Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Maja_Kandi Åhh, jag hoppas inte det mjölkprotein.. Tycker han verkar mindre ont efter bröstmjölk jämfört med ersättning, men det kanske är inbillning?

Massage tekniker har jag provat genom lite google hjälp, men tycker inte det har hjälpt. Vet inte om jag gör rätt, bara youtube som min guide. Nu prutar han och bajsar så det kanske är mer magsmärtor som är problemet?

Men tack båda! @Balahé Sambons mamma var här nyss och hennes enda svar på mitt gnäll var "alla bebisar är så, det går över om 3månader". Kändes inte så upplyftande eller hjälpsamt. Givetvis var han så tyst och snäll när hon var här och gullade. Känner man sig ännu mer värdelös.

Den mjölkfria ersättningen, vad är den gjord av istället?
Hoppar in från tidigare föräldratrådar...
Båda mina pojkar har varit känsliga för mjölkproteinet upp till de var 1 år.
Det finns olika ersättningar att ge som är mjölkfria. De är då baserade på antingen vassle eller kasein. Dock så pass nerbrutna ( mjölkproteinet) att de inte borde reagera på det. Pepticate har du blivit tipsad om redan. Sedan finns Althera, från Nestle, Nutramingen olika varianter, samt en som heter Neocate som är helt fri från komjölk. Den är rena aminosyror.
Jag har en burk Althera som jag skulle kunna skicka om du vill testa mjölkfri ersättning tillsammans med att äta mjölkfritt.
I Sverige får man ersättningen på recept så det blir billigare.
// Qbaby

Hoppar in från tidigare föräldratrådar...
Båda mina pojkar har varit känsliga för mjölkproteinet upp till de var 1 år.
Det finns olika ersättningar att ge som är mjölkfria. De är då baserade på antingen vassle eller kasein. Dock så pass nerbrutna ( mjölkproteinet) att de inte borde reagera på det. Pepticate har du blivit tipsad om redan. Sedan finns Althera, från Nestle, Nutramingen olika varianter, samt en som heter Neocate som är helt fri från komjölk. Den är rena aminosyror.
Jag har en burk Althera som jag skulle kunna skicka om du vill testa mjölkfri ersättning tillsammans med att äta mjölkfritt.
I Sverige får man ersättningen på recept så det blir billigare.
// Qbaby

Tack snälla, ska försöka hitta något här dock, antar det är bättre om jag har något som är lättillgängligt här hemma. Vi har ju helt andra märken men skulle bli förvånad om det inte finns här med. England är ju trots allt likvärdigt med Sverige när det kommer till dessa saker. :)

Ska se om jag kan hitta något imorgon. Som sagt är beredd att testa vad som helst i det här läget. Ensam med en kolikbebis är något av det absolut mest prövande saker jag gjort i mitt liv :crazy: och då har har jag börjat från noll här i England och flyttat och bott i ett utvecklingsland utan att känna någon på andra sidan jordklotet, långt från familj.

Undrar också hur det går för @Mois!

@Janey
Massagen gav inget resultat alls första veckan sen efter två veckor har det funkat kalasbra! Det sa dem även på Bvc, att resultat kunde väntas efter typ 10 dagar. Så man ska vara ihärdig och fortsätta även fast man inte tycker att det hjälper. Pepp!

Kl
Jag har nu ett par dagar funderat lite över de här sablarns D-dropparna. I måndags glömde jag dem och han hade en helt lugn kväll. I tisdags fick han dem tidigt, kl 06, och vi slapp nästan kvällsont alls. Lite gnällig runt sju-åtta men inte skrikigt och ont. Igår fick han dem runt tio och hade rejäl magknip nån timme runt nio. Idag fick han dem kl 6 igen och har bara varit lite gnällig mellan sju-åtta igen då han fick göra ifrån sig utan värre problem.

Ska fortsätta ge dem tidigt och se om det fortsätter i samma anda. Blir intressant!

Janey, vad anvönder du för flaska? En anti-colic kan hjälpa honom att inte svälja luft. Tror tyvärr hans tunga kan göra att han sväljer mer luft. Värmekudde på magen kan även vara skönt och få det att lätta. Lycka till!!

Har du fått lära dig att massera magen förebyggande? Det hjälper nåt enormt här! Han pruttar och fiser som en tok när jag masserar och ibland bajsar han också.

Vad är det för massage? Kan du länka om det finns något vettigt på nätet? :)
Jag googlade efter magmassage för ett tag sedan men det hjälpte inte ett dugg, bebis bara låg och skrek :(

Åh vad jag känner igen detta. Är likadan. Kan till en viss gräns vara rastlös och fara runt och göra saker, men har nu börjat komma in i "jag skiter i det" istället. Bävar för hur det går om jag faktiskt säljer min häst. Nu känner jag att jag hade velat lägga tid på att träna, promenera och hitta på saker med sambon och lillan istället för att åka till stallet direkt när sambon kommer hem. Säljer jag hästen är det väl stor risk att jag ändå bara blir sittande i soffan några timmar till per dag...

Appropå det, vad gör ni egentligen hela dagarna nu när ni går hemma?

Vad olika det kan va, jag trodde jag skulle fördriva dagarna med att se på serier. Istället så sitter jag aldrig i soffan, utan vi promenerar mkt, tar långa promenader så det tar tid. Och tvättar och städar och lagar mat. Jobbar med lite sido-grejer när bebis sover. Fullt upp hela tiden, men jag gillar det.

Ska äntligen börja gymma nu (inte fått innan pga snittet) så från och med måndag ska jag börja gymma 5-6 dagar i veckan kl 06-07, kommer va helig den timmen :D

Vad är det för massage? Kan du länka om det finns något vettigt på nätet? :)
Jag googlade efter magmassage för ett tag sedan men det hjälpte inte ett dugg, bebis bara låg och skrek :(

Fick det här från Bvc:

DSC_0498_zpsvvzvftze.jpg

Ursäkta mörk bild. Har funkat jättebra på Edvin! Första tio dagarna märkte jag inget men sen!

Suck, dag tre med feber, huvudvärk och hosta. Har nog lyckats få influensa för första gången. Och jag som sade i höstas på Mvc att "varför ska jag vaccinera mig, jag har aldrig blivit sjuk hittills". Får hålla tummarna för att bebis inte blir sjuk också.

Precis hemkomna från BVC, han fortsätter sin stadiga viktökning. Herr klump vägde in på 4995 g och var 55,5 cm lång :D

Han firar dessutom en månad idag! Tiden går så fort samtidigt som det känns som att han hört till familjen i en evighet.

Vi fick dessutom datum för första träffen med föräldragruppen om en dryg månad, det ska bli skoj!:)

Suck, dag tre med feber, huvudvärk och hosta. Har nog lyckats få influensa för första gången. Och jag som sade i höstas på Mvc att "varför ska jag vaccinera mig, jag har aldrig blivit sjuk hittills". Får hålla tummarna för att bebis inte blir sjuk också.

Åh fy, din stackare! Jag är lagomt nojig att vi ska dra på oss nånting. Är livrädd att liten ska bli sjuk... Han har varit lite hostig men inte så farligt. Tror det var igår morse som han både hostade och nös och hade kusar i näsan så då var jag ju lite rädd att han blivit sjuk, men det släppte fram på dan. Sambon brukar ha lätt att dra på sig förkylningar men jag har *peppar peppar* klarat mig för det mesta. Hoppas liten ärver mitt immunförsvar och inte sambons!

Åh fy, din stackare! Jag är lagomt nojig att vi ska dra på oss nånting. Är livrädd att liten ska bli sjuk... Han har varit lite hostig men inte så farligt. Tror det var igår morse som han både hostade och nös och hade kusar i näsan så då var jag ju lite rädd att han blivit sjuk, men det släppte fram på dan. Sambon brukar ha lätt att dra på sig förkylningar men jag har *peppar peppar* klarat mig för det mesta. Hoppas liten ärver mitt immunförsvar och inte sambons!
Här hoppas vi på tvärtom, sambons immunförsvar. Sambon brukar sällan bli sjuk medan jag är förkyld typ hela hösten och vintern-varje år.

Tyvärr har jag nog fått en släng av mjölkstockning också. Lillan har inte ätit sitt nattmål på två nätter och det kombination med feberfrossa verkar inte varit så lyckat:crazy:

Vad olika det kan va, jag trodde jag skulle fördriva dagarna med att se på serier. Istället så sitter jag aldrig i soffan, utan vi promenerar mkt, tar långa promenader så det tar tid. Och tvättar och städar och lagar mat. Jobbar med lite sido-grejer när bebis sover. Fullt upp hela tiden, men jag gillar det.

Ska äntligen börja gymma nu (inte fått innan pga snittet) så från och med måndag ska jag börja gymma 5-6 dagar i veckan kl 06-07, kommer va helig den timmen :D

Lite nyfiken, vad gör bebis under tiden? Mitt barn kan sova rätt länge (2-3 timmar mitt på dan) men i övrigt tar det mycket tid att leka med honom, träna motorik, äta osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar