Jag har en 1 åring som är mjölkprotein allergisk. Hon är även utredd för reflux. Hon har i perioder ätit magsårsmedicin. Jag tyckte inte det hjälpte dock. Hon har ätit mjölkprotein fri kost sedan hon var 6 veckor. Hon äter Nutramigen LGG. I Sverige finns den att köpa på apotek, kostar ca 250kr burken. Dottern äter en burk var 2,5 dag. Utan recept blir det dyrt. Med recept betalar vi 120kr oavsett hur många burkar vi får på receptet. Senaste receptet var på 36 burkar (120kr). Receptet innan var på 48 burkar.
Dottern fick ont i magen, kräkningar (som fortsatte till ca 10 månader, därav refluxutredning), röda fläckar på kroppen (sk mjölkfläckar). Eftersom hennes bror hade samma diagnos så gick det fort med utredningen.
Hoppas verkligen er lilla kille blir bättre snart oavsett vad det är!
Mvh Miks
Åhh det var precis vad jag ville höra, vi köpte faktiskt nutramigen igår på rekommendation av ett Apotek här. Så vi började ge mjölken från igår kväll. Luktar inte speciellt gott, typ potatismjöl men mini hade inget emot det.
Hur lång tid tog det innan det blev resultat? Tycker han verkar lugnare men har fortfarande sina "kramper" speciellt i samband med mat. Han sov hela natten i sin säng hörde hur han drog ihop sig och stönade natten igenom men inte så som det varit vissa dagar när han bara skrikit rakt ut och vägrat sova annat än över axeln.
Eftersom jag pumpar med... Någon som vet Hur lång tid tar det innan proteinet går ur mjölken? Har hört två veckor men det måste väl vara ätligt innan dess?