Hoppar in från tidigare föräldratrådar...@Maja_Kandi Åhh, jag hoppas inte det mjölkprotein.. Tycker han verkar mindre ont efter bröstmjölk jämfört med ersättning, men det kanske är inbillning?
Massage tekniker har jag provat genom lite google hjälp, men tycker inte det har hjälpt. Vet inte om jag gör rätt, bara youtube som min guide. Nu prutar han och bajsar så det kanske är mer magsmärtor som är problemet?
Men tack båda! @Balahé Sambons mamma var här nyss och hennes enda svar på mitt gnäll var "alla bebisar är så, det går över om 3månader". Kändes inte så upplyftande eller hjälpsamt. Givetvis var han så tyst och snäll när hon var här och gullade. Känner man sig ännu mer värdelös.
Den mjölkfria ersättningen, vad är den gjord av istället?
Båda mina pojkar har varit känsliga för mjölkproteinet upp till de var 1 år.
Det finns olika ersättningar att ge som är mjölkfria. De är då baserade på antingen vassle eller kasein. Dock så pass nerbrutna ( mjölkproteinet) att de inte borde reagera på det. Pepticate har du blivit tipsad om redan. Sedan finns Althera, från Nestle, Nutramingen olika varianter, samt en som heter Neocate som är helt fri från komjölk. Den är rena aminosyror.
Jag har en burk Althera som jag skulle kunna skicka om du vill testa mjölkfri ersättning tillsammans med att äta mjölkfritt.
I Sverige får man ersättningen på recept så det blir billigare.
// Qbaby