Vinterföräldrar 16/17 del 3

Här har vi tvärtom. Morgon och ef har det varit ett smärtsamt maraton på skötbordet. Hon skriker och gråter, och precis när jag trott att det är klart så kommer det en ny omgång. Ibland så mycket så jag har fått byta kläder och tvätta hela skötbordet och golvet från bajs.
Och det som kommer har varit som skum senaste veckan,så vi köpte magdroppar igår. Sen minns jag från sonens tråd att någon körde med EC,så imorse höll jag över toaletten och äntligen kunde bajsade hon utan gråt och inte så långdraget.

Kanske värt att prova? Det kanske får igång tarmarna lite?

Hon får i sig för mycket luft och får magknip. Så smärtsamt att se. Jag ska nog prova hålla ovanför toaletten då och då så får jag se om det hjälper något.
Hon är så svårrapad med.

Intressant film!
Ffa får de ju tömt både tarm och blåsa på ett mer effektivt sätt (även vi vuxna ska ju helst ha Fötterna på en pall eller annat som höjer upp :) )
Vi kör ec Light och jag brukar grodhålla även om det redan kommit i blöjan, brukar oftast komma lite till och så en del pruttar, ofta även en kiss

Vet inte alls om det kan hjälpa men kanske kan vara värt att testa?! Tänker på pysventil!
Testat att tempa, vilket har funkat 2 av 10 gånger. Har en pysventil, borde prova, men hon har liksom inga problem att fisa eller prutta.

Hon får en del ersättninga va? Syrrans tös fick hiskelig förstoppning av nån sort som spädbarn (ammades inte utan fick enbart ersättning) Vet att det gick bättre när dom bytte, kommer dock inte ihåg vad dom gav henne.
Hon äter 0-80 ml/dag. Med rapsolja, efter sköterskans inrådan. Har provat lite olika, har svårt att känna nån skillnad. Upplever att det här mer har ett samband med förkylningen.

I har börjat med påhittet att ibland inte bajsa på en dag och det gör henne på ett riktigt skithumör. Aldrig trott jag kunde bli så brydd över avsaknandet av :turd:.
Jag är ju lite arbetsskadad, så jag är van, men jobbigt när man liksom inte kan göra lika mycket som för vuxna.

Här har vi tvärtom. Morgon och ef har det varit ett smärtsamt maraton på skötbordet. Hon skriker och gråter, och precis när jag trott att det är klart så kommer det en ny omgång. Ibland så mycket så jag har fått byta kläder och tvätta hela skötbordet och golvet från bajs.
Och det som kommer har varit som skum senaste veckan,så vi köpte magdroppar igår. Sen minns jag från sonens tråd att någon körde med EC,så imorse höll jag över toaletten och äntligen kunde bajsade hon utan gråt och inte så långdraget.

Kanske värt att prova? Det kanske får igång tarmarna lite?

Hon får i sig för mycket luft och får magknip. Så smärtsamt att se. Jag ska nog prova hålla ovanför toaletten då och då så får jag se om det hjälper något.
Hon är så svårrapad med.

Intressant film!
Grodhåller efter nästan varje amning (inte när vi båda somnar vid liggamning) och när hon klagar.
Har oftast inga problem att rapa, speciellt inte om man reser sig upp och går runt eller räcker över henne till nån annan.
Spyr mycket. Och det blir hon irriterad av. Ibland upplever jag det som att det fastnar i halsen, alltså nu under förkylningen.

R har också problem med gaser och magknip pga att han får i sig mycket luft, jag ger honom magmassage flera gånger om dagen och tycker att det hjälper men inte när det väl är knipigt utan i förebyggande syfte.
Nä, när det väl kniper är det svårt.

Bvc på måndag. Hoppas på bra hjälp då.

Testade att grodahålla över handfatet nu men det kom bara kiss... Maken bär runt i bärselen (ergonomisk) nu så hoppas att det kommer något. Inga problem med att få ut fisar även om det blir lite gråt ibland.

Nu har jag haft några bra dagar igen. Det är inte alls lika nära till tårar och jag är inte arg på mig själv för att jag skaffade barn.

Visst kommer jag alltid vara känslig för stress så det kommer att komma sämre dagar. Men jag känner att jag ändå vill prata med en bvc psykolog så remissen dit får ligga kvar. Det kan krascha rejält en gång till om jag har otur och då vill jag ha hjälpen. Min dotter är värd det, jag är värd det!

Sköterskan jag pratade med i onsdags tyckte dessutom jag skulle sluta prata med folk som idiotförklarar mig som förälder oavsett om det är släkt till E eller inte. Klok kvinna! Jag ska absolut lyssna på henne.

Vi har lite samma situation här. Hon brukar bajsa 1 gång/dygn men de senaste dagarna har det gått över 2 dygn och man märker på henne att hon skulle må bättre av att få bajsa :(.

Har en febertermometer hemma som man lyser med som visade 38 igår men när jag tog om den visade den straxt under. Och sedan allt mellan 37,4° - 37,9° :crazy:. Hon är fortfarande lite snuvig så vi använder koksaltlösning dagligen och kör ibland med nässugen. Ringde 1177 som rekommenderade att åka in till sjukhus för att kolla upp om det är så att hon får 38° två gånger. Hon äter bra i alla fall och sov bra igår under dagen - natten var dock hemsk med otroligt ledsen liten tjej :cry:.
Låter som här, bortsett från att termometern inte visat mer än 37,7 (i tisdags, då jag åkte in), hur varm Knoddrick än känns. Nu verkar dock, peppar peppar, tempen lugnat ner sig.
Äter, sover, kissar som en häst, orkar vara glad, bra färg och cirkulation, fiser som en pappersfabrik.

Nu har jag haft några bra dagar igen. Det är inte alls lika nära till tårar och jag är inte arg på mig själv för att jag skaffade barn.

Visst kommer jag alltid vara känslig för stress så det kommer att komma sämre dagar. Men jag känner att jag ändå vill prata med en bvc psykolog så remissen dit får ligga kvar. Det kan krascha rejält en gång till om jag har otur och då vill jag ha hjälpen. Min dotter är värd det, jag är värd det!

Sköterskan jag pratade med i onsdags tyckte dessutom jag skulle sluta prata med folk som idiotförklarar mig som förälder oavsett om det är släkt till E eller inte. Klok kvinna! Jag ska absolut lyssna på henne.

Du är absolut värd det. Kanske just därför värt att prata med psykologen redan nu, när du orkar? Bara ett förslag. Jag är mycket tacksam för att jag tog emot hjälpen trots att jag själv tänkte att den inte behövdes än.

Klok kvinna!

Du är absolut värd det. Kanske just därför värt att prata med psykologen redan nu, när du orkar? Bara ett förslag. Jag är mycket tacksam för att jag tog emot hjälpen trots att jag själv tänkte att den inte behövdes än.

Klok kvinna!

Jag väntar på att hon ska ringa så vi kan bestämma tid för samtal. Hoppas det blir nästa vecka. Vill ha nån där ifall det blir samma igen. För även om jag känner lite lycka nu jämfört med tidigare så är den nog väldigt skör.

Låter som här, bortsett från att termometern inte visat mer än 37,7 (i tisdags, då jag åkte in), hur varm Knoddrick än känns. Nu verkar dock, peppar peppar, tempen lugnat ner sig.
Äter, sover, kissar som en häst, orkar vara glad, bra färg och cirkulation, fiser som en pappersfabrik.
Samma här, äter bra, kissar bra och kan vara riktigt pigg under sina vakenstunder. Talade med min kära mor som säger att jag inte ska oroa mig för mycket men hur kan man låta bli? Kommer fortsätta ta ta tempen under de kommande timmarna för att vara på säkra sidan.

Just nu spränger vi blöjan! Hurra!!!
Åh, hoppas på liknande utdelning här hemma!

Du/ni är absoluta värda det! Och ja, sluta lyssna på sådana personer som ändå inte för med sig någonting konstruktivt!

Jag går sedan tidigare och pratar med en psykolog emellanåt och framförallt nu efter jag fått barn känns det väldigt skönt. Just att få prata med någon som inte reagerar med att "tycka" saker eller komma med förmaningar - utan som finns till för att hjälpa en hitta strategier att må bättre. :)

Testade att grodahålla över handfatet nu men det kom bara kiss... Maken bär runt i bärselen (ergonomisk) nu så hoppas att det kommer något. Inga problem med att få ut fisar även om det blir lite gråt ibland.
Ofta vill många bebisar inte göra ifrån sig när de blir burna, iaf inte om de är riktigt små.. Men skulle bebis bli gnällig/ledsen/orolig vid bärande så kan det vara en idé att ta ur och hålla över toa/handfat/badkar :)

Vad intressant att fler har tankar om EC. Vi var positiva till det tidigare, men damen gör ifrån sig ca 15-20 ggr per dygn så det har känts helt ogenomförligt att orka springa till badrumnet varje gång. Däremot grodhåller jag när jag tvättar henne och ibland kissar hon då. Vi har även tänkt använda tygblöjor när aktiviteten i magen avtagit något. En kompis var här igår och hade tyckt att det var först när deras bebis var runt två månader som tygsblöjorna började sitta vettigt. Är det någon av er som börjat använda det redan?

Vad intressant att fler har tankar om EC. Vi var positiva till det tidigare, men damen gör ifrån sig ca 15-20 ggr per dygn så det har känts helt ogenomförligt att orka springa till badrumnet varje gång. Däremot grodhåller jag när jag tvättar henne och ibland kissar hon då. Vi har även tänkt använda tygblöjor när aktiviteten i magen avtagit något. En kompis var här igår och hade tyckt att det var först när deras bebis var runt två månader som tygsblöjorna började sitta vettigt. Är det någon av er som börjat använda det redan?
Vi har varvat med tyg från start, men har kommit av oss lite nu när de minsta är urvuxna.. Behöver in och rota fram nästa Size och fler inlägg, har bara ett gäng g diapers framme som funkar, men inläggen tar alltid slut för fort:meh:

Du/ni är absoluta värda det! Och ja, sluta lyssna på sådana personer som ändå inte för med sig någonting konstruktivt!

Jag går sedan tidigare och pratar med en psykolog emellanåt och framförallt nu efter jag fått barn känns det väldigt skönt. Just att få prata med någon som inte reagerar med att "tycka" saker eller komma med förmaningar - utan som finns till för att hjälpa en hitta strategier att må bättre. :)

Det var/är väldigt skönt att prata med någon som förstår skillnaden mellan att älska sitt barn men att ogilla att vara mamma.

Ska börja med tyg när han är stor nog, de jag har är från 4kg och han väger inte 3 ännu.

EC tänkte jag börja med när han är lite mer vaken och så. I sommar typ :)

• Gilla
Reactions: Amk
Har ni tips på bra sidor där man kan läsa om EC och grodhållning? Har funderat lite på det! Eller om ni har några bra tips sådär?

Vi har varvat med tyg från start, men har kommit av oss lite nu när de minsta är urvuxna.. Behöver in och rota fram nästa Size och fler inlägg, har bara ett gäng g diapers framme som funkar, men inläggen tar alltid slut för fort:meh:

Våra är i strl från fyra kilo (aio och pockets), ,men det blir rejäla glipor runt låren. Jag behöver inte testa för att begripa att det kommer bli både blött och kladdigt om vi testar redan nu. Hade du strl new born från början?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 450
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 487
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka