Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Maja_Kandi Jag tänkte på det förut idag - ger du Sempers magdroppar? Annars kanske det kan vara värt att prova eftersom det bullrar mkt fr magen.

Sen tänkte jag även på d-vitaminerna. Om du nu upplever att de ger magknip, och det ju tyvärr inte är ngt alternativ att inte ge, så kan du ju kanske pröva att ge dem uppdelat på fler tillfällen? Tex tre ggr per dag. Det borde i vart fall inte bli värre.

Ja jag funderade också på de där Sempers när jag läste här ovan. Hade fått för mig att det var antingen eller, alltså inte skulle kombineras. Men det lät intressant att prova.
D-dropparna tyckte sambon också att vi skulle prova dela upp och ge typ tre på morgonen och två på kvällen så vi kanske provar det...

Såg att det var nån som hade skrivit att liten sov bättre utomhus, det är väldigt tydligt här också! Edvin sover 4-5 timmar i vagnen ute, i princip varje dag. Inte om det är svinkallt men det är det ju sällan. Blåst gör ju inget, han är ju så skyddad i vagnen. :) Han somnar i princip jämt redan när jag lägger honom på overallen för att klä på. :p

@Hjartagna
Men fy vilken kamp med förlossning och magsjuka samtidigt! Tyckte det räckte bra utan magsjuka. :o Så fort det verkar ha gått också! Grattis till lillan!

Jag flyttar snart över till vårtråden. Ett gäng där kommer nog hinna få innan mig i vilket fall... Eller så kan jag starta Vintertråden 16/17 - jag trodde ju att det var februari detta året det gällde, det var visst februari nästa år som avsågs.
Trist :( Klen tröst antar jag, men nu är det inte många dagar kvar oavsett! Har ni diskuterat igångsättning?

Trist :( Klen tröst antar jag, men nu är det inte många dagar kvar oavsett! Har ni diskuterat igångsättning?

Ska ringa SöS på fredag och då få en tid under dagen (känns dock som flera månader kvar till fredag men ändå). Om de har ledig plats vill säga. Annars vet jag inte vad som händer, om jag blir vidareskickad till Södertälje eller Huddinge eller om jag får fortsätta vänta. Vecka 43 kommer det vara då.
Var på överburenhetskontroll förra veckan och hade gott om vatten och bebisen såg ut att ha det bra så de verkade inte särskilt oroliga.

Ska ringa SöS på fredag och då få en tid under dagen (känns dock som flera månader kvar till fredag men ändå). Om de har ledig plats vill säga. Annars vet jag inte vad som händer, om jag blir vidareskickad till Södertälje eller Huddinge eller om jag får fortsätta vänta. Vecka 43 kommer det vara då.
Var på överburenhetskontroll förra veckan och hade gott om vatten och bebisen såg ut att ha det bra så de verkade inte särskilt oroliga.
Jag lider med dig!!!!

Men huvva! Kämpigt! Hoppas det får komma igång av sig själv och att du får plats dit du vill komma. Det problemet fanns aldrig här, grymt skönt...

Men huvva! Kämpigt! Hoppas det får komma igång av sig själv och att du får plats dit du vill komma. Det problemet fanns aldrig här, grymt skönt...

Ja vi hade egentligen Södra BB som förstahandsval, men dels har de sjukt få platser och blir det igångsättning så blir det inte där ändå utan på SöS. Men jag hoppas att det kan få komma igång av sig självt, vill väldigt gärna slippa bli igångsatt...

Jobbade till 18 och avslutade dagen med att spy, hej magsjuka! Ett antal spyor och diarré senare började det sippra vatten vid 22 och strax efter började det komma värkar. Ungefär samtidigt började sambon spy.

Åkte hemifrån 01.30 i ambulans eftersom sambon inte kände sig i form att köra mig. Inne på Varberg ca 02, då öppen 5 cm. Stod/hängde vid ett gåbord med lustgas i högsta hugg i dryg timme innan det en stund efter tre började trycka på rejält. Några få krystvärkar ned rejäla pauser emellan senare så kom vår tjej kl 03.34. 3415g 48 lång och 35,5 cm om huvudet.
Fy vilken inledning på kvällen, men grattis ändå till slutresultatet :D

Förstår att du börjar bli trött på det nu. Synd att du ensam får kompensera för alla oss som fick tidigt:(
Du får testa med att röra rejält på dig, övertala sambon till att ge färdknäppen, googla husmorstips för ingångsättning eller planera in något du absolut inte kan göra med bebis på utsidan. Något av det borde ju fungera. Om inte har du iaf sysselsättning en stund ;) Vi hejjar på dig!

@Maja_Kandi Vi gav både Sempers magdroppar och Minifom en period. Nu är magen bättre och vi ger inget alls. Skulle gärna vilja ge något så att hon bajsade varje dag, men det får väl vara som det vill med det. Ibland är det flera bajsblöjor per dag och ibland ingen på flera dagar. Fiser gör hon dock ofta så luften kommer ut iaf :)

Hittade listan lååååångt bak. Hoppas det är den senaste, men jag tror det.

Januari
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!
9/11
(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås
10/12 (11/12) Flicka, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg
12/12 (5/12) Pojke, Bluefish, 1:a barnet, Sundsvall
17/12 (3/1) Pojke, Maja_Kandi, 1a barnet, Östersund
30/12 (24/12) Pojke, Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg
1/1 (4/1) Pojke, Riru, 1:a barnet
15/1 (24/1) Pojke, Positron, 1:a barnet, Halmstad
31/1 (5/2) Pojke, Jenka, 1a barnet, Stockholm

Ping @Janey @Hjartagna @Mois och de i januari som kanske kommit :)
Ska vi ha namnen med också kanske? För de som vill såklart.

Januari

Februari
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London

9/11
10/12 (11/12) Havanna a.k.a Bönan, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg

Ska vi ha namnen med också kanske? För de som vill såklart.

Jag är för med namn! :D Så jag uppdateran med Bönans namn.

@Jenka vår februari bebis blev ju en januari bebis :D 26 januari kom vår Joseph

Var hos privat doktorn idag (hurra för privatvård, massiv skillnad här i UK), doktorn konstaterade att det mest troligt var reflux (svensk översättning på det?) då han bockade alla kriterier, uppföljning nästa vecka för att touch base och se om det hjälpt och vi fick utskrivet en slag halsbränna medicin för bebisar. Så håll tummarna för att det hjälper!

Sambons syster har hjälpt återigen. Skulle verkligen inte överleva utan henne. MEN nu har det nästan gått för långt att hon tagit över bebis och jag är alldeles för snäll och vågar inte säga ifrån på skarpen. När han var vaken och jag ville gosa så sa hon "låt honom ligga där annars blir han bortskämd" alla blöjbyten och matningar har hon liksom tagit över och när jag önskade att få hålla min bebis när vi var ute och tog en kaffe idag så sa hon "passa på att slappna av, drick ditt kaffe och ät din fika" och även fast jag sa flera gånger att jag ville hålla honom så gav hon inte över honom :(. Nu planerar vi att sova/bo där ett tag, för sambon jobbar långa dagar och är trött när han kommer hem så det blir inte mycket avlastning. Lämnar huset vid 8.30 och är hemma tidigaste 19.30 och jag fixar det inte själv när han är kolikig. Men nu börjar jag bli orolig att jag helt kommer bli undanknuffad från min bebis. Samtidigt vill jag inte göra henne upprörd när hon hjälper mig så ooootroligt mycket. Hjälp! :nailbiting: Pratat med sambon, han sa att han skulle prata med henne men han verkar inte förstå hur mycket hon tagit över. Han bara "men hon vill ju bara hjälpa till och att du ska slappna av, passa på att njut". Ptja, jag har fått hålla min bebis typ två gånger sedan 22.00 igår kväll.

Uppdaterat listan med oss med :)

Januari

Februari

9/11
26/1 (14/1) Joseph - Pojke, Janey, 26 år, 1:a barnet London

Uppdaterat listan med oss med

Januari

Februari

9/11
26/1 (14/1) Joseph - Pojke, Janey, 26 år, 1:a barnet London
16/2 (26/2) Flicka, Hjartagna, 2a barnet, 37 år Kungsbacka

@Jenka vår februari bebis blev ju en januari bebis :D 26 januari kom vår Joseph

Var hos privat doktorn idag (hurra för privatvård, massiv skillnad här i UK), doktorn konstaterade att det mest troligt var reflux (svensk översättning på det?) då han bockade alla kriterier, uppföljning nästa vecka för att touch base och se om det hjälpt och vi fick utskrivet en slag halsbränna medicin för bebisar. Så håll tummarna för att det hjälper!

Sambons syster har hjälpt återigen. Skulle verkligen inte överleva utan henne. MEN nu har det nästan gått för långt att hon tagit över bebis och jag är alldeles för snäll och vågar inte säga ifrån på skarpen. När han var vaken och jag ville gosa så sa hon "låt honom ligga där annars blir han bortskämd" alla blöjbyten och matningar har hon liksom tagit över och när jag önskade att få hålla min bebis när vi var ute och tog en kaffe idag så sa hon "passa på att slappna av, drick ditt kaffe och ät din fika" och även fast jag sa flera gånger att jag ville hålla honom så gav hon inte över honom :(. Nu planerar vi att sova/bo där ett tag, för sambon jobbar långa dagar och är trött när han kommer hem så det blir inte mycket avlastning. Lämnar huset vid 8.30 och är hemma tidigaste 19.30 och jag fixar det inte själv när han är kolikig. Men nu börjar jag bli orolig att jag helt kommer bli undanknuffad från min bebis. Samtidigt vill jag inte göra henne upprörd när hon hjälper mig så ooootroligt mycket. Hjälp! :nailbiting: Pratat med sambon, han sa att han skulle prata med henne men han verkar inte förstå hur mycket hon tagit över. Han bara "men hon vill ju bara hjälpa till och att du ska slappna av, passa på att njut". Ptja, jag har fått hålla min bebis typ två gånger sedan 22.00 igår kväll.

Det heter reflux på svenska också.

Knepigt med sambons syster. Jag antar att det är i välmening dock, så jag tänker att om du säger ifrån borde hon inte bli upprörd eller ta illa upp?

Är det bara min stackars bebis som blir nedsprutad med mjölk var och varannan amning? :p

Sen ligger han gärna kvar och "myser" när han inte är särskilt hungrig längre, och rätt som det är hugger han omkring sig som en liten krokodil. Jättesöt.

Det heter reflux på svenska också.

Knepigt med sambons syster. Jag antar att det är i välmening dock, så jag tänker att om du säger ifrån borde hon inte bli upprörd eller ta illa upp?

Är helt säker på att det är i välmening och hennes hjälp är ovärderlig, men tyckte det var sjukt jobbigt när hon inte gav mig bebis trots att jag flera gånger sa att jag ville ha honom. Som sagt jag vet inte riktigt hur jag ska säga ifrån utan att hon tar illa upp. Menar såklart inte att hon bara ska hjälpa när han är jobbig och jag behöver sova/ vila och sen när han är snäll och gosig att jag själv tar honom. Men som det är nu är jag helt undanknuffad från min mammaroll. Jag gör mark arbetet som att pumpa, sterilisera flaskor medan hon gosar, matar och byter blöja.

Är helt säker på att det är i välmening och hennes hjälp är ovärderlig, men tyckte det var sjukt jobbigt när hon inte gav mig bebis trots att jag flera gånger sa att jag ville ha honom. Som sagt jag vet inte riktigt hur jag ska säga ifrån utan att hon tar illa upp. Menar såklart inte att hon bara ska hjälpa när han är jobbig och jag behöver sova/ vila och sen när han är snäll och gosig att jag själv tar honom. Men som det är nu är jag helt undanknuffad från min mammaroll. Jag gör mark arbetet som att pumpa, sterilisera flaskor medan hon gosar, matar och byter blöja.
Jag hade bett henne om hjälp med hemmet. "Kan du snälla sköta disken medan jag matar babyn?" Eller "har du tid att hjälpa mig med tvätt och städning idag så jag hinner med mitt barn?"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar