Vi har lite problem med frustration från sambons sida här hemma, eller ja, det blir ju från mig också. På veckorna jobbar han och är ju inte hemma förrän sen eftermiddag/tidig kväll och det är ju när den kinkiga delen av dygnet börjar för unge Herrn. Sambon duger då inte för fem öre utan det enda som kan trösta är jag (och det innebär i de flesta fall tutte). Sambon tycker att det är jättejobbigt för han vill ju få vara pappa och kunna trösta och vara med sin son. Och då tycker han att det är orättvist att jag har en sån quickfix. Ingen av oss står ut med gnället/skriket i längden så det slutar alltid med att unge Herrn hamnar hos mig.
Visst, man skulle kunna pumpa ur och mata med flaska men där känner jag mig rätt egoistisk för det finns ingen annan anledning egentligen förutom att sambon ska kunna mata. Det finns inget behov av att pumpa och mata med flaska sett till att jag åker iväg och sånt för det gör jag inte för tillfället. Och så tar det emot eftersom amningen funkar så klockrent och jag skulle bli väldigt ledsen och besviken om det är något som ställer till det med amningen.
Självklart vill jag att sambon ska vara lika värdefull som förälder som jag men jag inser att det är svårt eftersom det är jag som går hemma och jag som ger mat. Och just nu verkar 90% av all kinkighet bero på att unge Herrn vill ha käk. Det är en matglad liten grabb
Några tips eller idéer som kan vara till hjälp?