Younger, av skaparen till Sex and the city.
Melk, en norsk serie, lite som Skam fast med nyblivna mammor :p
The handmaids tale såg jag också.
Har börjat följa The good doctor nu.
Andra serier jag följer kontinuerligt eller har sett och gillat mycket:
Outlander
Bron
The Magicians
Big little lies
Homeland
The Big bang theory
Modern family
Game of thrones
Sherlock
Veep

Tänkte se klart de sista säsongerna av True blood, samt senaste av Modus och Broadchurch men där vill sambon vara med.
This is us ska visst vara bra med, har inte hunnit se den ännu.

Mycket bra tips! Många jag inte sett så ska kolla upp dom! :up:
 
Jag håller på och plöjer Greys anatomy!

Men.mina favoritserier just nu är.
One three Hill
Pretty little liars
Walking dead
Californication
Breaking bad
The night shift
Bron
Heart of dixie
House MD
Hmm.. Jag har glömt någon.. Återkommer

Jag höll också på med Greys men sen Dreamfilm slutade fungera har jag inte sett. Har några säsonger kvar. Vart kollar du?
 
Screenshot_20180318-133940~2.webp


Idag är Burriton en månad. Otroligt.
Firade in det med 1 mil med barnvagnen i superfint väder tillsammans med man och hund. Kollat på gamla hus och gårdar och haft riktigt trevligt. Nu lagar han stek och jag äter godis :D Bra söndag.
 
Riktig serienörd här, sett nästan alla ni nämnt :rofl: men ni har missat Suits och gamla klassiska Seinfeld! Tretton skäl varför på Netflix är sevärd också.

Just nu kollar jag om en gammal favvo House MD :up: kollat om många favvo serier senaste tiden, vill inte börja kolla nåt nytt för känner att jag inte riktigt kan titta ordentligt.. ofta rullar serierna på i bakgrunden här liksom

Jag tycker att ni har missat dessa;

Innan vi dör - svensk kriminalserie. Riktigt välgjord! Fanns på SVT men hittade den inte nu.

Sons of Anarchy - ÄLSKAR! Är avundsjuk på alla som har den här kvar.. handlar om ett kriminellt mc-gäng.

Syrror - lättsmält svensk serie på fyran. Som svenska greys anatomy.

New girl - lite som vänner eller Modern family. Lättsmält med korta avsnitt.

Sopranos - hör till tv-historien.

Entourage - lite som Sex and the city. Också en favoritserie, har sett denna fyra gånger tror jag!

Skam och solsidan utgår jag ifrån att alla har sett?

Mistresses - lite äldre amerikansk serie. Underhållande och lättsmält!

Vikings - ganska rå och lite underhållande.

Peaky blinders - snyggt och välgjort, men rätt rått. Om ett kriminellt gång.

How to make it in america - lite som entourage. Synd att det bara gjordes två säsonger.

Jag funderar på att se Big love och Six feer under. Någon som sett? Bra?
 
Vår bebis vill ju bara bli buren på kvällarna när han är lite orolig. Han väger nu 6,2 kg så det börjar bli tungt. Jag är så otroligt tacksam att jag kan stoppa ner honom i sjalen då. Igår kväll sov han två timmar där medan hela familjen spelade tv-spel. Jag kan inte sätta mig ner när jag har honom på mig, men det gör inte så mycket för det är så smidigt att bära honom i sjalen. Selen fungerade inte alls lika bra för mig, vet inte om den var inställd optimalt, men kände att jag fick svanka och spänna ryggen. För mannen fungerar den dock super så det är skönt att man kan göra olika! :up:
 
Vilken storlek har era bebisar nu? Och hur gamla är dom? Det mesta i 56 sitter fortfarande bra på vår tjej (6 veckor imorgon) men jag har fått så mkt fint i 62 så funderar på att börja smygstarta med det fast det nog är lite stort :p
 
Jag tycker att ni har missat dessa;

Innan vi dör - svensk kriminalserie. Riktigt välgjord! Fanns på SVT men hittade den inte nu.

Sons of Anarchy - ÄLSKAR! Är avundsjuk på alla som har den här kvar.. handlar om ett kriminellt mc-gäng.

Syrror - lättsmält svensk serie på fyran. Som svenska greys anatomy.

New girl - lite som vänner eller Modern family. Lättsmält med korta avsnitt.

Sopranos - hör till tv-historien.

Entourage - lite som Sex and the city. Också en favoritserie, har sett denna fyra gånger tror jag!

Skam och solsidan utgår jag ifrån att alla har sett?

Mistresses - lite äldre amerikansk serie. Underhållande och lättsmält!

Vikings - ganska rå och lite underhållande.

Peaky blinders - snyggt och välgjort, men rätt rått. Om ett kriminellt gång.

How to make it in america - lite som entourage. Synd att det bara gjordes två säsonger.

Jag funderar på att se Big love och Six feer under. Någon som sett? Bra?

Solsidan har ju kommit i en finsk version, den funderar jag på att se :D
Har också ett nytt tips, The Sinner, som går på SVT1 på fredagar (finns på play).
 
Vilken storlek har era bebisar nu? Och hur gamla är dom? Det mesta i 56 sitter fortfarande bra på vår tjej (6 veckor imorgon) men jag har fått så mkt fint i 62 så funderar på att börja smygstarta med det fast det nog är lite stort :p
Bebis är 7 veckor, har fortfarande lite grejer i st50, använder således 56 mest, även om en hel del typ pyjamasar i 56 har blivit för litet/kort i storleken. Svårt med passformen!

Bebis är drygt 57cm och väger runt 4,5kg
 
Vilken storlek har era bebisar nu? Och hur gamla är dom? Det mesta i 56 sitter fortfarande bra på vår tjej (6 veckor imorgon) men jag har fått så mkt fint i 62 så funderar på att börja smygstarta med det fast det nog är lite stort :p

Vi har precis insett att i vissa delar måste vi börja med 68 nu. Dock ej byxor, men typ det mesta annat.
6v på tisdag.
58cm och 5530g i tisdags, då 5v.
 
Sover era barn med öppna ögon?
Vi gör det till och från, inte vara i ska precis somna läget utan efter 1h djupsömn sover man fortfarande med öppna ögon (ibland)
Snapchat-1448953861.webp
 
Jag tycker att ni har missat dessa;

Innan vi dör - svensk kriminalserie. Riktigt välgjord! Fanns på SVT men hittade den inte nu.

Sons of Anarchy - ÄLSKAR! Är avundsjuk på alla som har den här kvar.. handlar om ett kriminellt mc-gäng.

Syrror - lättsmält svensk serie på fyran. Som svenska greys anatomy.

New girl - lite som vänner eller Modern family. Lättsmält med korta avsnitt.

Sopranos - hör till tv-historien.

Entourage - lite som Sex and the city. Också en favoritserie, har sett denna fyra gånger tror jag!

Skam och solsidan utgår jag ifrån att alla har sett?

Mistresses - lite äldre amerikansk serie. Underhållande och lättsmält!

Vikings - ganska rå och lite underhållande.

Peaky blinders - snyggt och välgjort, men rätt rått. Om ett kriminellt gång.

How to make it in america - lite som entourage. Synd att det bara gjordes två säsonger.

Jag funderar på att se Big love och Six feer under. Någon som sett? Bra?

Sett nästan alla :rofl:
 
Vilken storlek har era bebisar nu? Och hur gamla är dom? Det mesta i 56 sitter fortfarande bra på vår tjej (6 veckor imorgon) men jag har fått så mkt fint i 62 så funderar på att börja smygstarta med det fast det nog är lite stort :p

Stl 56 några få plagg i stl 50 med än, främst byxor.. Hon blir 6v på tisdag
 
Sällar mig till skaran som stoppar ungen i bilen när han inte vill sova... :crazy: Han har i princip skrikit konstant idag, och vill nu varken ha mat, bli buren/vaggad, bli rapad eller blir hjälpt av pysventil. Vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till, sambon har haft honom större delen av dagen för jag får ärligt talat hjärtklappning av att vara i närheten när han skriker sig helt röd och svettig :cry:

Än mindre vet jag hur jag ska klara mig ensam imorgon när det är dags för sambon att jobba igen...
 
Sällar mig till skaran som stoppar ungen i bilen när han inte vill sova... :crazy: Han har i princip skrikit konstant idag, och vill nu varken ha mat, bli buren/vaggad, bli rapad eller blir hjälpt av pysventil. Vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till, sambon har haft honom större delen av dagen för jag får ärligt talat hjärtklappning av att vara i närheten när han skriker sig helt röd och svettig :cry:

Än mindre vet jag hur jag ska klara mig ensam imorgon när det är dags för sambon att jobba igen...

Testat barnvagnen över mattkant/tröskel?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 907
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 381
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 404
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp