Vinterföräldrar 16/17 del 3

Våra är i strl från fyra kilo (aio och pockets), ,men det blir rejäla glipor runt låren. Jag behöver inte testa för att begripa att det kommer bli både blött och kladdigt om vi testar redan nu. Hade du strl new born från början?
Vi har haft imse vimses skal och inlägg(dom funkar upp till 6kg)varvat med några aio i strl New born. Kom över ett jättepaket begagnat superbilligt förra graviditeten, annars hade jag nog aldrig köpt minsta storleken Iom att de växer så fort ur dem.
Jag gillar verkligen idén med g diapers.. Men stör mig på den ständiga bristen av inlägg. Men de är löjligt dyra (i mitt tycke), så jag känner verkligen en liten inre stress att rota fram fler inlägg så att vi kommer igång med tyg igen:angel:

Vår solstråle är redan 1 månad idag :love:
En månad av bajs, spy och en jäkla massa amning, visste inte att bebisar åt sååå ofta :p men framförallt otroligt mycket skratt och kärlek.

Jag sprack lite på blygläpparna och det sattes även några stygn en bit in i slidan men inget direkt allvarligt eller så men ja nu är det alltså en månad sen och jag ser 3 stygn när jag kollar med spegel men stygnen alltså tråden har blivit gul nu, ska det bli så?
När försvann era stygn?
Känns som dem borde försvunnit..

Vår solstråle är redan 1 månad idag :love:
En månad av bajs, spy och en jäkla massa amning, visste inte att bebisar åt sååå ofta :p men framförallt otroligt mycket skratt och kärlek.

Jag sprack lite på blygläpparna och det sattes även några stygn en bit in i slidan men inget direkt allvarligt eller så men ja nu är det alltså en månad sen och jag ser 3 stygn när jag kollar med spegel men stygnen alltså tråden har blivit gul nu, ska det bli så?
När försvann era stygn?
De sista av stygnen som for för mig var de som verkligen behövdes vilket var i mellangården. De försvann efter 6 veckor. De "estetiska" stygnen som satt här och var på blygdläpparna började redan släppa efter en vecka. Blygdläpparna var helt stygnfria efter 4 veckor.
Tror färgen på tråden kan variera, min var svart och såg ut som björntråd.

Min tråd är också väldigt mörk från början men har nu blivit mer eller mindre typ senapsgul :confused::crazy:
Rädd det är infekterat....

De sista av stygnen som for för mig var de som verkligen behövdes vilket var i mellangården. De försvann efter 6 veckor. De "estetiska" stygnen som satt här och var på blygdläpparna började redan släppa efter en vecka. Blygdläpparna var helt stygnfria efter 4 veckor.
Tror färgen på tråden kan variera, min var svart och såg ut som björntråd.

Min tråd är också väldigt mörk från början men har nu blivit mer eller mindre typ senapsgul :confused::crazy:
Rädd det är infekterat....
Det brukar ju vara så att infektion luktar illa, är rött och ömmar mer än närliggande områden. De kan också vara så att du är sydd med olika tråd på olika ställen.
Men är du bekymrad så hör av dig till 1177 eller BM och rådfråga. :)

Vi hade ju planerat använda tyg. Tyvärr fungerade de inte för oss. G blev sur och fick svårt att sova då han kände sig våt. Dessutom blev han alldeles röd i rumpan. Vi böt ca varannan timme men hjälpte int. En dag med vanliga engångs och rumpan fin igen.

Vi kör lite tygblöjjor började vid 1 v ålder, men mer regelbundet fr 3-4 v ålder. Använder milovia PUL-skal small (newborn) och milovia inlägg m torrskikt i microflece samt några bomull-bambu inlägg som vi lägger lösa torrskikt i coolpass på.

Eftersom vi inte ens har ambition att fånga allt kiss, och absolut inte skulle lyckas ens om vi försökte så valt att använda torrskikt så bebis inte ska behöva känna sig blöt.

Babypottar på rutin efter sömn och efter mat om ej somnar då, samt lyckas ibland se signal för bajs när bebis e vaken.

EC- gruppen på facebook e bra. Blöjfri bebis e bra och boken bebis på pottan e jättebra.

Det braiga med tygblöjjor och babypotting är att man kan göra på den nivå man vill å orkar. :) En tygblöjja om dagen blir ändå 365 sparade engångsblöjjor på ett år.

Mm o eg tycker jag varken det luktar, ömmar eller är rött men tråden har iaf ändrat färg, hade inte så många stygn från början utan tror bara ett har lossnat och därför är jag säker på att dem som nu är gula var mörkblå/svarta från början, jätte konstigt :D:o
Har tid i början på april på efterkontroll o frågar då om inte det blir "värre" innan :)

Det brukar ju vara så att infektion luktar illa, är rött och ömmar mer än närliggande områden. De kan också vara så att du är sydd med olika tråd på olika ställen.
Men är du bekymrad så hör av dig till 1177 eller BM och rådfråga. :)

Jag är jätteimpad av alla som kör EC och tygblöjor - jag är alldeles för bekväm och kör engångs.

Hade en kompis på besök idag med sin familj. De väntar barn nr 2 och har en dotter på 1,5 (ett år yngre än min dotter). Jisses vilket energiknippe :D När hon svept över alla leksaker låg de överallt. När de gick städade min dotter undan allt själv (vi sa att de inte behövde städa) och jag såg väl ut så här ---> :eek: Då sväller mammahjärtat lite extra av stolthet. Och äntligen börjar dottern tycka det är ok att sitta på toa och gör både ettan och tvåan och låter själv lite stolt när hon gjort något :p

Mm o eg tycker jag varken det luktar, ömmar eller är rött men tråden har iaf ändrat färg, hade inte så många stygn från början utan tror bara ett har lossnat och därför är jag säker på att dem som nu är gula var mörkblå/svarta från början, jätte konstigt :D:o
Har tid i början på april på efterkontroll o frågar då om inte det blir "värre" innan :)

Mina stygn var gula när de lossnade. Trodde det var maskar först och blev helt livrädd :laugh:
De var också mörkblåa innan.

Just nu spränger vi blöjan! Hurra!!!
Fyra sprängningar sedan mitt inlägg. Senaste för typ en timme sen. Och en Knoddrick som haft jäääättesvårt att komma till ro. Har det inte varit bajs har det varit luft eller kräks eller kräks som fastnat i halsen eller hicka eller jättehungrig... Glad nånstans mitt i allt, men inte haft mycket tid till det. Slumrat korta stunder, somnat nån gång ibland, men vaknat alldeles för tidigt och tydligt behövt mer sömn.
T o m provat reservbarnvagnen inomhus, men det var katastrof och sen somnade hon i min famn med bröstet i munnen. (Försökt natta i en timme.)

Nåja, det står klart nu iaf att den där extra vagnen är mycket större och bökigare än den jag redan använder och att jag inte har användning av den. Så känns det nu i a f. Men den får åka ner i källaren igen.

Vi fick utdelning! :bump:Provade att låta henne vara blöjfri (med handduk under) efter amningen och då kom det efter ett tag! :) De senaste omgångarna har varit mycket fastare än tidigare - vet inte om det påverkar att det blivit varannan dag?

Tempen hade stigit under kvällen nu så ringde sjukhuset och rådfrågade dem. De tyckte dock inte vi skulle åka in med henne nu eftersom hon äter, kissar och är ganska pigg i övrigt. Skulle amma så mycket som möjligt, tempa under natten och morgonen och återkomma ifall den steg över 38°. De rekommenderade att vi skaffar en ändtermometer eftersom de mäter mer exakt en sådan "no touch" som vi har.

När försvann era stygn?
Jag sprack inuti och i mellangården och stygnen har släppt i olika takt. Som @cute_beast skrev såg mina också ut som björntråd förutom de som släppte för någon vecka sedan då var tråden vit/gul.

Jag sprack inuti och i mellangården och stygnen har släppt i olika takt. Som @cute_beast skrev såg mina också ut som björntråd förutom de som släppte för någon vecka sedan då var tråden vit/gul.
Samma här. Vissa trådar svarta tunnare, andra vita tjockare. Släppte i olika omgångar.
De syr ju med olika behov och därför olika trådar.

Fyra sprängningar sedan mitt inlägg. Senaste för typ en timme sen. Och en Knoddrick som haft jäääättesvårt att komma till ro. Har det inte varit bajs har det varit luft eller kräks eller kräks som fastnat i halsen eller hicka eller jättehungrig... Glad nånstans mitt i allt, men inte haft mycket tid till det. Slumrat korta stunder, somnat nån gång ibland, men vaknat alldeles för tidigt och tydligt behövt mer sömn.
T o m provat reservbarnvagnen inomhus, men det var katastrof och sen somnade hon i min famn med bröstet i munnen. (Försökt natta i en timme.)

Nåja, det står klart nu iaf att den där extra vagnen är mycket större och bökigare än den jag redan använder och att jag inte har användning av den. Så känns det nu i a f. Men den får åka ner i källaren igen.

Så skönt att det äntligen släppt!

Kl
Här hemma har sonen varit lite orolig och inte kunnat komma till ro pga storasysters skrik. Nu sover hon men han knorrade fortfarande. Somnade hos mig två gånger varav ena efter amning men vaknade till efter en stund och fortsatte knorra. Sover just nu på mage på sambons bröstkorg. Hoppas han sover ett tag för han har varit vaken ganska mycket idag, så misstänker att det "bara" är övertrötthet.
Vi fångar upp fler raptillfällen nu tack vare att vi vet vad vi ska lyssna efter, så kräket har minimerats rejält! :up:

Försökte på toaletten fler gånger idag efter amning och då hon verkat besvärad. Men istället så har hon gallskriker... Rädd för att skapa ångest för toaletten nu istället.

Allt kom sen i hela skötrummet :angel:

Stor skillnad på lilltjejen senaste veckan. Mer magknip, mycket längre vakenstunder och går inte att lägga ner i nestet vaken eller sovande. Mycket som händer nu. 4 veckor på tisdag. Svår vecka för alla, speciellt G då pappa börjar jobba på måndag.

Så skönt att det äntligen släppt!

Kl
Här hemma har sonen varit lite orolig och inte kunnat komma till ro pga storasysters skrik. Nu sover hon men han knorrade fortfarande. Somnade hos mig två gånger varav ena efter amning men vaknade till efter en stund och fortsatte knorra. Sover just nu på mage på sambons bröstkorg. Hoppas han sover ett tag för han har varit vaken ganska mycket idag, så misstänker att det "bara" är övertrötthet.
Vi fångar upp fler raptillfällen nu tack vare att vi vet vad vi ska lyssna efter, så kräket har minimerats rejält! :up:
Här kräks det fortfarande, trots att jag tycker att vi fångar signalerna fortare. De hon sänder. Hon hinner inte alltid signalera att det är nåt på g...

Just nu står jag och "vaggar" spjälsängen samtidigt som jag mår illa och skulle kunna spy (magen arg?), skulle vilja gå på toa, svär åt makens snarkningar som stör Knoddrick i insomnandet och svär över brandlarmets batterier, som ju så klart var tvungna att ta slut just precis nu. Skulle kunna somna stående, men vill kunna gå på toa så fort Knoddis kunnat somna lite djupare. Har redan fått maken att ändra liggställning och ändra på sina kuddar, men inte faaan hjälpte det.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat